۹۰۰۸۷۸
۲۵ نظر
۵۰۰۷
۲۵ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت مسکن در سراشیبی سقوط قرار گرفت

بررسی آمار رسمی حاکی از آن است که در مردادماه امسال در ۱۷ منطقه تهران قیمت مسکن روند کاهشی داشته و رشد قیمت در ۵ منطقه دیگر نیز بسیار ناچیز بوده است.

خبرگزاری تسنیم: بررسی آمار رسمی حاکی از آن است که در مردادماه امسال در ۱۷ منطقه تهران قیمت مسکن روند کاهشی داشته و رشد قیمت در ۵ منطقه دیگر نیز بسیار ناچیز بوده است.

مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت مسکن در ۱۹ منطقه از مناطق ۲۲گانه تهران طی مردادماه امسال روند کاهشی داشته است.

بر این اساس در منطقه یک متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان تیرماه امسال به ۲۹ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان کاهش یافته است. در منطقه ۲ نیز وضعیت همی گونه بوده است؛ در این منطقه قیمت از ۲۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان به ۲۰ میلیون و ۶۴ هزار تومان کاهش یافته است.

در منطقه ۴ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از ۱۳ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان، در منطقه ۵ از ۱۶ میلیون و ۴۶۱ هزار تومان به ۱۶ میلیون و ۳۳۱ هزار تومان، در منطقه ۶ از ۱۷ میلیون و ۵۱ هزار تومان به ۱۶ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان، در منطقه ۷ از ۱۲ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۸۲۱ هزار تومان، در منطقه ۹ از ۹ میلیون و ۶۴ هزار تومان به ۸ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان و در منطقه ۱۰ از ۹ میلیون و ۳۱۴ هزار تومان به ۸ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین در منطقه ۱۱ متوسط قیمت یک مترمربع مسکن از ۹ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان به ۹ میلیون و ۱۳۵ هزار تومان، در منطقه ۱۲ از ۷ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان به ۷ میلیون و ۲۱۱ هزارتومان، در منطقه ۱۴ از ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان، در منطقه ۱۵ از ۷ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان به ۶ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان، در منطقه ۱۶ از ۷ میلیون و ۳۹ هزار تومان به ۶ میلیون و ۸۶۳ هزار تومان، در منطقه ۱۷ از ۷ میلیون و ۱۳ هزار تومان به ۶ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان، در منطقه ۱۹ از ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۰۶ هزارتومان، در منطقه ۲۱ از ۱۰ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان به ۹ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان و در نهایت در منطقه ۲۲ از ۱۲ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۸۳ هزار تومان کاهش یافته است.

در مردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۳، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۰ نسبت به ماه پیش از آن روند افزایشی داشته که این رشد زیر ۳ صدم درصد بوده است.

گرانی های مسکن در سال ۹۷ و اوایل امسال باعث کاهش شدید قدرت خرید مردم در بازار مسکن شده است. از سوی دیگر وام های پرداختی برای خرید مسکن که بیشترین آنها ۱۶۰ میلیون تومان بانک مسکن است در شرایط کنونی و در خوشبینانه ترین حالت ممکن کمتر از ۲۰ درصد قیمت مسکن را پوشش می دهد. مواردی که موجب شده تا تعداد معاملات مسکن در تهران به زیر ۳۰۰۰ فقره در ماه کاهش یابد که نشان از ورود بازار مسکن به دوره رکود دارد. رکودی که در گام اول باعث تعدیل قیمت ها در این بخش شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفا و تیتراتون بیشتر به متل شبیه هست تا واقعیت
      غیر ممکنه مسکن پاین بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسکن جز سقوط آزاد قیمت راه دیگه نداره

      • احمد

        یک سری به سایت های فروش اهن بزنید هوا دستتون میاد اهن14 از اوج قیمت که حدود 950 هزار تومان بود رسیده امروز به 670 هزار تومن حالا بگید شایعه است و 6 ماه بعد اثرش رو قیمتها میبینید

    • بدون نام

      با این مقاله ای آبکی نمیتوان قیمت خونه که چهار برابر شده پایین آورد در منطقه معمولی 4 متری 18 ملیون کمتر محاله معامله بشه

    • بدون نام

      واقعیات با این آمارهای ساختگی خیلی متفاوته.

    • بدون نام

      اگر قیمتها چند برابر این هم ریزش کند، باز هم پایین نیامده، چون حباب خیلی بالا و بسیار خارج از توان خرید مستاجران است.

    • بدون نام

      کسی با این کاهس قیمت کم خرید نمی کنه فقط سقوط آزاد قیمت می تونه مسکن از کما و صاحبان آن را از ضررهای زیاد نجات بده!

    • مستاجر

      همه اش تبلیغ الکی برای کاهش قیمت ها!

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        ژاندارک رکود مسکن را در سال ۹۲الی ۹۶ بخاطر بیاورید که با ریزش شدید به کمتر از یک‌سوم قیمت رسید و خریدار نداشت و اگر دولت دستوری بی‌مبالاتی و بی‌کفایتی مسئولین دولتی را با افزایش ارزش دلار اجنبی و ریزش ارزش پول ملی کلید نمیزد قطعا العان هنوزقیمت آپارتمان زیر متری ۲میلیون تومان بود در
        اکثر استانها قیمت به متری ۱.۲۰۰ت پایین‌تر آمد و تریدار نداشت و درتهران بهترین منطقه زیر متری ۲‌۵۰۰ت رسیدوتمام این مشکلات توسط دوست بر مردم تحمیل شد که حجم سرسام‌آور نقدینگی دپو شده بدون پشتوانه که تمام شرکتهای تولیدی و صنعتی تعطیل و زیان ده شدند و واردات و قاچاق سرسام‌آور کالای خارجی باعث خروج ارز از کشور و پولهای بدون پشتوانه ریال توسط دولت چاپ و در کشور توزیع میشد و با جمع شدن بسیار خطرناک نقدینگی که دولت هیچ کار تولیدی و حمایت اقتصادی از شرکتها نکرد و ساخت وساز و تولید در کشور به صفر رسید و بحران شدیدمالی را همین نقدینگی دپو شدا دولت که از جیب مردم برداشت کرد برای کنترل انفجار آن و دلار دستوری تا ۲۰هزار رفت و ریال به کمتر از یک پنجم ارزش تعدیل شد و واین وضعیت رد بر مردم و کشور دستوری تحمیل کردند و بیش از۸۰٪مردم را به زیر خط فقر کشاندند و طبق سنت ۵ساله دولت تمامااز جیب مردم باافزایش قیمت دلار و ریزش شدید ریال برداشت شد تمام دلارهای صادراتی که مربوط به صنایع ملی است و توسط دولت صادر ودلار دریافتی به خزانه دولت میرود ایران جزء محدود کشورهایی است که تمام‌صادرات ارزشمند ملی توسط دولت انجام میشود و صادرات غیر صنعتی و نفتیمبلغی نیست که توان ایجاد بحرانارزی کند و اکثر شرکتهای کوچک صادراتی دلار فروش اجناس خود را جهت واردات مواد اولیه و قطعات تاسیسات تولیدی خود میکنند و چیز قابلی از آن نمی‌ماند که بتوان نظام سیاسی و اقتصادی کشور قدرتمند و متحد ایران را مختل و نظام جمهوری اسلامی را براندازد تازه با ملت متحد و باغیرت ایران چکار میکنند تمام بدبختی های موجود در کشور حاصل بی‌کفایتی و ناپاکی عده‌ای از مسئولین نفوذی در بدنه دولت است و امریکا و هم‌پیمانهای آنها شهامت و جسارت براندازی نظام را ندارند واین کم‌فروشی و خیانت مزدوران خودفروش داخلی که نوکری و مزدوری دشمنان اجنبی را پذیرفته‌اند وبه لطف خدا قوه‌قضائیه در حال اعمال قانون بر این وطن فروش‌های جاسوس نفوذی است.

    • بدون نام

      ارواح پدرت تا صلح نکنید دیگر روی خوش نخواهید دید. همه این اراجیف هم دوزار ارزش نداره.

    • بهزاد

      وای خیلی وفت کرده.

    • بدون نام

      اول اینکه دروغ محضه درسته که رکود در مسکن هست ولی کسی مالشو مفت نمیفروشه و دوم اینکه یک جوری تیتر زده میشه (سراشیبی یا سقوط قیمت)که انگار خانه شده متری دو میلیون،داداش خانه متری ۵میلیون در عرض یک سال شده۱۲میلیون حالا دو میلیون کم شده این کجاش سراشیبی و یا سقوط قیمته !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همانطور که خودتم گفتی خونه در عرض یک یا دو سال الکی چند برابر شده و بصورت واقعی افزایش قیمت نداشته پس به همون شکل هم باید چند برابر سقوط کنه و قیمتش واقعی بشه تا مشتری داشته باشه

    • بدون نام

      بیخیال چقدر کاهش الان دیگه کمکم مشکل مسکن حل شد

    • بدون نام

      :)) میشه از تو سراشیبی با ۵۰۰ میلیون یه چیزی واسه ما بخری؟ چون بقیه تو سربالایی بالای یه میلیارد قیمت میدن!

    • بدون نام

      کدوم کاهش چرا در واقعیت دیده نمیشه.خبر دروغ نزنید لطفا

    • امین

      اکثر کسایی که نظر دادن قطعاچند مورد ملک واپارتمان دارند خدای مستاجر ها هم بزرگه

    • بدون نام

      فقط شعر میگین

    • بدون نام

      لابد مثل چیزای دیگه که کاهش قیمت داشت؟

    • بدون نام

      به امید نابودی تمام دلال ها

    • فریبرز کلهری

      خدا کنه مسکن بشه متری ۱۰۰۰ تومان ولی با دروغ قیمت پایین نمیاد

    • رزمنده و جانباز 8 سال دفاع مقدس

      نویسنده این مقاله متاسفانه دچار توهمی بی بدیل شده است حالا معلوم نیست چی مصرف کرده است. احتمالا این هم از جنس دروغ های دولت بی تدبیر و نا امید است

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغ دروغ خسته شدیم

    • بدون نام

      مسکن مثل دلار و سکه کالای سرمایه ای نیست که با افت قیمت ارز کاهش پیدا کنه تمام کالاهای مصرفی همینطور هست

    • بدون نام

      مسکن گرونترین کالا در ایران هست چطور وقتی یه دونه رب گوجه ارزون نمیشه مسکن ارزون بشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج