۹۰۰۸۹۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

خودرو‌های قدیمی و کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. کم نیستند افرادی که با صرف زمان و هزینه زیاد، مدل‌های قدیمی مورد علاقه خود را بازسازی نموده و از این طریق خاطرات گذشته شان را زنده می‌کنند.

دیجیاتو: خودروهای قدیمی و کلاسیک طرفداران خاص خود را دارند. کم نیستند افرادی که با صرف زمان و هزینه زیاد، مدل های قدیمی مورد علاقه خود را بازسازی نموده و از این طریق خاطرات گذشته شان را زنده می کنند.

تعمیر و مرمت خودروهای کلاسیک معمولا به دو شکل انجام می شود. در نوع اول که به انگلیسی Restoration نام دارد، تا حد امکان از قطعات اصلی استفاده شده و اتومبیل ها دقیقا به شکل اولیه خود بازگردانده می شوند. در این روش هدف تطبیق همه چیز با شرایط کارخانه ای بوده و مدل بازسازی شده باید یک نمونه کاملا استاندارد باشد.

در نوع دوم مهندسین اجازه دارند در کنار بازسازی، تغییرات و بروزآوری های دلخواهی را در بخش های مختلف ایجاد نموده و امکاناتی بعضا مدرن را به یک خودروی کلاسیک اضافه کنند. این نوع از بازسازی Restomod نامیده می شود.

با توجه به اینکه محبوبیت پیکاپ ها و خودروهای شاسی بلند در بالاترین سطح قرار دارد، اخیرا بازسازی همراه با بروزآوری (Restomod) مدل های قدیمی این دسته ها شتاب بیشتری به خود گرفته و کمپانی های زیادی به این عرصه ورود پیدا کرده اند.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

شرکت Rtech Fabrications یکی از کمپانی هایی است که به طور تخصصی در زمینه احیا و بازسازی پیکاپ های کلاسیک جنرال موتورز فعالیت می کند. این کمپانی در جدیدترین پروژه خود به سراغ یک دستگاه پیکاپ شورولت مدل 1966 رفته و با ایجاد تغییراتی گسترده آن را به مدلی جذاب و هیجان انگیز تبدیل کرده است.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

نتیجه پروژه Rtech Fabrications پاندروسا (Ponderosa) نامگذاری شده است. پاندروسا روی شاسی C۳۰ ۱۹۷۲ شکل گرفته و بدنه ای با وزن دو تنی دارد. سپرهای این خودرو از نوع استاندارد انتخاب شده اند. در زیر سپر جلو یک وینچ به چشم می خورد که به گفته سازنده توانایی کشش ۵,۴۴۳ کیلوگرم وزن را دارد.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

مثل نمای ظاهری، در داخل کابین هم تم رترو پیاده سازی شده و مهندسین Rtech Fabrications سعی کرده اند پاندروسا را شبیه نمونه های اصلی بازسازی کنند. در این بخش اجزایی مثل نشان دهنده ها، دکمه ها و روکش های صندلی مدل اصلی تولید شده در سال 1966 را در ذهن تداعی می کنند.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

سیستم پخش RetroSound Hermosa با پشتیبانی از بلوتوث، کنسول میانی سفارشی و قطب نما امکانات مدرنی هستند که به کابین این پیکاپ کلاسیک افزوده شده اند.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

اگر چه بدنه پاندروسا به پیکاپ شورولت تعلق دارد، اما قلب آن از شرکت داج به امانت گرفته شده است. نیروی این خودرو توسط موتور 5.9 لیتری که در حیات قبلی خود زیر کاپوت یک دستگاه پیکاپ رم مدل 1996 قرار داشت، تامین می شود. این موتور دیزلی ساخت شرکت کامینز (Cummins) بوده و بهینه سازی های زیادی در آن انجام شده است.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید


پاندروسا 550 اسب بخار قدرت و 1300 نیوتن متر گشتاور دارد

بهره گیری از پیستون های ساخت Mahle، میل بادامک و انژکتور جدید، منیفولد BD Diesel و توربوشارژرهای ارتقا یافته، مجاری ورودی هوای K&N و سیستم اگزوز 4 اینچی Flowmaster برخی از مهم ترین بهینه سازی های موتور پاندروسا هستند که باعث شده اند خروجی آن به 550 اسب بخار قدرت و 1300 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

وظیفه انتقال قدرت را جعبه دنده خودکار پنج سرعته NP۲۰۵ بر عهده دارد. این پیکاپ تنومند به میل کاردان های سفارشی و اکسل های Dana ۶۰ / ۷۰ با پوشش آلومینیومی G۲ مجهز است.

شورولت

سایر ویژگی های قابل ذکر پاندروسا عبارتند از سیستم تعلیق تقویت شده با فنر شمش Skyjacker و کمک فنرهای Bilstein، باک با گنجایش ۲۲۷ لیتری، سیستم فرمان ارتقا یافته و رینگ های ۲۰ اینچی احاطه شده با تایرهای ۳۷ اینچی Nitto Trail Grapplers.

با شورولت پاندروسا آشنا شوید

و اما قیمت؛ به گفته شرکت Rtech Fabrications چنانچه فردی به این پیکاپ خاص علاقه مند باشد، باید حداقل 150 هزار دلار برای آن کنار بگذارد. در صورت سفارش آپشن ها و تجهیزات بیشتر، این رقم فراتر نیز می رود.3

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج