جاباما
۹۰۰۸۹۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

گوگل بحث سیاسی را در فضای کار ممنوع کرده است

با افزایش نفوذ گوگل در اینترنت و جامعه، این شرکت از کارمندان خود خواسته است از بحث و گفتگو درباره‌ی مسائل سیاسی خودداری کنند.

زویمت: با افزایش نفوذ گوگل در اینترنت و جامعه، این شرکت از کارمندان خود خواسته است از بحث و گفت‌وگو درباره‌ی مسائل سیاسی خودداری کنند.

گوگل بحث سیاسی را در فضای کار ممنوع کرده است

گوگل به‌تازگی دستورالعمل‌های جدید خود به‌منظور ایجاد محیط کاری متنوع را منتشر کرده است. برای تحقق این هدف، این غول دنیای جست‌وجو از تمامی کارمندان خود خواسته است از بحث درباره‌ی مباحث غیرکاری در شرکت خودداری کنند. در خط‌مشی این شرکت آمده است:

هرچه اشتراک‌گذاری اطلاعات و ایده‌ها به ایجاد فضای همکاری کمک می‌کند، بحث‌های پرحرارت سیاسی و بازگوکردن آخرین اخبار روز باعث اختلال در روند کاری می‌شود.

درادامه‌ی این دستورالعمل‌ها افزوده شده است:

از گفت‌وگوهای مختل‌کننده‌ی محیط کار یا نقض‌کننده‌ی خط‌مشی‌ فضای کاری گوگل خودداری کنید.

گوگل به‌دنبال اعتراض‌های مختلف کارکنانش درباره‌ی موضوعاتی مانند اذیت و آزار در محیط کار و پروژه‌های مربوط به دولت چین و پنتاگون، قوانین جدیدی وضع کرده و در واکنشی سیاسی، به همکاری خود با هر دو دولت پایان داده است.

کارمندان سابق گوگل قوانین جدید را نوعی تهدید علیه کنشگربودن افراد در گوگل تلقی کرده‌اند. این در حالی است که یکی از شعارهای شناخته‌شده در این شرکت Don't be evil به‌معنای «شرور نباش» است. یکی از مهندسان سابق گوگل در توییتی با عنوان «پایان یک دوران در گوگل» گفته است:

طبیعتا چنین قوانینی باعث سرکوب مخالفت‌های سیاسی و سازمان‌دهی‌شده در گوگل خواهد شد.

یکی دیگر از کارمندان سابق گوگل در توییتی با لحن تندتری خطاب به همکاران خود در گوگل عنوان کرد:

کارکنان احمق گوگل، این مدیران عالی‌رتبه هستند که بر اوضاع تسلط دارند؛ همان‌ها که به اجرای کمپین‌های ریاست‌جمهوری کمک می‌کنند، روی صندلی‌‌های هیئت‌های دفاعی می‌نشینند، به لابی‌ها کمک‌های مالی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند چه افرادی لایق دریافت حقوق بشر هستند. شما فقط کاری را انجام می‌دهید که به شما گفته شود.

بااین‌حال، گوگل ادعاهای مربوط به محدودیت آزادی بیان کارکنان خود را تکذیب کرده است. یکی از سخن‌گویان گوگل در مصاحبه‌ای گفته است:

هدف ما این نیست که صدای نگرانی گوگلی‌ها را خاموش یا محدود کنیم؛ بلکه می‌خواهیم صدای اعتراض آن‌ها را بشنویم و راهکارهای مناسب برای تغییرات ارتقادهنده فراهم کنیم.

گوگل

درمجموع می‌توان گفت پای چنین قوانینی زمانی به گوگل بازشد که این شرکت زیر فشارهای سیاسی واشینگتن، به‌‌ویژه شخص دونالد ترامپ، قرار گرفت؛ زیرا بنابر ادعاهای مطرح‌شده، گوگل در جناح علیه محافظه‌کاران قرار دارد. این ادعاها از زمانی اوج گرفت که یکی از مهندسان محافظه‌کار شرکت به‌دلیل انتشار یادداشتی جنجالی اخراج شد.
مقاله‌ی مرتبط:

ترامپ در توییت‌های جدیدی علیه گوگل و مدیرعامل آن جبهه‌گیری کرد

سیاست کاری جدید شرکت به کارمندان چنین می‌گوید:

آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید، می‌تواند تأثیر ماندگار به‌جا بگذارد؛ بنابراین در ابراز نظر خود به همکارانتان در گوگل احترام را لحاظ کنید. علاوه‌بر‌این، در سیاست کاری گوگل به کارکنان درباره‌ی نام‌گذاری توهین‌آمیز و حملات تبلیغاتی و مزاحمت‌های کلامی علیه افراد دیگر هشدار داده شده است.

در این خط‌مشی آمده است:

کار در فضای گوگل با مسئولیت عظیمی همراه است. روزانه میلیاردها نفر از مردم جهان برای دریافت اطلاعات باکیفیت و مطمئن بر ما تکیه می‌کنند. اینکه به اعتماد آن‌ها احترام بگذاریم و از تمامیت تولیدات و خدمات خود حمایت کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج