۹۰۰۹۰۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

توضیح قوه‌قضائیه درباره فایل صوتی نوشین جعفری

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره اعمال برخی محدودیت‌ها برای رئیس دولت اصلاحات، فایل صوتی نوشین جعفری، حکم عناصر وابسته به انگلیس، بازداشت مدیرعامل ایران خودرو و دو نماینده مجلس و... توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره اعمال برخی محدودیت ها برای رئیس دولت اصلاحات، فایل صوتی نوشین جعفری، حکم عناصر وابسته به انگلیس، بازداشت مدیرعامل ایران خودرو و دو نماینده مجلس و...توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح قوه‌قضائیه درباره فایل صوتی نوشین جعفری

اسماعیلی:

اعمال برخی محدودیت ها برای رئیس دولت اصلاحات:

گویا یک سری اسامی قرار است همیشه نقل محافل باشد. به طور کلی یکسری تصمیمات در شورای عالی امنیت و دبیرخانه و دادگاه ویژه روحانیت است و بنده سخنگوی قوه قضائیه هستم.

ماجرای فایل صوتی نوشین جعفری از زندان

خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاییه پرسید جدیدا در فضای مجازی، فایل صوتی از بازداشت یک عکاس متهم به توهین به مقدسات منتشر شده است و در آن عنوان می شود بازجو به زور از او می خواهد اعتراف بگیرد. موضع شما در این باره چیست؟

اسماعیلی گفت: این فایل صوتی در کلیت آن در مواردی است که زندانی با خانواده و افراد تماس می گیرند. ممکن است طرف تماس، صدا را ضبط کند. این امر بدیهی است که ما در زندانهایمان تماس متهم با بیرون را داریم. فرد ممکن است در تماس، اکاذیبی را ادعا کند. این که ادعا کند من تحت فشار هستیم، آیا این ادعا درست است؟ رسیدگی ها و نگهداری های ما در چهارچوب ضوابط و مقررات قانونی است. هیات های نظارت بر حقوق شهروندی نسبت به دوره قبل، فعالتر شده اند.

از کلانتریها، مراجع قضایی، بازداشتگاه ها و زندانها بازرسی می کنند. شکایات را می شنوند و رسیدگی می کنند. هر یک از بازداشت شدگان ادعایی داشته باشند، ساز و کار قانونی برای آن وجود دارد.

ما کسی را که محموله سنگین مواد مخدر گرفته ایم می گوید من بیگناهم. آیا ادعای متهم اینقدر اعتبار دارد؟ طبق قانون، یکایک ادعاها رسیدگی می شود.

حمایت گزارشگران فساد:

نه قانون و نه شرع و نه اخلاق و به ویژه اخلاق حرفه ای به ما اجازه نمی دهد مفاسد ادعایی را به جای گزارش به مراجع ذیربط در تریبون ها و چه رسانه ملی و مکتوب و دیجیتال و فضای مجازی منتشر کنیم. اگر گفته شد گزارش مفاسد را بدهید به این معنا است که گزارش را به مراجع ذی صلاح ارسال کنیم.

پرونده یکی از عناصر وابسته به انگلیس:

حکم ارس امیری به واسطه ارتباط با انگلیس و نفوذ فرهنگی از طریق جامعه هنری و اقدامات براندازانه شناسایی شد و به ۱۰ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شده است.

علی جوهری به علت ارتباط با موساد و جاسوسی برای اسرائیل به ده سال حبس و برای تحصیل مال نامشروع به استرداد اموال و دو سال حبس محکوم شده، این فرد مقدماتی برای اخذ تابعیت از رژیم غاصب هم داشته و ماموریت در حوزه عمرانی و قرارگاه خاتم الانبیا داشته است.

انوشه عاشوری فرد دو تابعیتی است که تابعیت انگلیس را هم دارد با سرویس جاسوسی موساد در ارتباط بوده و امکانات فراوانی را از آنها گرفته بود و اطلاعات زیادی از کشور را به این سرویس منتقل کرده بود. این فردبابت جاسوسی به ۱۰ سال حبس و دو سال حبس برای تحصیل اموال نامشروع از موساد و استرداد اموال به نفع دولت جمهوری اسلامی محکوم شده است.

پرونده مدیران بانک مرکزی:

در دادگاه های اخیر فرصت کافی به متهم و وکلای آنها داده می شود و ضمن اینکه به دلیل کثرت پرونده ها تقاضا می کنیم وکلا علاوه بر آنچه در دادگاه می گویند، لایحه هم تقدیم کنند. بعد از برگزاری جلسات دادگاه شاهد هستیم برخی ها مطالب خلاف واقع بیان می کنند و باید همه به اخلاق پایبند باشیم.

پرونده‌های مافیای خودرو و بازداشت مدیرعامل ایران خودرو و دو نماینده مجلس:

در این پرونده هنوز رای صادر نشده و در فرایند رسیدگی است و دادگاه یک جلسه برگزار کرده و به زودی جلسات بعدی بازار می شود و بهتر است داوری را به دادگاه بسپاریم. تا زمانی که موضوع به اثبات نرسیده است نگوییم. خبری در این رابطه منتشر شد ما هم مجبور شدیم مطلبی را بدون اسم بگوییم اما برخی رسانه ها عکس هم منتشر کردند و به طور کلی این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است و این پرونده ناظر به خودروسازان داخلی است و در رابطه با واردات پرونده های دیگری هست که سابقا اشاره شده بود. اسماعیلی در خصوص پرونده مدیرعامل ایران خودرو گفت این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا است.

وضعیت پرونده بازداشت یکی از مسئولان سابق دستگاه قضا:

این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و پانزده نفر در این پرونده بازداشت هستندد. خط قرمزی در رابطه با برخورد با فساد نمی شناسیم.

پرونده سقوط هواپیمای آسمان:

در دوره تحول برای بخشهای مختلف و من جمله برای رفع اطاله دادرسی تدابیری اتخاذ شده و شاهد هستیم پرونده ها نسبت به گذشته سرعت بیشتری گرفته است. جعبه سیاه هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی بررسی شد و پرونده در اصفهان بود و سپس به تهران ارسال شد که همه اینها زمان‌بر بود، در رابطه با علت حادثه کارشناس نظر داده است و متولیان حوزه‌های مربوطه در شرکت هواپیمایی کشوری و آسمان و هواشناسی نسبت به نظر کارشناس اعتراض داشتند و پرونده به هیات سه نفره کارشناسی‌ارجاع دادند و تا پایان هفته نظر هیات اعلام می شود و اینکه کدام نهاد به چه میزان مقصر بوده است تا پایان هفته روشن می شود.

بازداشت یکی از مدیران هلال احمر:

اصل بازداشت درست است و مربوط به نحوه واردات دارو با ارز دولتی و گران‌فروشی در این رابطه است. تعدادی از افراد در این رابطه بازداشت و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج