جاباما
۹۰۰۹۳۹
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

تولید گوشت قرمز ۳۰هزار تن افزایش می‌یابد

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خودکفایی در گوشت تا سال ۱۴۰۴ دست‌یافتنی است، گفت: امسال تولید گوشت قرمز در کشور ۳۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

خبرگزاری فارس: مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در حاشیه همایش ملی کشاورزی و رونق تولید در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که وزارت صنعت اعلام کرده که اگر وزارت جهاد مرغ به بازار تزریق نکند اقدام به واردات می‌کند آیا تولید در داخل به اندازه کافی نیست، گفت: بارها این موضوع را گفته‌ام که تولید مرغ در داخل کشور به هیچ عنوان کمبود ندارد. ما در مرداد امسال ۱۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کردیم که نسبت مشابه سال گذشته که ۱۰۷ میلیون قطعه بود ۱۷ میلیون قطعه افزایش یافته است بنابراین ما نه تنها کمبود مرغ نداریم بلکه اضافه هم وجود دارد

وی با بیان اینکه مصرف گوشت مرغ در کشور بالا است گفت: ما با توجه به این مسأله از ماه‌های پیش گله‌های مادر را افزایش دادیم و تولید مرغداری‌ها بیشتر شد. کمبود زمانی گفته می‌شود وجود دارد که مرغ در مرغ‌فروشی‌ها نباشد اما در هر زمانی از روز مراجعه کنید مرغ در مرغ‌فروشی‌ها فراوان وجود دارد.

رضایی درباره وضعیت گوشت قرمز هم گفت: به اندازه کافی گوشت پرواری زنده دپو شده و بیش از نیاز بازار وجود دارد و هیچ مشکلی از نظر تأمین نیست.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود علت افزایش قیمت گوشت در بازار به دلیل ممانعت دامداران از عرضه دام زنده به بازار است، گفت: چنین مسأله‌ای صحت ندارد و هر میزان تقاضایی که برای گوشت انجام شود دامداران آماده عرضه هستند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار که قیمت گوشت گوسفندی اخیراً افزایش یافته آیا کمبودی در تولید این نوع دام است، گفت: تولید گوشت گوسفند در کشور خطی است و این طور نیست که در مقطعی تولید افزایش یا کاهش یابد و در حال حاضر هم مشکلی از نظر تأمین نیست شاید دلیل بالا رفتن قیمت بیشتر شدن حجم تقاضاها به دلیل ایام حج باشد و حتی به دلیل غنی شدن مراتع ما پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش تولید قیمت‌ها در آینده کاهش یابد.

خبرنگار پرسید: شما گفته‌اید در سال ۱۴۰۰ تولید گوشت قرمز به ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید آیا به مرز خودکفایی می‌رسیم، گفت: مصرف کشور در حال حاضر به یک میلیون تن است و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن نیاز به واردات داریم و آن زمان هم همین میزان نیاز واردات خواهد بود.

خبرنگار پرسید که آیا شما می‌توانید با توجه به افزایش تولید، پیش‌بینی از خوداتکایی گوشت برای آینده بدهید، گفت: با توجه به اقداماتی که برای افزایش تولید انجام می‌شود پیش‌بینی ما این است که تا سال ۱۴۰۰ رسیدن به خوداتکایی گوشت دست‌یافتنی است.

رضایی در ادامه با گلایه از افزایش قیمت سبوس گفت: قیمت کیلویی ۱۲۵۰ تومان برای سبوس در حالی که جو کیلویی ۱۳۵۰ تومان به فروش می‌رود غیرعلمی و غیرمنطقی است و در این زمینه وزارت جهاد با وزارت صمت نامه‌نگاری کرده و اعتراض خود را مطرح کرده است.

پس از آنکه قانون انتزاع معلق شد و تنظیم بازار به وزارت صمت داده شده است در اولین گام این وزارتخانه قیمت سبوس را افزایش داد که فشار برای تولیدکنندگان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صدهزار کیلو هم که تولید کنید گوشت همان قیمت ۱۲۰ توبازار فروخته میشه
      پس هی زحمت نکشین

    • ش

      ولی با این افزایش تولید گوشت' چرا قیمت گوشت کاهش نمی یابد?

    • کامران

      فکر کنم اشتباه زده اید قیمت آن سی درصد اضافه می شود.

    • جواد

      ما از اول هم تو مملکتمون مشکل دام و گوشت قرمز نداشتیم و نخواهیم داشت این بلاها رو عده ای معاون مفسد تو وزارت جهاد کشاورزی سر مردم ما آوردند که هزاران میلیارد به جیب بزنند. خدا کنه آقای رییسی با این مفسدین مثل مفسدین بانک سرمایه یا مفسدین ایران خودرو برخورد قاطع انجام دهند.

    • بدون نام

      از دامداران داخلی حمایت کنه دولت قیمت غذای دام رو پایین بیاره حتما قیمت گوشت هم پایین میاد مرغداری هم همینطور نظارت داشته باشین گوشتهای بو کرده برزیلی رو به خورد،مردم نکنید گوشت مرغ فقط داخلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج