جاباما
۹۰۰۹۶۹
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

با حضور هنرمندان پیشکسوت صورت گرفت؛

رونمایی ازسردیس هنرمندان شاخص در «ایران»

مراسم رونمایی از سردیس‌های هنرمندان شناخته شده سینما و تلویزیون، امروز با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت در شهرک سینمایی و تلویزیونی «ایران» برگزار شد.

خبرگزاری مهر: رونمایی از سردیس ‌های هنرمندان در شهرک سینمایی و تلویزیونی «ایران» امروز سه شنبه پنجم شهریور با حضور جمعی از هنرمندان از جمله منوچهر اسماعیلی دوبلور، عبدالله اسکندری چهره پرداز، مهرداد عظیمی مدیر مرکز تولید و فنی سیما، کمال فیض آبادی مدیرعامل شهرک، آرمان زرین کوب تهیه کننده، داریوش ارجمند بازیگر و حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما انجام شد.

رونمایی ازسردیس هنرمندان شاخص در «ایران»

در ابتدای این مراسم احمد امیرحائری قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما در سخنانی درباره شروع به کار شهرک بیان کرد: شهرک تلویزیونی و سینمایی «ایران» کار خود را از حدود ۴۰ سال پیش آغاز کرده است، زمانی که زنده یاد علی حاتمی خیابان لاله زار را ساخت. آن زمان حدود ۲۰ هکتار بود که به ۴۰ هکتار رسید و در آینده به ۵۰ هکتار می‌رسد.

وی با اشاره به ساخت پروژه‌های نمایشی در شهرک «ایران» عنوان کرد: ما در اینجا حدود ۲۶ هزار دست لباس داریم که در گنجینه موجود است، بین ۱۳ تا ۱۴ هزار قطعه آکس‌سوار صحنه و حدود چند هزار قطعه تجهیرات موجود است.

امیرحائری در توضیحاتی درباره وب سایت شهرک تلویزیونی و سینمایی «ایران» که امروز از آن رونمایی شد، گفت: ما می‌توانیم از طریق وب سایت اطلاعات را احصا کرده و با سرعت عمل به اطلاعاتی درباره آکس‌سوار، لوکیشن‌ها و لباس‌ها دست پیدا کنیم. وب سایت این امکان را فراهم می‌کند که به این اطلاعات به راحتی دسترسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در شهرکت سینمایی و تلویزیونی «ایران» بخش گردشگری را هم داریم که در قالب بازدید گروهی و در ایام سال خانواده‌های زیادی به اینجا می‌آیند و لازم است اطلاعات به روز به آن‌ها داده شود.

قائم مقام مرکز تولید و فنی سیما در پایان سخنانش درباره لوگوی شهرک نیز گفت: لوگوی شهرک طی فراخوانی که در سال ۹۶ منتشر شد، ارائه شد. بعد از فراخوان ۱۲۰۰ اثر از سراسر کشور ارائه شد و در نهایت ۱۰ طرح به مرحله پایانی رسید که طرح ن‌هایی متعلق به گرافیستی از مازندران است.

سپس مهرداد عظیمی مدیر مرکز تولید و فنی سیما در این آیین رونمایی تصریح کرد: یکی از مهمترین سرمایه ‌های صداوسیما ظرفیت سرمایه انسانی است و هنرمندان مفاخر ما هستند که مراقبت از آن‌ها یک تصمیم درست سازمانی است.

وی اظهار کرد: بخشی از سرمایه‌های ما برون سازمانی هستند و برای سازمان زحمت کشیده و جزو گنجینه‌های ما هستند. امروز باید ادای احترامی کنیم به آن‌ها که در قید حیات نیستند. اینجا باید اعلام کنم که از سایر مفاخر نیز سردیس‌هایی را خواهیم ساخت.

در ادامه این آیین از داریوش ارجمند به دلیل نقش ماندگار مالک اشتر در سریال «امام علی(ع)»، از منوچهر اسماعیلی صدای ماندگار بسیاری از فیلم و سریال‌ها، عبدالله اسکندری چهره پرداز پیشکسوت سینما و تلویزیون تجلیل شد. همچنین قرار بود از ژاله علو نیز تجلیل صورت بگیرد که به دلیل کسالت در مراسم حضور نداشت.

همچنین از تندیس دست عبدالله اسکندری در این آیین رونمایی شد. وی در این بخش طی سخنانی گفت: سخن گفتن در مقابل استاد مرا به وجد می‌آورد. امروز به یکی از آرزوهایم رسیدم، من از لحظه کلنگ زدن ابن زمین با علی حاتمی بودم و بارها شاهد بودم که علی حاتمی به مرز سکته می‌رسید. او می‌گفت من نیامده ام فیلمی بسازم که دیگران تعریف کنند بلکه آمده ام کاری کنم.

وی ادامه داد: امروز خوشحالم که از سردیس‌های این بزرگواران رونمایی می‌شود. از تمام آدم‌هایی که این سال ‌ها اینجا زحمت کشیده اند یاد می‌شود. استادانم که برای این شهرک دغدغه دارند تشکر می‌کنم. همیشه فکر می‌کنم این شهرک می‌تواند ویژگی ای جهانی داشته باشد.

در ادامه مراسم نیز از سردیس منوچهر اسماعیلی، داریوش ارجمند، ژاله علو و جمیله شیخی رونمایی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا ببینیم این تندیس رو کی می دزدن

    • بدون نام

      کار خوبیه

    • بدون نام

      بهتر نیست بعد از رو نمایی تا ندزدیدنش ببریمش ابش کنیم ی سردیس دیگه بسازیم و رونمای کنیم

    • بدون نام

      کار خودشونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج