جاباما
۹۰۱۰۱۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شد!

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است گفت: مالیات گرفتن از هیچ صنفی منوط به داشتن یا نداشتن کارتخوان نیست و پزشکان هم برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه درباره مالیات پزشکان آدرس غلط داده شده است گفت: مالیات گرفتن از هیچ صنفی منوط به داشتن یا نداشتن کارتخوان نیست و پزشکان هم برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند.

دکتر نجفی‌خواه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در وزارت بهداشت برگزار شد، درباره بحث مالیات پزشکان و لزوم اخذ کارتخوان گفت: پزشکان برای پرداخت مالیات اظهارنامه می‌دهند و اگر سازمان امور مالیاتی اظهارنامه‌ای را قبول نداشته باشد خودش رأسا برای تعیین مالیات اقدام می‌کند.

وی با اشاره به موضوع مالیات بر سیگار گفت: مالیات بر سیگار دو قسمت دارد یکی اخذ عوارض بر خرده‌فروشی و یکی اخذ عوارض بر تولید سیگار. در حال حاضر قانون بودجه به گونه‌ایست که فقط مالیات از تولیدکننده گرفته می‌شود و عوارض بر خرده‌فروشی اخذ نمی‌شود.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت این را هم گفت که طبق برنامه ششم عوارض بر کالاها و خدمات آسیب‌رسان باید وضع شود اما می‌بینیم که این عوارض فقط بر روی چند قلم کالا مانند چیپس، پفک و سیگار گرفته می‌شود. در حالی که مصادیق کالاها و خدمات آسیب‌رسان بسیار زیاد هستند که باید از آن‌ها عوارض گرفته شود و در این صورت در حوزه سلامت منابع پایدار ایجاد می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر مالیات بر تولید سیگار ۱۰ درصد است،‌ اما برای همین هم سقف اعتباری وجود دارد و اعلام کردند که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از این محل قابل وصول است و سقف وصولی دارد.

نجفی‌خواه همچنین به کمیته تعیین مصادیق کالاهای آسیب رسان و اخذ عوارض بر آن‌ها اشاره کرد که وزارت بهداشت هم یک پای آن است و در این باره گفت: این کمیته عملا تشکیل نمی‌شود چرا که وزارتخانه‌هایی مانند وزارت صمت نیز عضو آن هستند و دغدغه‌های خاص خودشان را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آدرس غلطی در کار نیست. پزشکان ایرانی یه عده آدم فرصت طلب و طماع هستن که فقط به فکر تجارت و پر کردن جیبشون هستن و فرار مالیاتیشون کاملا واضحه. هیچ پزشکی مطابق درآمدش مالیات نمیده

    • فضولباشی

      دست برداریدازسیاکاری مردم رامثل خودتون فرض کردیدکل مالیاتی که پزشکان داده اند به اندازه پنج درصد مبلغ واقعی نیست تو باچه رویی دفاع می کنی هیچ جای دنیا اینجوررفتارنمی کنند که شماتوقع داریددرثانی اگرریگی به کفش ندارندچراازمحاسبه گریزانند وهرروزیکی ازشماها راجلومی اندازند

    • بدون نام

      خود راسا مالیات پرداخت میکند!!!!!!!!می خوام باور کنم ولی !!!!!!!!

    • بدون نام

      لابد طلا فروش و آهن فروش و آبمیوه فروش و بنگاهی و سایر مشاغل کارتخوان پایانه فروش فروشگاهی و مالیات مطابق تراکنش آن می دهند دارندکه افکار را به پزشکان سوق داده اید.
      این کار برای رد گم کنی فرارهای واقعی نهادها است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج