۹۰۱۱۶۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کشته‌شدن ۲ پاکستانی در آتشباری مرزبانان هندی

مرزهای زمینی اسلام اباد و دهلی که از ماه گذشته درپی وضعیت بحرانی کشمیر، متشنج شده است بار دیگر شاهد درگیری های دو کشور بوده و در تازه‌ترین حادثه، دو غیرنظامی پاکستان در آتشباری هندی‌ها کشته شدند.

ایرنا: مرزهای زمینی اسلام اباد و دهلی که از ماه گذشته درپی وضعیت بحرانی کشمیر، متشنج شده است بار دیگر شاهد درگیری های دو کشور بوده و در تازه‌ترین حادثه، دو غیرنظامی پاکستان در آتشباری هندی‌ها کشته شدند.

رسانه های پاکستان بامداد روز چهارشنبه به نقل از روابط ارتش این کشور، اعلام کردند: حملات مرزبانان هندی به منطقه مسکونی در بخش مرزی "نکرون" در خاک پاکستان، منجر به جان باختن دو غیرنظامی و زخمی شدن ۳ نفر دیگر شد.

روابط عمومی ارتش پاکستان همچنین از اقدام متقابل نیروهای این کشور برای هدف قرار دادن مواضع طرف هندی خبر داد.

ارتش پاکستان پیش‌تر گفته بود: هند برای انحراف افکار عمومی جهان از اوضاع بحرانی کشمیر، به درگیری‌های مرزی با پاکستان دامن می‌زند.

کشته‌شدن ۲ پاکستانی در آتشباری مرزبانان هندی

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته‌ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

وزارت امور خارجه پاکستان روزهای گذشته در اعتراض به جان باختن نظامیان و غیرنظامی این کشور در پی آتشباری مرزبانان هندی، کاردار دهلی در اسلام آباد را بطور متوالی چند بار احضار کرد.

'عمران خان' نخست وزیر پاکستان ماه گذشته به مناسبت فرارسیدن هفتاد وسومین سالروز استقلال این کشور، گفت: اسلام آباد اطلاعاتی را در خصوص اقدامات احتمالی هند دریافت کرده و ما هشدار می دهیم که در صورت هر گونه تجاوز پاسخ فوری و قاطعانه خواهیم داد.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه بویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفند سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی چندماه پیش در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی و تصمیم دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر، از جمله تنش های سیاسی- نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج