۹۰۱۲۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

عبدی: خبرنگاری که اخیرا پناهنده شد، اصولگرا نبود

عباس عبدی در روزنامه ایران نوشت: این روزها و در پی درخواست پناهندگی یک روزنامه‌نگار شاغل در رسانه‌های اصولگرا از کشور سوئد، سر و صدای زیادی در ایران پیش آمد و برخی اصلاح‌طلبان فرصت را غنیمت شمرده و برای حال‌گیری از طرف مقابل، او را اصولگرا معرفی کردند به ویژه اینکه مورد اعتماد برخی از اصولگرایان تندرو بود. یک روزنامه اصولگرا هم سعی کرد که با ارایه شواهدی از گذشته ثابت کند که او اصلاح‌طلب است!

عباس عبدی در روزنامه ایران نوشت: این روزها و در پی درخواست پناهندگی یک روزنامه‌نگار شاغل در رسانه‌های اصولگرا از کشور سوئد، سر و صدای زیادی در ایران پیش آمد و برخی اصلاح‌طلبان فرصت را غنیمت شمرده و برای حال‌گیری از طرف مقابل، او را اصولگرا معرفی کردند به ویژه اینکه مورد اعتماد برخی از اصولگرایان تندرو بود. یک روزنامه اصولگرا هم سعی کرد که با ارایه شواهدی از گذشته ثابت کند که او اصلاح‌طلب است!

از سوی دیگر اقدام وی که با گروه روزنامه‌نگاران همراه وزیر امور خارجه به این سفر رفته بود با اعتراض شدید روزنامه‌نگاران مواجه شد. منتقدین معتقد بودند که این رفتار، سوءاستفاده از موقعیت حرفه‌ای است. او می‌توانست پاسپورت بگیرد و از کشور خارج شود و هر کاری که دوست داشت انجام دهد، نه اینکه دورویی پیشه کند و از یک امکان رسمی که برای تهیه گزارش خبری فراهم می‌شود در جهت منافع شخصی استفاده کند و موقعیت حرفه‌ای سایر روزنامه‌نگاران را با خطر مواجه نماید بدون اینکه او را هیچ خطری تهدید کند.

ولی از این مساله گذشته دعوای اصلی این بود که آیا او اصولگرا هست یا خیر؟ به نظر بنده این مساله محل اصلی نزاع نیست. من هم مثل نویسنده روزنامه کیهان معتقدم که او نمی‌توانسته اصولگرا باشد. حداقل زمانی که به خارج رفته قطعا اصولگرا نبوده است. زیرا با تعریف اصولگرایی و نیز اصلاح‌طلبی چنین رفتاری غیر قابل قبول است. به ویژه برای کسی که به صورت عادی در سطوح معمولی کار و فعالیت می‌کرده و مشکلی نیز برای کار خود نداشته است. حتی اگر مشکلاتی هم داشته باشد، قطعا یک انسان با معیارهای شناخته شده اصولگرایی نمی‌تواند چنین رفتاری را کند.

حل نزاع در جای دیگری است. اینکه چرا یک نفر که اصولگرا نبوده و نمی‌توانسته اصولگرا هم باشد، به راحتی می‌تواند نزد این جماعت خود را اصولگرا جا بزند و به زندگی ریاکارانه خود ادامه دهد؟ مساله مهم ظرفیت پذیرش دورویی و ریاکاری در یک جناح است! این مساله خطرناک‌تر از این است که وی صادقانه اصولگرا بوده و حالا مرتکب خطایی شده است. اگر او اصولگرا بوده و اکنون پناهنده شده این فقط یک انحراف فردی است ولی اگر او نفوذی بوده در این صورت با یک انحراف نظام‌مند مواجهیم. این نشان می‌دهد که آن جناح یا حداقل بخشی از آنان، این ظرفیت را دارند که افراد در آنان نفوذ کنند و ...

با ظاهرسازی از نعمت‌های حضور در آنجا بهره‌مند شوند و در موقع مناسب نیز ماهیت خود را نشان دهند. پیدا شدن جاسوس نیز در این وضعیت خیلی محتمل است. اخباری که این روزها به صورت غیر رسمی شنیده می‌شود ولی هیچگاه به صورت رسمی درباره جزییات آن سخنی نمی‌گویند، حاکی از این است که افراد زیادی تحت پوشش‌های مناسب نفوذ و در سطوح مهمی جاسوسی کرده‌اند و تعداد قابل توجهی از آنان نیز دستگیر شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش منم میتونستم تو یکی از دهاتای سوئد پناهنده بشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازهمون لحظه که خبرنگارشده فکر رفتن داشته آشغال خاک برسرش

    • بدون نام

      چه اصوالگرا چه تند رو چه کند رو آقا کل کار غلط است پناهنده آقا در زیر صصورت حزبی واسلامی وپرچم ایران این مهمعه با سر ملت گول ما لیدن درست نیست ملت را آنچه خودتان هستید که فرض نکنید اصل عمل مورد سوال است مملکت فقط برای این ها غیر قابل تحمل است منکه خبرنگار یا نوه یا هم پالکی این دولت نیستم ولی آنها هستند وسوء استفاده میکنند تقی به توقی هم بخوره مفت مفت سوار پول ملت میشوند وپناهنده یا برای زنگی به اروپا میر ونر اخ وتخ وا ه...اه...بو میده مال ملت هستد گند زدندند وگند ها ادامه دارد

    • بدون نام

      چه فرقى داره؟ مگه شماها با همديگه تفاوتى داريد؟ جفتتون سر و ته يه كرباسين

    • rira

      همتون مثل همین. اصولگرا و اصلاح طلب، باجی به هم نمیدین و فقط به فکر منافع خودتونو اربابتونید

    • بدون نام

      واقعا ادم متاسف میشه شما سرچی دارین بحث ودعوا میکنین

    • بدون نام

      ایرانی که بود

    • ش

      اصولگرا نبود ' شاید اصلاح طلب گرا بوده باشد! '''' آن شخص پناهنده ''''''

    • بدون نام

      ببخشید با اقای ظریف رفت دست کم 50 میلییون به نفع ش شد

    • بدون نام

      امان ازهمنشین بد خب خبرنگار جانم با ظریف راه نرو عمرت رفت متوجه نشدی

    • بدون نام

      ظریف به اصلها می چسبد بعد اونهارو تبدیل به فرع می کند وبه راهش ادامه میدهد دهها ساله

    • مسلمان

      خوب کاری کرده که رفته . بمونه توی این جهنم که چی بشه . مملکتی که دولت بفکر مردم نیست و در روزهای سخت اقتصادی فقط بفکر فشار به مردم خودشه بدرد زندگی نمیخوره .

    • عبدالرحمن

      هر چی بوده خیلی زرنگ بوده نوش جان!

    • سمانه

      مثلا میخواد بگه اصلاح طلبا بدن و اصولگراها خوبن.

    • بدون نام

      نشون دهنده دورو بودن این اصولگراهاست. حرفاشون برای مردمه پناهندگی برای خودشون. البته که اصلاح طلبا هم فرقی ندارن با اونا. کیهانم که حالا که دید گندش دراومده می گه اصلا اصول گرا نبود. زیبا نیست؟ خوب کاری کرد آبرو این کیهانیا و اصولگرا ها رو برد. آخه کی کیهان میخونه ما فکر میکردیم واسه سبزی پاک کردنه! بعدم مگه بد کاری کرده خودش و نجات از این گرونی و بدبختی تو ایران.

    • بدون نام

      حالا کی بوده.؟خاک برسر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج