جاباما
۹۰۱۲۹۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رپورتاژ آگهی

سفر به گرم‌ترین نقطه جهان در چند روز

در سفر با تور کویر لوت، شاید نتوانید همه مناظر خیره‌کننده و شگفتی‌های بی‌نظیر دشت لوت را ببینید، اما مطمئناً از تماشای شکوه زیبای کویر در روز و آسمان مسحورکننده کویر در دل شب لذت خواهید برد.

برترین‌ها: همیشه یکی از بهترین تجربه‌های سفر، آشنایی با افراد جدید است. پس اگر حوصله‌ی گذراندن زمان به‌صورت طولانی با آدم‌های جدید را دارید، می‌توانید خود را برای گشت و گذار‌های طولانی آماده کنید و از این کشف خاطراتی فراموش نشدنی بسازید.

طبیعت‌گردی همیشه طرفداران پرشور هیجان خود را دارد. حالا اگر مقصد این تور طبیعت‌گردی هر چه خاص‌تر باشد، لذت ماجراجویی آن دو چندان می‌شود. تور‌های طبیعت‌گردی می‌توانند به دو دسته‌ی تور چند روزه یا تور یک روزه تقسیم شوند؛ که تور‌های کویرنوردی، معمولاً از نوع تور‌های چند روزه هستند. یکی از لذت‌بخش‌ترین تور‌های طبیعت‌گردی در فصل پاییز، تور کویر لوت است. در خنکای این فصل، رهسپار کویر شوید و گشت و گذار در شن‌های گرم لذت ببرید.

سفر به گرم‌ترین نقطه جهان در چند روز

کویر لوت، تجربه‌ای بیشتر از یک طبیعت‌گردی ساده

در سفر با تور کویر لوت، شاید نتوانید همه مناظر خیره‌کننده و شگفتی‌های بی‌نظیر دشت لوت را ببینید، اما مطمئناً از تماشای شکوه زیبای کویر در روز و آسمان مسحورکننده کویر در دل شب لذت خواهید برد.

انگار سفر به کویر لوت فقط یک تجربه طبیعت‌گردی نیست بلکه تجربه‌ای عرفانی در زندگی هم هست. اگر خودت را تنها در میان کوه‌های ماسه‌ای خوشرنگی ببینی که باد به تنهایی ساخته است، یا زیر آسمان شب، در هجوم بی‌پروای ستارگان، یک آن خودت را روی کره‌ای ناچیز معلق در فضایی چنین بزرگ بیابی، انگار به درک جدیدی از مفهوم انسانیت می‌رسی. دیدن صخره‌هایی که طبیعت هنرمند خود به تنهایی چنین باشکوه تراشیده است و درختچه‌هایی که خود به تنهایی در این بیابان گرم گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند برایمان انگار آموختنی‌های بسیاری دارد.

کویر لوت کجاست؟

کویر لوت، با مساحت حدود ۴۰ هزار کیلومتر مربع، اولین جاذبه طبیعی ایران بود که در یونسکو به ثبت رسید. به باور برخی زمین‌شناسان، این بیابان قبلا دریایی به نام تیس بوده است که گرمای هوا باعث خشکی‌اش شده است.

باستان‌شناسان نیز توانسته‌اند آثاری از سکونت انسان در حدود ۶۰۰۰ هزار سال پیش و اشیایی متعلق به ۳۰۰۰ هزار سال پیش از میلاد را در دشت لوت پیدا کنند. بسیاری از مهم‌ترین آثار طبیعی بیابانی در دشت لوت وجود دارد. مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای جهان در دشت لوت به ثبت رسیده است، بزرگترین نبکا‌ها یا گلدان‌هایی طبیعی در دل بیابان را هم در دشت کویر می‌توان یافت.

در دشت کویر، بزرگترین شهر کلوخی جهان هم که معروف به شهر لوت یا شهر خیالی است وجود دارد. همین‌طور چندین و چند مخروط آتشفشانی کواترنر، پهنه‌های ماسه‌ای به رنگ‌های متنوع و ثبت بیشترین دمای هوا در سال‌های متعدد، همه خاصیت‌های بی‌نظیر دشت لوت است.

تور چند روزه، فرصتی طولانی برای سفر

تور چند روزه یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفری با جزئیات کامل است. تور‌های چند روزه می‌توانند شامل موضوعات مختلفی باشند. از تاریخی‌گردی تا طبیعت‌گردی هیجان انگیز. با توجه به فرصتی که در این سفر‌ها دراختیار مسافران است، زمان کافی برای گشت در مقصد را دارند. این بازه‌ی زمانی تجربه‌ای طولانی‌تر برای‌تان می‌سازد.

اگر این تور طبیعت‌گردی باشد می‌توانید در دل طبیعت چادر برپا کنید و به تماشا گذر زمان در محیط زیست باشید.

شب‌هایی خیال انگیز با آسمانی متفاوت را تماشا کنید و طلوع خورشید را برفراز چادرتان ببینید.

اگر این تور تاریخی گردی باشید به سراغ شهری پر از جاذبه بروید؛ مانندشیراز، می‌توانید با خیال راحت به بازدید از شهر بپردازید و راز‌های گوشه کنارش را کشف کنید.

تور چند روزه به نسبت سایر تور‌ها زمان و هزینه‌های بیشتری می‌طلبد، اما این همراهی طولانی با هم‌گروهان می‌تواند لذت‌بخش باشد.

تور‌های چند روزه شما را فرا می‌‎خوانند تا خودتان را در موقعیتی تازه محک بزنید و توانایی های‌تان را بسجنید. این سفر‌ها پر از تجربه‌های جدید هستند و به شما اجازه می‌دهند خود را از نو بشناسید. پس این فرصت را غنیمت بدانید و قدم در جاده‌های جدید بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج