۹۰۱۵۵۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هفته دوم لیگ برتر؛ بلاتکلیفی‌ها ادامه دارد

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از عصر امروز وارد هفته دوم شده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها یک‌بار دیگر برای داغ‌تر شدن تنور فوتبال ایران و بالا رفتن هیجان بین فوتبال‌دوستان در برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از عصر امروز وارد هفته دوم شده و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها یک‌بار دیگر برای داغ‌تر شدن تنور فوتبال ایران و بالا رفتن هیجان بین فوتبال‌دوستان در برابر یکدیگر به میدان خواهند رفت.

در این‌بین اگرچه دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی را می‌توان به‌عنوان بازی بزرگ هفته قلمداد کرد، اما هیچ فوتبال‌دوستی نیست که نداند اگر استقلال در هفته دوم هم نتواند نتیجه لازم را کسب کند، در همین ابتدای رقابت‌ها وارد بحرانی خواهد شد که چه‌بسا به قیمت از دست رفتن یک قهرمانی دیگر برای این تیم تمام شود. در ادامه این گزارش هفته دوم رقابت‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

پنجشنبه 7 شهریور

استقلال تهران- فولادخوزستان- ساعت ۱۹- ورزشگاه آزادی تهران(داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری- علی‌اکبر نوری)

هر دو تیم هفته اول رقابت‌ها را با شکست آغاز کردند. استقلال مقابل حریف تبریزی شکست خورد و فولاد نیز لیگ را در خانه با شکست از نفت شروع کرد. استقلال همراه با مربی ایتالیایی‌اش شکست خورد و فولاد نیز همراه با مربی استقلالی‌اش ناکام ماند تا به این شکل، دو تیم زخم‌خورده از هفته اول رقابت‌ها عصر امروز در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی کنند.

در بالا هم نوشتیم که استقلال اگر از این بازی هم بدون کسب نتیجه لازم بیرون بیاید، مطمئنا دچار چالشی جدی خواهد شد و چه‌بسا اتفاقاتی بیفتد که درنهایت منجر به برخی تغییرات (احتمالا مدیریتی یا حتی در کادرفنی) در این تیم شود. از سوی دیگر جواد نکونام همراه با تیمش برای انتقام شکست هفته اول مقابل استقلال به میدان می‌آیند و همین موضوع باعث خواهد شد به جذابیت‌های این دیدار بیش از پیش اضافه شود.

استقلالی‌ها دیروز کارت بازی ۳ بازیکن دیگر خود را گرفتند تا با فراغ بال بیشتر و استراماچونی با دستی باز تیمش را برای این دیدار روانه میدان کند.

فولاد مبارکه سپاهان - ماشین‌سازی تبریز- ساعت ۲۰- ورزشگاه محل برگزاری مسابقه متعاقبا اعلام می‌شود (داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: حسن ظهیری- هادی طوسی)

برخلاف تهران، در نصف‌جهان دو تیم پیروز هفته اول با دشت‌های ۳ امتیازی خود به مصاف هم خواهند رفت، با این تفاوت که سپاهان اولین ۳ امتیاز را در خارج از خانه به دست آورد و ماشین‌سازی در خانه به برتری رسید، هرچند برد ماشین‌سازان مقابل استقلال، آن هم در هفته اول به‌قدری برای این تیم اهمیت داشت که می‌تواند تا هفته‌ها روحیه و اعتمادبه‌نفس بازیکنان این تیم را در سطح بالایی نگه داشته و موفقیت‌های بعدی را هم برای شاگردان خطیبی به ارمغان بیاورد.

نکته جالب این دیدار را می‌توان به بازگشت رسول خطیبی، مهاجم تند و تیز سال‌های دور سپاهانی‌ها پس از سال‌ها به اصفهان اشاره کرده و از سوی دیگر نیز امیر قلعه‌نویی تحقق شعار هر ساله‌اش برای کسب دومین پیروزی پیاپی تیمش را راهی میدان خواهد کرد. قلعه‌نویی اعتقاد دارد تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید بیشترین امتیازات ۶ هفته اول ابتدایی و ۶ هفته انتهایی فصل را به دست بیاورد تا این امر به‌سادگی برایش محقق شود و چه‌بسا دومین ۳ امتیاز سپاهان از حالا اتفاقات بزرگ آینده را برای اصفهانی‌ها رقم بزند.

شهرخودرو مشهد- شاهین شهرداری بوشهر- ساعت 18:30- ورزشگاه محل برگزاری مسابقه متعاقبا اعلام می‌شود(داور: میثم حیدری، کمک‌ها: علی میرزابیگی- قهرمان نجفی)

شهرخودرو یا همان پدیده سابق مشهدی‌ها بعد از کسب پیروزی روحیه‌بخش هفته اول خود مقابل پیکان با درخشش مثلث استقلالی خود یعنی مهدی رحمتی، روح‌الله باقری و فرشاد محمدی‌مهر، این‌بار در خانه با اندیشه‌های یحیی گل‌محمدی برای کسب یک برد دیگر مقابل تیم عبدالله ویسی، صف‌آرایی خواهد کرد.

شهرخودرو امسال هزینه‌های زیادی را برای موفقیت در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا انجام داده و علاوه‌بر نفرات یادشده سروش رفیعی را نیز به خدمت گرفته است. از سوی دیگر شاهینی‌ها با حفظ کادرفنی خود و تقویت شاکله تیم برای قدرت‌نمایی در لیگ برتر نقشه‌های زیادی را در سر دارند. شاهین دیدار هفته گذشته خود را با شکست از سپاهان پشت‌سر گذاشت و این‌بار شاگردان ویسی در تلاش هستند برای امیدوار ماندن در سطح اول فوتبال ایران، دست به اتفاقات مهمی در خانه حریف بزنند.

صنعت نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان- ساعت 20:15- ورزشگاه محل برگزاری مسابقه متعاقبا اعلام می‌شود (داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: سعید قاسمی- حسن انتظاری)

تنها دربی هفته دوم رقابت‌ها اختصاص دارد به دیدار همشهری‌های خوزستانی یعنی نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان. دو تیم نفتی و جنوبی که هر دو در هفته اول رقابت‌ها نتایجی امیدوارکننده را به دست آوردند؛ نفت آبادان در خانه فولاد این تیم را شکست داد و نفت مسجدسلیمان در خانه موفق شد تراکتورسازی یکی از مدعیان قهرمانی را متوقف کند تا هر دو نفت نشان دهند حرف‌های زیادی برای گفتن در این فصل از رقابت‌ها دارند.

از سوی دیگر بازگشت اسکوچیچ به لیگ برتر همراه با نفت آبادان و حضور تارتار روی نیمکت دیگر نفت حاضر در میدان به جذابیت‌های این رقابت افزوده و می‌تواند این دیدار را به‌عنوان یکی از دیدارهای جذاب هفته معرفی کند.

جمعه ۸ شهریور ۹۸

تراکتور تبریز-پرسپولیس تهران- ساعت 17:45- ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز(داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: رضا سخندان- علیرضا ایلدروم)

شاید بازی استقلال و فولاد از لحاظ حاشیه‌ها و حساسیت‌های روی نیمکت از دیدارهای جذاب هفته قلمداد شود، اما نمی‌توان تقابل مصطفی دنیزلی با تیم سابقش یعنی پرسپولیس را دست‌کم گرفته و به حق از این مسابقه به‌عنوان دیدار بزرگ هفته چشم‌پوشی کرد.

قهرمان ۳ فصل پیاپی لیگ برتر بعد از برد شیرین و آغاز امیدوارکننده هفته اول خیلی‌زود به زمین سفت در تبریز رسیده و چه‌بسا اگر شاگردان کالدرون مانند هفته اول با ناهماهنگی و ناآمادگی به میدان بروند، دست خالی تبریز را ترک کرده و به سرنوشت هفته اول حریف تهرانی خود دچار شوند.

پرسپولیس هفته اول در تهران پارس جنوبی را به سختی شکست داد و تراکتور هم در جنوب کشور یک امتیاز از مسجدسلیمانی‌ها دشت کرد تا هر دو تیم فعلا دست‌شان خالی نمانده باشد، اما با توجه به اینکه این دیدار در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و در حضور خیل عظیم هواداران تراکتور برگزار می‌شود، به‌طور قطع شرایط از هر لحاظ به سود تیم تبریزی خواهد بود.

نکته قابل‌توجه این دیدار را می‌توان به رسیدن دوباره دنیزلی به پرسپولیس و همچنین زنده شدن خاطرات شیرین سرخ‌ها اشاره کرد و از سوی دیگر کالدرون در دیداری دشوار می‌تواند عیار خود را به بهترین شکل ممکن نشان داده و چه‌بسا پرسپولیسی‌ها را به چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر امیدوار کند.

سایپا تهران- گل‌گهرسیرجان - ساعت ۱۹- ورزشگاه محل برگزاری مسابقه متعاقبا اعلام می‌شود (داور: علی صفایی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی-رحیم شاهین)

سایپا را می‌توان یکی از تیم‌های جذاب لیگ برتر نامید؛ تیمی که با مربی جوان و بازیکنان با‌انگیزه‌اش می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد؛ تیمی که هفته اول در خانه حریف از یک شکست به یک پیروزی بزرگ مقابل ذوب‌آهن دست پیدا کرده و حالا با روحیه‌ای شگرف در ادامه رقابت‌ها مقابل حریفان به میدان خواهد رفت.

در سوی دیگر میدان، تیم تازه‌وارد اما متمول لیگ برتر یعنی گل‌گهر قرار دارد که هفته اول را تیمی شایسته و قابل‌احترام درمقابل نساجی نشان داده و همراه با بگوویچ چه‌بسا بتواند امسال حتی در جمع مدعیان قرار بگیرد. دیدار فردا شب سایپا و گل‌گهر نیز از دیدارهای جذاب لیگ برتر است و تیم برنده این دیدار می‌تواند در پایان هفته دوم در جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

پارس جنوبی‌‌جم-ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۲۰- ورزشگاه محل برگزاری مسابقه متعاقبا اعلام می‌شود، (داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: محمد راهی- فرهاد مروجی)

تقابل دو تیم بازنده، اما شایسته هفته اول از دیگر دیدارهای هفته دوم لیگ برتر به شمار می‌رود. ذوب‌آهن درحالی که از سایپا ۲ بر صفر پیش بود، شکست عجیبی را متحمل شد و به قول جواد خیابانی، تیم سرزمین پارس! یعنی پارس جنوبی‌جم نیز در تهران درحالی از پرسپولیس شکست خورد که می‌توانست با کمی دقت و هوشیاری نتیجه دیگری را در هفته اول کسب کند.

ذوبی‌ها که به‌تازگی از آسیا حذف شده و پیکره مدیریتی‌شان نیز به‌تازگی دچار تغییرات شده، اگر بازی فردا را هم با ناکامی پشت‌سر بگذارند، چه‌بسا این تغییرات برخی ارکان دیگر این باشگاه را نشانه رفته و اتفاقات بعدی را در این باشگاه رقم بزند. از سوی دیگر کمالوند در خانه، چشم به ۳ امتیاز این دیدار دارد تا در همین آغاز رقابت‌ها بتواند زهرچشم مناسبی از سایر حریفان بگیرد.

نساجی مازندران-پیکان تهران- ساعت ۲۰- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر(داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: بابک داوری- محمد عطایی)

تیم شهر خسته یعنی نساجی دو، دومین سال حضور در لیگ برتر امسال برای نخستین‌بار در خانه خود یعنی در وطنی قائمشهر از حریفش یعنی پیکان میزبانی خواهد کرد. سال گذشته مجید جلالی از پیکان راهی نساجی شد و جالب اینکه این مربی حالا خانه‌نشین شده و جایگاهی در این دو تیم ندارد.

نساجی با اندیشه‌های مهاجری هفته اول را در خانه گل‌گهر متوقف شد و از سوی دیگر پیکان همراه با فرکی در خانه شکست بدی را مقابل پدیده متحمل شد و حالا در خانه حریف و درمقابل تماشاگرانش به‌مراتب کار دشوارتری در پیش خواهد داشت.

لیگ بدون حاشیه‌ام آرزوست!

نکته جالب توجه در رقابت‌های هفته دوم اینکه مکان برگزاری بسیاری از رقابت‌ها با توجه به بازسازی بسیاری از ورزشگاه‌ها و لحاظ کردن الزامات فدراسیون فوتبال مشخص نیست و هنوز کسی نمی‌داند مشکلات مربوط به بلیت‌فروشی یا حواشی دیگری که در هفته اول رقابت‌ها به وقوع پیوست، در هفته دوم نیز تکرار خواهد شد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج