جاباما
۹۰۱۵۵۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جلالی: سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است

هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال امشب و فرداشب برگزار می‌شود و هشت بازی جذاب دیگر انتظار فوتبالدوستان را خواهد کشید.

فرهیختگان: هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال امشب و فرداشب برگزار می‌شود و هشت بازی جذاب دیگر انتظار فوتبالدوستان را خواهد کشید. در یکی از این دیدارها تیم‌های نساجی و پیکان در حالی به میزبانی نساجی‌چی‌ها به مصاف هم می‌روند که چهره ویژه این دیدار در تقابل فصل گذشته آنها مجید جلالی بود؛ سرمربی‌ای که در دو دیدار رفت و برگشت، نشستن روی نیمکت هر دو تیم را تجربه کرده و در هر نیم‌فصل سرمربی یکی از آنها بود.

حالا جلالی بیرون از گود مربیان لیگ برتری مانده و مشخص نیست چه زمانی دوباره به گود باز خواهد گشت و این در حالی است که حالا که آقا معلم تیم ندارد، می‌تواند بهتر به‌عنوان کارشناس، این رقابت‌ها را واکاوی کرده و به بررسی مسائل فنی تیم‌ها بپردازد. گفت‌وگو با جلالی درباره شروع لیگ برتر را در ادامه می‌خوانید.

هفته اول لیگ برتر چطور بود؟ نتایج آن‌طوری که فکر می‌کردید رقم خورد؟

هفته اول رقابت‌ها را موفق نشدم به صورت کامل تماشا کنم، چون در گناباد تدریس داشتم، با این حال از اتفاقات رخ داده و نتایجی که به دست آمد تا حدی مطلع هستم.

نتایج چطور بود؟

نمی‌توانیم با برگزاری یک دیدار درباره کیفیت یا شکل تیم‌ها به تحلیل پرداخت چراکه در این صورت یک تحلیل شتابزده خواهیم داشت. معمولا هفته‌های اول معیار خوبی برای تحلیل و ارزیابی قدرت و کیفیت تیم‌ها نیست.

درست است اما بالاخره روند تیم‌ها در پیش‌فصل می‌تواند تا حدودی مسائل را روشن کند.

در هر صورت تحلیلی که از قبل داشتم این بود که سپاهان یارگیری بهتری نسبت به سایر تیم‌ها داشته و تنها تیمی است که در بین مدعیان توانسته ثبات خوبی روی نیمکت و ترکیب تیمش داشته باشد. بنابراین سپاهان را از روز اول شانس موفقیت می‌دانستم و در هفته اول هم نشان داد که فعلا از بقیه تیم‌ها بهتر است.

تراکتورسازی با دنیزلی یا استقلال و پرسپولیس با مربیان جدید خود چطور؟

عرض کردم که مقداری زمان می‌برد تا این تیم‌ها قابلیت‌های اصلی خود را نشان دهند. استقلال و پرسپولیس هم تغییرات و تحولاتی را در کادرفنی خود داشته‌اند و زمانی که این تغییرات در حیطه مربیان رخ می‌دهد باید حوصله به خرج داد تا کیفیت اصلی و خروجی کار مشخص شود.

می‌توان به سرخابی‌ها امیدوار بود؟

باید تمرینات و روند این تیم‌ها را دید یا حداقل پنج بازی این تیم‌ها را تماشا کرد تا درباره شانس قهرمانی در ماراتن لیگ برای این دو تیم صحبت کرد. فعلا با یک بازی نمی‌توان آینده خاصی را برای آنها متصور بود. علی‌ایحال قطعا چهار تیم تراکتورسازی، سپاهان به همراه استقلال و پرسپولیس در بین مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند.

یعنی قهرمانی در فصل جدید خارج از این مجموعه معرفی نخواهد شد؟

بله، البته در مجموع شانس سپاهان برای قهرمانی فصل مقداری از سایر تیم‌ها بیشتر است.

یعنی تیم‌هایی مانند پدیده، ذوب‌آهن یا سایپا و سایرین شانسی برای قهرمانی ندارند؟

این تیم‌هایی که گفتید می‌توانند تیم‌های خوبی باشند. تیمی مانند پدیده وقتی پنجم می‌شود یعنی قهرمان لیگ شده است. ما مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها را حساب می‌کنیم. مقام ششم و هفتمی برای تیمی مانند سایپا حکم قهرمانی را دارد. در مجموع هدف‌گذاری‌ها و چشم‌اندازها برای تیم‌های مختلف فرق دارد و متفاوت است.

چه زمانی دوباره به لیگ بازخواهید گشت؟

فعلا که تیم‌ها ما را نمی‌خواهند و ما هم منتظریم تا ببینیم در آینده چه رخ می‌دهد.

درباره نساجی و پیکان؛ دیداری که سرمربی هر دو تیم در فصل گذشته بودید چه صحبتی دارید؟

اتفاقا این بازی پایانی فصل گذشته هم بود و به‌عنوان یکی از دیدارهای جذاب و فنی لیگ نیز معرفی شد و مطمئنم دیدار فصل جدید آنها نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

از کدام‌یک از این دو تیم بیشتر دلخور هستید؟

هیچ‌کدام؛ در هر دو تیم با افتخار کار کردم و از هر دو تیم نیز با خوبی و خوشی جدا شدم و مشکلی وجود نداشت که باعث دلخوری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج