جاباما
۹۰۱۵۶۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

زلاتان: هنوز برای لیگ برتر مناسبم

زلاتان ابراهیموویچ، ستاره سوئدی لس‌آنجلس گلکسی هنوز هم در ۳۷ سالگی آمادگی بالایی دارد و حتی معتقد است می‌تواند به لیگ برتر برگردد.

فرهیختگان: زلاتان ابراهیموویچ، ستاره سوئدی لس‌آنجلس گلکسی هنوز هم در ۳۷ سالگی آمادگی بالایی دارد و حتی معتقد است می‌تواند به لیگ برتر برگردد. زلاتان که این روزها در لیگ آمریکا هنوز هم بازیکنی تعیین‌کننده است حتی بی‌میل نیست دوباره به منچستریونایتد برگردد و به تیم سابقش برای بازگشت به روزهای خوش گذشته کمک کند.

او که در این سن و سال هنوز هم در گلزنی تبحر خاصی دارد در دیدار یکشنبه‌شب تیمش در دربی لس‌آنجلس که با تساوی ۳ - ۳ به پایان رسید، دو گل به ثمر رساند تا مجموع گل‌هایش در این فصل را به عدد ۲۲ برساند.

یونایتد بدشانس بود

یونایتد که در این فصل مشغول بازسازی تیم تحت نظر اوله‌گنار سولشر است، روملو لوکاکو را به اینترمیلان فروخت و روز گذشته نیز انتقال الکسیس سانچز به این تیم ایتالیایی قطعی شد. حالا در این شرایط مارکوس رشفورد، آنتونی مارسیال و میسون گرین‌وود ۱۷ ساله تنها گزینه‌های تهاجمی شیاطین سرخ هستند و فقدان یک مهاجم باتجربه در ترکیب این تیم به خوبی حس می‌شود.

زلاتان درباره احتمال بازگشتش به اروپا و به‌خصوص لیگ برتر می‌گوید: «در شرایط کنونی هنوز هم به راحتی می‌توانم در لیگ برتر بازی کنم. اگر یونایتد به من نیاز دارد من اینجا هستم. البته با گلکسی قرارداد دارم و متاسفانه نمی‌توانم به آنجا بروم.»

۱۷ ماه از زمانی که زلاتان، اولدترافورد را ترک کرد می‌گذرد. او در این تیم ۵۳ بازی انجام داده و ۲۹ گل زده بود و آمار قابل قبولی داشت. در مدت زمان جدایی او، یونایتد قافیه را به رقبایی چون منچسترسیتی و لیورپول واگذار کرده و نتوانسته در کورس قهرمانی رقیبی جدی برای مدعیان باشد. با این حال ستاره سوئدی فعلا بازگشت به اروپا را دور از ذهن می‌داند و به نظر نمی‌رسد به این زودی برنامه‌ای برای ترک آمریکا داشته باشد.

او ادامه می‌دهد: «من کارم را در اروپا انجام داده‌ام. ۳۳ جام در مدت حضورم در لیگ‌های مختلف این قاره برایم بسیار لذت بخش بود و حالا به اینجا آمده‌ام تا افتخاراتی در لیگ آمریکا نیز به دست آورم. بعد از آن باید ببینم این ماجراجویی در کجا به پایان می‌رسد.»

منچستریونایتد در آخرین بازی خود در لیگ برتر با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کریستال پالاس شد تا از سه بازی ابتدایی خود در لیگ تنها یک برد کسب کرده باشد. زلاتان که به نظر می‌رسد هنوز هم بازی‌های تیم سابقش را پیگیری می‌کند، درباره این بازی می‌گوید: «آخرین بازی آنها را تماشا کردم و فکر می‌کنم که خیلی بدشانس بودند. اگر پنالتی مارکوس(رشفورد) گل می‌شد روند بازی کاملا تغییر می‌کرد. در لیگ برتر بازی‌ها تا دقیقه ۹۰ حساس است و هیچ‌چیز تمام شده نیست. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، به‌خصوص در دقایق پایانی که حساسیت‌ها بسیار بالاست.»

توصیه به پوگبا

در این بازی، گل پاتریک فن‌آنهولت به یونایتد روی توپی که پل پوگبا در میانه زمین لو داد، حاصل شد و همین اتفاق باز هم انتقادهایی از این ستاره فرانسوی را به دنبال داشت. پوگبا که در تابستان جاری اصرار زیادی به ترک اولدترافورد و پیوستن به رئال مادرید یا یوونتوس داشت درنهایت به نظر می‌رسد یک فصل دیگر در یونایتد ماندنی شده است. زلاتان که در زمان حضورش در منچستر رابطه بسیار نزدیکی با هافبک فرانسوی داشت در مورد حواشی اخیر او می‌افزاید: «من با او صحبت و توصیه‌های زیادی به او کردم اما هیچ‌کدام از آنها را به شما نمی‌گویم!»

با بازگشت وین ورنی به لیگ جزیره، MLS یکی از ستاره‌های نامدار خود را از دست خواهد داد اما ابراهیموویچ می‌گوید که از جدایی همبازی سابق خود متعجب نشده است. رونی که مدت زیادی از حضورش در دی‌سی یونایتد نمی‌گذرد پس از پیشنهاد حضور به‌عنوان مربی - بازیکن در دربی کانتی تصمیم گرفت به کشورش برگردد و از ماه ژانویه حضور در تیم چمپیونشیپی را تجربه خواهد کرد.

زلاتان درباره این انتقال می‌گوید: «اصلا از بازگشت او متعجب نشدم، به هیچ وجه. او به اینجا آمد و تلاش زیادی کرد. رونی می‌خواست بهترین عملکرد خود را نشان دهد. او بسیار صبور بود اما درنهایت صبرش به پایان رسید و تصمیم گرفت چالش جدیدی را تجربه کند. موقعیت او با من کاملا متفاوت است. رونی بسیار از من جوان‌تر است. من دیگر پیر شده‌ام و در اواخر مسیرم هستم اما او هنوز هم می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج