۹۰۱۶۷۷
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیسی: زمان بررسی پرونده متصل‌ها، انگ می‌زنند

رئیس قوه قضاییه گفت: هرچقدر که پرونده‌های مختلف را بررسی کنیم، صدایی بلند نمی‌شود، ولی زمانی که پرونده کسانی که متصل به نظام قدرت و سرمایه هستند روی میز قاضی می‌آید، صدای عده‌ای بلند می‌شود و می‌گویند موضوع جناحی و سیاسی است و قضات با این سخنان آشنا هستند و به آن توجه نمی‌کنند و با دقت، عدالت و انصاف پرونده را بررسی می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس قوه قضاییه با بیان این‌که »باید ساختارهای فسادزا در کشور اصلاح شود و نباید بگذاریم فساد در نظام اداری کشور لانه کند»، گفت: باید برای کاهش فساد و مشکلات در جامعه، نظامات بانکی، مالیاتی و اقتصادی اصلاح شود.

رئیسی: زمان بررسی پرونده متصل‌ها، انگ می‌زنند

رئیسی:

* امروز جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند؛ دشمن خواست در منطقه اثرگذار باشد ولی نتوانست ولی ما خواستیم و توانستیم؛ ظرفیت مادی و معنوی بسیاری در کشور وجود دارد و نیروی جوان در کشور آماده فعالیت است و باید از این ظرفیت استفاده کرد. در کشور هر زمان که اراده کردیم کاری را به انجام برسانیم، با اتکای به داخل و نه نگاه به قول‌ها و وعده های پوچ خارجی، موفق شدیم و در مسئله اقتصادی نیز همین گونه است و در گام دوم انقلاب اسلامی با اتکا به داخل و خودکفایی، قطعا موفق خواهیم شد و آینده بسیار روشن ودرخشان است؛ اکنون مشکلات وجود دارد ولی قطعا از این شرایط با قدرت عبور خواهیم کرد.

* مردم از فساد اداری و تبعیض گله مند هستند و گله به جایی است و باید به دنبال تغییر شرایط و ایجاد شرایطی باشیم که نگذاریم در نظام اداری ما فساد لانه بکند و برای این لازم است که ساختارها اصلاح شود و مسئولان نسبت به فساد حساس باشند.

* برای این‌که ورود پرونده ها به قوه قضاییه کاهش پیدا کند، نیاز است که نظام بانکی و مالیاتی کشور اصلاح شود، نباید در کشور یک کارمند با حقوق کم مالیات بدهد ولی کسانی که میلیاردها درآمد دارند، فرار مالیاتی داشته باشد و امروز مشخص شده است که بسیاری از کسری بودجه کشور با جلوگیری از فرار مالیاتی حل خواهد شد؛ ساختارهای فساد زا مانند نظام پولی و بانکی و قاچاق کالا باید حل شود. باید با قاچاق کالا مبارزه شود، قاچاق منظور کولبری نیست و باید با قاچاق‌های سازماندهی شده مقابله شود و برای رونق تولید این مبارزه نیاز است. باید وضعیت یارانه‌ها ساماندهی شود و نظام یارانه‌ای باید حل شو، باید به کسانی یارانه داده شود که نیاز دارند و در این موضوع نباید با کسانی که دارا هستند و نیازی به یارانه ندارند، برای قطع یارانه‌ها تعارف شود.

* بسیاری از پرونده‌هایی که به دستگاه قضاییه می‌آید به دلیل مشکلات نظام مالی و تفاوت قیمت دلار است و می‌توان با ساماندهی و اصلاح نظام اقتصادی از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری کرد. هرچقدر که پرونده‌های مختلف را بررسی کنیم، صدایی بلند نمی‌شود ولی زمانی که پرونده کسانی که متصل به نظام قدرت و سرمایه هستند روی میز قاضی می‌آید، صدای عده ای بلند می‌شود و می‌گویند موضوع جناحی و سیاسی است و قضات با این سخنان آشنا هستند و به آن توجه نمی‌کنند و با دقت، عدالت و انصاف پرونده را بررسی می‌کنند.

* خصوصی‌سازی در کشور نیاز است و دولت باید حامی بخش خصوصی باشد ولی در کنار خصوصی سازی، مجموعه‌ای به گونه‌ای واگذاری شد که یک واحد فعال رو به افول رفت، باید شرایط و نحوه واگذاری مورد بررسی قرار بگیرد، مشکلات رفتاری و ساختاری در قضیه خصوصی سازی وجود دارد. سیستم خصوصی سازی که باعث تضعیف تولید در کشور شود، درست نیست و باید صدای کارگران اراک و هفت تپه را شنید، در سفر به اراک قبل از هر جلسه‌ای حرف کارگران اراکی را شنیدم و باید به حرف‌های آنان توجه شود؛ این نوع خصوصی سازی در کشور به تاراج دادن اموال عمومی است و با آن خصوصی سازی که در قانون بود متفاوت است و ما به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

* امروز مردم از مسئولان، اجرای قانون، عدالت و عمل می‌خواهند، امروز مردم به دنبال ریشه کن شدن فساد هستند و باید به دنبال عمل در این قضیه باشیم، باید نظام اسلامی به نظام حکومت امام علی(ع) نزدیک شود و باید در این راستا حرکت کنیم و این عمل شدنی است و باید تلاش کنیم، همانگونه که زمانی جوانانی کارهایی در کشور به انجام رساندند که همه فکر می‌کردند نشدنی است.

* 40سال در این کشور تجربیات گرانقدر وجود دارد و باید از این تجربیات استفاده کنیم و در بهبود وضعیت کشور تلاش کنیم؛ بهبود شرایط شدنی است و نیاز به تلاش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر قوه ی قضاییه قصد خدمت به نظام اسلامی و انقلاب را دارد مبارزه با دزدان بیت المال را جدی تعقیب کند معمولا هر مسوولی در ابتدا وعده های فراوان می دهد ولی بعد از مدت کوتاهی سکوت می کند و مردم را ناامید می کند .... مجازات های مجرمین هم اگر اعلام شود در تسکین ناامیدی مردم اثر دارد....

    • بدون نام

      بگیر که خوب داری میگیری

    • بدون نام

      اقای رئیسی استین بالا زدین خود دانین و خدای خود کوتاه نیایین

    • بدون نام

      دلار دست همیناست دستور بدید بیارن زیر ده تومن وپراید را بکنن پونزده م ؛که با... دلال بشه هفده م اگر کشور درست نشد ؟گوشت را تولید کننده میگه یه جایی غیر سازمان حمایت از دولت را به ما معرفی کنن گوشت زیادهم میاد با قیمت پنجاه وپنج و شصت وپنج تومان ؛ حتی خبرنگار اسم هفتاد! گفت نه خانم شصت وپنج به دست مصرف کننده در هرجای ایران میرسونیم ...ایشون هرکی بود یه دلسوز بود وبگید امور گوشت به جا فیلمساز!! بدن به اهلش .با شما هستیم

    • بدون نام

      انشالله که در مسیر مبارزه با فساد و قلع و قمع فساد موفق باشید

    • روشن حیدری

      خیلی خیلی سپاس گذاریم اگه کمی هم بر عملکرد قضات دقت بشه وبصرف مصونیتی که برخوردارند نظارت بیشتری مدیر کلها داشته باشند مایه افتخار میباشد

    • کریمی

      سلام شما را به خدا قسم میدهم فساد در ادارات را به شدت برخورد شود این حرفهای اقای روحانی که گفته بگیر به بند فایده نداره خیلی فایده داره وقتی یک رییس اداره دزد باشه چرا نباید دستگیر وبا او برخورد نشود

    • ابوالقاسم نیک پور

      خداقوت رئیسی

    • طرفدار

      احسن اقای رییسی از شما ممنونیم فقط این بانکها رو سخت گیری کنین چون همش پول ومال مردم رو میدوزدن که مدیر یا ریسشان بگن ما چه خوبیم بی جنبه ها بی غیرتها 50 تومان وام میریم بشین که تمام شه سودشو 100هزارتومان میگیرن عوضیا

    • رضا

      با وجود خیل عظیم مفسدین فقط خدا کنه خسته نشه خدا کنه با قدرت پیش بره خدا نگهدارش باشه

    • بدون نام

      درود بر مالک اشتر دوران. خداوند به شما خیر وطول عمر دهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش،یواش برو دوربین کنترل سرعت داره

    • یک ایرانی

      سلام جناب آیت اله ریسی اگر قدرت داری میتوانی
      سایت مخرب دیوار را لغو کن اگر هم نمی توانی
      حداقل گذاشتن آگهی مسکن در دیوار را ممنوع کن
      خدا توفیق بده بهتون.انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج