۹۰۱۷۷۵
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

باند زمین‌خواران ۲۰۰میلیارد تومانی متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیر اعضای باند ۶ نفره زمین خواری و جاعلان حرفه‌ای در این استان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره پرونده از شعبه ۲۲ بازپرسی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم خاص کرج تحت عنوان تصرف عدوانی ملک مسکونی- تجاری در منطقه حصارک کرج توسط ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه دار، دستگیری آنان در دستور کار پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان بعد از دستگیری در بازجویی‌ها اعتراف کردند ملک را از ۲ نفر از آشنایان خود در قبال تحویل مقادیری اشیاء آنتیک و قیمتی خریداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع و اولویت مبارزه با جرایم اقتصادی، بررسی وضعیت مالکیت ملک و شناسایی هویت آخرین متصرفان یا مالکان ملک انجام که مشخص شد ملک متعلق به فردی است که در سال ۸۵ فوت کرده و فرزندان مالک نیز در خارج از کشور سکونت دارند،بیان کرد: پس از بررسی پرونده و استعلام‌های صورت گرفته با توجه به این که متهمان دستگیر شده مدعی بودند ملک را در قبال تحویل وسایل و لوازم یدکی خودرو و اشیاء آنتیک و قیمتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و قرار پرداخت ۳۰ میلیارد ریال وجه در زمان انتقال سند خریداری کرده اند، از آن جایی که کارشناسان مسکن، ارزش ملک را بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، ظن ماموران به صوری بودن معامله به یقین تبدیل شد.

وی با بیان اینکه متهمان در ابتدا قصد معرفی فروشنده یا فروشندگان جعلی را نداشتند که پس از احراز صوری بودن معامله ناگزیر به برملاکردن هویت متهمان اصلی شدند که در بررسی سوابق آن ها مشخص شد، هر ۲ آنها از متهمان سابقه دار و دارای چندین سال محکومیت زندان هستند،گفت: با بررسی‌های فنی مشخص شد که در زمان حاضر نیز آدرس مشخصی از این افراد وجود ندارد و در قرارهای خود با همدستان و خریداران بسیار حساب شده و با برنامه ریزی عمل میکنند به نحوی که ردی از خود به جا نگذاشته‌اند.

وی گفت: کارآگاهان با اقدامات پلیسی گسترده و بررسی جوانب کار یکی از متهمان را در منطقه ۴۵ متری گلشهر کرج در حال بازدید از یک باب ملک مسکونی شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر شد.

فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه از این فرد تعداد زیادی مدارک جعلی، کپی اسناد و مدارک مربوط به ملک فوق به همراه یک سری مدارک مربوط به املاک ارزشی بلاصاحب که طی چند مرحله خرید و فروش بین اعضای باند و بستگان آنان شده بود به دست آمد،تصریح کرد: متهم دستگیر شده در ابتدا منکر اتهامات خود و خرید و فروش صوری ملک و جعل امضاء شد، اما با توجه به کشف اسناد و مدارک و نیز اعترافات همدستانش، به جعل امضاء و مدارک و تنظیم مبایعه نامه صوری به نام یکی از اقوامش که مردی مسن و در بستر بیماری است به جرم خود اعتراف کرد.

وی ادامه داد : این متهم گفت که پس از جمع آوری کپی اسناد و مدارک و نمونه امضاء مالک اصلی ملک، مبایعه نامه اولیه را به نام فامیلش ثبت کرده و سپس با مشارکت همدستش که از زندانیان فراری و دارای سابقه جعل و کلاهبرداری بود و ۲ نفر اراذل و اوباش دستگیر شده که ادعای مشارکت در ملک را داشتند، اقدام به سند سازی زمین مورد نظر که از مدت ها پیش آن را شناسایی کرده بودند برای اعضای باند کردند.

محمدیان گفت : با اقدامات پلیسی گسترده، متهم ردیف چهارم نیز دستگیر و با توجه به اهمیت موضوع و احتمال این که متهمان با سند سازی و تهیه اسناد جعلی اقدام به تصرف املاک بلاصاحب دیگر کرده‌اند تحقیقات تکمیلی از تمام اعضای باند انجام شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه پس از تحقیقات محرز شد که متهمان با همین شیوه و شگرد قصد تصرف و تملک چند ملک با ارزش مالی زیاد را در کرج، شهرهای استان تهران و تهران بزرگ راداشته اند؛ همچنین در منطقه گلشهر کرج با تصرف پنج قطعه زمین به مساحت ۲۲ هزارو ۷۰۰ متر مربع و استقرار نگهبان و دیوار کشی اقدام به تهیه اسناد جعلی برای آن ها کرده بودند،تصریح کرد: ۲ نفر دیگر از متهمان که از جاعلان حرفه‌ای تحت تعقیب اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز بودند طی یک عملیات مشترک و ضربتی دستگیر و در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این افراد دارای ۲۱ فقره پرونده در شعبات مختلف دادگاه و دادسراهای استان البرز به اتهام جعل و کلاهبرداری هستند.

وی عنوان کرد: با دستگیری اعضای این باند ۶ نفره ۲ هزار متر مربع زمین و ۶ باب مغازه به ارزش تقریبی ۲ هزار میلیارد ریال رفع تصرف شد و متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست پلیس زحمتکش واداره اگاهی که شبانه روزی تلاش میکنند درد نکنه خداخیرتان دهد باتشکر از کلیه مامورین این ماموریت

    • بدون نام

      آقایان مسئولین بیاید از بنیاد مسکن آبادان تحقیق کنیدکارمندان قدیمی بازنشسته شدند وبخاطر اینکه دستشان رو نشود فرزندانشان راکارمندآنجا گذاشتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج