جاباما
۹۰۱۸۲۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

سوریه به اروپا: تروریست‌هایتان را پس بگیرید

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از سیاست‌های آمریکا، اروپا و ترکیه در قبال سوریه انتقاد کرد و حضور تروریست‌های اروپایی در این کشور را مانع تحقق ثبات و امنیت دانست.

خبرگزاری فارس: «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تنها را بازگشت ثبات و آرامش به این کشور را توقف حمایت برخی از کشورهای اروپایی از تروریسم دانست.

او در جلسه شورای امنیت این سازمان در باره اوضاع سوریه به ویژه استان ادلب این کشور گفت: «تنها راه پایان رنج‌های مردم سوریه در این است که کشورهای حامی تروریسم، ترویست‌های خود را [از سوریه] خارج کنند. در این صورت است که مردم سوریه روی امنیت و آرامش را خواهند دید».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به آمار مرکز بین‌المللی مبارزه با تروریسم در لاهه درباره تروریست‌های حاضر در سوریه اشاره کرد و گفت که بر آمار این مرکز، ۴۳۰۰ تروریست اروپایی در سوریه و عراق می‌جنگند که ۲۸۳۸ نفر از این تعداد، از بلژیک، انگلیس، فرانسه و آلمان آمده‌اند. او گفت اولین تروریست بلژیکی در سوریه سال ۲۰۱۱ رؤیت شده است.

او به نیابت از کشورش از نمایندگان ایران و روسیه و دولت قزاقستان به دلیل میزبانی از نشست آستانه و شرکت در این نشست تشکر و قدردانی کرد.

جعفری در بخشی از سخنان خود، طرح و همکاری مشترک آمریکا و ترکیه در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه را محکوم کرد و گفت که این هماهنگی واشنگتن و آنکارا تحرک کننده است و منجر به وقوع حوادث جدید در صحنه میدانی خواهد شد.

به گزارش شبکه الاخباریه سوریه، نماینده دائم این کشور در شورای امنیت گفت: «توافق بر سر تشکیل این منطقه در خاک سوریه، شراکت ترکیه و آمریکا را در اشغالگری برملا کرد».

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مورد حملات پهپادی رژیم صهیونیستی در عراق و لبنان و حمله هوایی اخیر این رژیم به جنوب دمشق نیز گفت که «جلسه‌ای حول محور چالش‌هایی که ثبات در خاورمیانه با آن مواجهه است، برگزار شد و اغلب شرکت کنندگان گفتند که اشغالگری اسرائیل و اقدامات خصمانه آن دلیل اصلی این چالش‌هاست».

جعفری همچنین استقبال وزیر خارجه آمریکا از این حملات را محکوم کرد و گفت که این مسئله بیانگر این است که واشنگتن خود شریک جرم است.

او به اوضاع ادلب نیز اشاره کرد و گفت که هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) بر همه فعالیت‌های استان ادلب سیطره دارد و توافق آستانه، آتش‌بس شامل گروه‌های مسلحی که از نظر شورای امنیت «گروه تروریستی» هستند، نمی‌شود.

بشار جعفری گفت که توافق آستانه و سوچی روسیه بر حق دولت سوریه و متحدان آن در مقابله با گروه‌های تروریستی بدون در نظر گرفتن نام این گروه‌‌ها، تأکید دارد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی اسد خوبه میدونی خون چند صدهزاز بچه ها و مردم بی گناه ریخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه منظورت همان تروریستها هستند به جهنم

    • بدون نام

      فقط بالا۵۰۰۰هزارتاخانواده افغانی داعشی توعراق هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج