۹۰۱۸۷
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

آیا می توانیم رویاهایمان را کنترل کنیم؟

بله، اگرچه این کار نیازمند تمرین است. بهترین نقطه برای شروع کار درست پیش از رفتن به رختخواب است. در آزمایشات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد، از ۷۶ دانشجو خواسته شدتا یکی از مشکلات خود را انتخاب کنند و به مدت یک هفته هنگام خوابیدن روی آن تمرکز کنند.

آیا می توانیم رویاهایمان را کنترل کنیم؟





مجله دانستنیها: بله، اگرچه این کار نیازمند تمرین است. بهترین نقطه برای شروع کار درست پیش از رفتن به رختخواب است. در آزمایشات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد، از 76 دانشجو خواسته شدتا یکی از مشکلات خود را انتخاب کنند و به مدت یک هفته هنگام خوابیدن روی آن تمرکز کنند. رویاهای آنها ضبط شد و در کمال شگفتی یک سوم از شرکت کنندگان آزمایش، با موفقیت توانستند مشکل خود را در رویا حل کنند.

برای مثال، دانشجویی نمی توانست تصمیم بگیرد که برای ادامه تحصیل دانشگاه ماساچوست یا کالیفرنیا را انتخاب کند. وی در رویا دید که با هواپیما مشغول مسافرت است و زمانی که از خلبان خواست تا در شهر ماساچوست فرود آید، موتور هواپیما دچار مشکل شد. در نتیجه خلبان به وی پیشنهاد کرد که به طرف نوری که از سمت غرب (کالیفرنیا) می آمد ادامه مسیر دهند.

آیا می توانیم رویاهایمان را کنترل کنیم؟

درمان تصویرسازی ذهنی (IRT) روشی موثرتر برای تاثیرگذاری بر رویاست که توسط روانشناسان برای کمک به قربانیان روحی در جلوگیری از عود کردن کابوس های شبانه استفاده می شود.دراین روش، بیمار نسخه ای شاد از کابوس شبانه خود را می نویسد (مثلا به جای کوچه ای تاریک، خیابانی آفتابی را جایگزین می کند) و به مدت ۱۵ دقیقه در روز آن را برای خود تجسم می کند. نتایج این روش در گروهی از بیماران باعث کاهش ۳۳ درصدی کابوس های شبانه پس از پنج هفته تمرین شده است.

در رویاهای شفاف، امکان کنش دادن به جای واکنش نشان دادن صرف کاملا فراهم اس. حدود۵۸ درصد از مردم حداقل یک بار رویای شفاف را تجربه می کنند. البته بایدبه این نکته توجه داشت که کنترل رویا نسبی است. همانطور که ناخدا نمی تواند دریا را کنترل کند، رویاپردازان نیز کنترل کامل رویاهای خود را در اختیار ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elaheh

      منم چند باری اینکارو کردم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج