۹۰۲۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۸
۲۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کاسبان گرانفروشی نکنند، زنان هم بدحجاب نباشند

در خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرهای کشور مباحثی درباره مفاسد اقتصادی، کاهش تههدات برجامی ولنگاری فرهنگی، ربا در بانک‌ها و ... مطرح شد.

خبرآنلاین: در خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرهای کشور مباحثی درباره مفاسد اقتصادی، کاهش تههدات برجامی ولنگاری فرهنگی، ربا در بانک‌ها و ... مطرح شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته مصلی قدس شهر قم با نقل حدیثی از امام علی(ع) با اشاره به‌ هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری به دولت فعلی فرموده‌اند دو سال باقی‌مانده زمان کمی نیست ما دو مسئله اساسی داریم که باید بر آن دقت شود نخست باید مسئولان اولویت‌بندی امور داشته باشند و دوم اینکه از هر نوع حاشیه‌سازی که زمینه را برای رخنه دشمن فراهم می‌کند جلوگیری کنیم.

بنا بر گزارش تسنیم، عضو مجلس خبرگان رهبری اقتصاد و فرهنگ را دو اولویت اصلی جامعه عنوان و تأکید کرد: همان‌ گونه دیروز سربازان دفاع مقدس را تجلیل می‌کردیم امروز هم باید از تولیدکنندگان تکریم و تجلیل کنیم.

وی اضافه کرد: امسال با هر زائر غیرایرانی حج واجب که برخورد می‌کردیم عنوان می‌کردند که ما به خاطر وجود اقتدار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به خود می‌بالیم.

امام‌ جمعه قم مبارزه با مفاسد اقتصادی را مورد تأکید قرارداد و گفت: باید هر سه قوه با هم همفکری کرده و خروجی آن مبارزه با مفاسدان دانه‌درشت جامعه باشد، باید کارگزاران به مر قانون عمل کنند و از سوی دیگر دستگاه قضایی اگر با مفاسدی برخورد کرد باید با قاطعیت عمل کند و قوه مقننه نیز بر قانون‌گذاری در این زمینه تأکید داشته باشد.

وی با تأکید بر کاهش تعهدات برجامی کشور اضافه کرد: باید گامی را که شروع کرده‌ایم را با اقتدار ادامه دهیم تا دشمنان بدانند که ما بی‌تفاوت نیستیم، ما کسانی نیستیم که از مذاکره با انسان‌های اهل منطق فرار کنیم اما اگر طرف مقابل بی‌تعهدی کرد و بی‌منطق بود ما حاضر به مذاکره و ادامه تعهد خود نیستیم.

امام‌ جمعه قم خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام گفت: حاجیان عزیز در ولیمه دادن‌ها کمی ملاحظه کرده و ولیمه‌ها را کمی ساده‌تر برگزار کنید تا مبلغ اضافی را در اختیار مردم فقیر و نیازمند قرار دهید.

امام جمعه بروجرد: ولنگاری فرهنگی رواج یافته باید به بدحجابان تذکر داد

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد ضمن گرامیداشت هفته ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر افزود: کم کاری و بداخلاقی مسئولان، گران فروشی کاسبان و رواج بد حجابی در بین بانوان را باید تذکر داد. ولنگاری فرهنگی در جامعه رواج یافته و برخی از مردم از فرهنگ دینی فاصله گرفته اند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

آنطور که ایرنا گزارش داده است، خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: ناپدید شدن روحانی با بصیرت امام موسی صدر در سال ۵۷ ریشه در جنایت های آمریکا و انگلیس خبیث دارد.

وی با انتقاد از دادن ولیمه در مراسم های ختم اضافه کرد: همه ما بخصوص افرادی که نفوذ کلام در بین اقوام دارند تلاش کنند این رسم را در مراسم عزا حذف کنند چرا که خوردن غذا تا سه روز در منزل متوفا کراهت دارد.

وی ضمن تقدیر از دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی افزود: مشکلات فراوانی مانند خروج سنگ از کشور و صادرات به چین و واردات دوباره ان با ۹برابر قیمت به کشور را داریم که لازم است دولت نظازت کند.

امام جمعه ارومیه: ربا در قوانین حذف شده اما در عمل حذف نشده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: ربا در قوانین مملکت حذف شده ولی در عمل حذف نشده است و بانک‌ها باید در این زمینه اقدام کنند زیرا بر اساس آیات قرآنی عواقب بسیار سنگینی برای انجام دهنده آن وجود دارد.

وی ادامه داد: رباخواری همانند جنگ با خداست و باید بانک‌ها به این مساله توجه و این موارد را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اظهار داشت: مسوولان باید از اشرافی‌گری دوری کنند زیرا رفاه برای مسوول منجر به دوری او از قشر مستضعف و مردم می‌شود.

بنا به گزارش ایرنا، وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم گفت: باید به عزاداری‌ها و مجالس امام حسین (ع) نگاه ویژه شود زیرا همین عزاداری‌ها موجب ماندگاری دین شده است.

وی اظهار داشت: باید در مجالس عزای حسینی، بیان احکام دینی و اهداف قیام حسینی جدی گرفته شود و در کنار عزاداری‌ها و سیاه پوشیدن‌ها به موضوع بیان احکام دینی هم اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

دری نجف آبادی: مونتاژ کاری قدیمی شده باید نوآوری کنیم

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک هم در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته دولت گفت: مسئولان نظام اسلامی در هر رده و جایگاهی باید برای انجام مسئولیت ها از شهیدان رجایی و باهنر الگو گرفته و خدمتگزاران صادقی برای کشور باشند.

بنا بر گزارش ایسنا، وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود گفت: با تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تمامی مشکلات از جمله مسائل کارخانجات استان قابل رفع است.

دری نجف آبادی وجود مدیران لایق و با کفایت در کنار همت و اراده را در این مسیر بسیار با اهمیت دانست و خواستار جدیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رسیدگی به امور کارخانجات و احیای آنها شد.

وی با بیان اینکه مدیران واحدهای صنعتی باید بدنبال طرح و برنامه باشند گفت: مونتاژ کاری قدیمی شده و باید با راه اندازی مراکز تحقیقاتی گام های جدید و نوآوران در حوزه صنعت برداشت.

دری نجف آبادی با بیان اینکه مبارزه با فساد و اصلاح جامعه از بزرگترین درس های عاشوراست اظهار کرد: همه باید برای مبارزه با فساد تلاش کنیم و در این راه از امام حسین(ع) که برای مبارزه با فساد قیام کرد الگو بگیریم و با توجه به اینکه اینکار جزو واجب ترین کارهاست هر سه قوه و نیروهای انتظامی و امنیتی باید در این مسیر با جدیت گام بردارند.

وی در ادامه به روز پدافند هوایی نیز اشاره کرد و گفت: امروز پدافند هوایی کشور جایگاه بسیار قدرتمند و ارزشمندی یافته و بویژه سامانه ۳۷۳ افتخار جدیدی در عرصه قدرت بازدارندگی کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه بحرف بلکه بعمل است.

      پاسخ ها

      • داد از دست‌این شریعتمداری ها

        سید هاشم خوب چرا زودتر فتوا ندارین همه مردم منتظر فرمایشات شما بودن
        راستی اگر ممکن‌است به مسعولان و وزرا و نمایندگان بگوئید ‌که اختلاس جیزه و نباید دست به اختلاس بزنند.

    • ارمین سالاری

      مسعولین هم اختلاس نکنن...

    • بدون نام

      دولت هم دروغ نگه و. اختلاس نکنن مملکت بهشت میشه

    • ir..m

      چشم به شرطی بزرگها دزدی نکنن

    • بدون نام

      چشم

    • کارگر بی حمایت!!حقش خورده میشه بی نهایت.

      رحم مروت مرده هیچ کس بهم رحم نمیکنه..همه بدنبال منفعت خودشونن

    • کارمند

      اول بفرمائید وبه آن عمل کنید که مسئولین دست از فساد و دزدی بردارند تا بقیه ی امور اصلاح شود

    • بدون نام

      مدیران هم اختلاس نکنند دوتابعیتی نداشته باشند.فرزندانشون بیان ایران زندگی کنند.روحانیون و مدیران هم زندگی اشرافی نداشته باشند

    • بدون نام

      به مسئولین هم بگید دزدی نکنن

    • اسماعیل سلامی

      چشم

    • ناشناس

      قوانین باید سفت وسخت باشه وجهت گرانفروشی مجازات سخت در نظر گرفته بشه والا یک عده فرصت طلب هستند .نظارت قویتر بشه شماره تلفن جهت گزارشات مردمی باشه.خانمهای بدحجاب هم تعهد بدن همراه خانواده شون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امر دیگه؟؟؟ به خانما امر و نهی نکن خودشون میدونن چیکار کنن

    • بدون نام

      مسولانم دزدی نکنند

    • بدون نام

      پول نفت حق مردی بدید همه چیز حله

    • بدون نام

      شما جلوی بچهای رفقاتونو بگیرین نرن خارج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا منم اگه به جاشون بودم میرفتم. یعنی خدایی اگه پول داشته باشی و بتونی بری نمیری؟؟

    • بدون نام

      کلا همه مشکلات کشور ریشه در حجاب داره اقتصاد خرابه، خشکسالیه، تورم، ازدواج، مریضی، بی پولی، بیکاری، سیل، زلزله، مرگ، تصادف، همه چی بخاطر حجاب خانماست اگه خانما حجابشون رعایت کنن به لطف خدا و امداد های غیبی همه مشکلات کشور حل میشه پس خانم حجابتو رعایت کن

    • بروجرد

      من کاری به سیاست ندارم. اما خدایی امام جمعه شهر ما خیلی خوب و مردمیه

    • پدر

      چشم دیگه گران فروشی نمیکنیم... خوبه

    • رضا

      ازدزدی واختلاس حرفی نزدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج