۹۰۲۰۳۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شیوع مجدد سرخک در ۴ کشور اروپایی

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سرخک به چهار کشور اروپایی که پیش‌تر ریشه‌کنی این بیماری در آن‌ها اعلام شده بود، بازگشته است.

ایسنا: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سرخک به چهار کشور اروپایی که پیش‌تر ریشه‌کنی این بیماری در آن‌ها اعلام شده بود، بازگشته است.

بیماری سرخک دیگر در چهار کشور اروپایی آلبانی، جمهوری چک، یونان و انگلیس ریشه‌کن تلقی نشده و ویروس آن در این کشورها شیوع یافته است.

شیوع مجدد سرخک در ۴ کشور اروپایی

یک عضو دپارتمان ایمنی‌سازی سازمان جهانی بهداشت این امر را بازگشت به عقب و قرار گرفتن در مسیر اشتباه دانسته است.

سرخک یک بیماری بسیار مسری و بالقوه کشنده با علائمی همچون سرفه، بثورات جلدی و تب است. این بیماری از طریق دو دوز واکسن MMR قابل پیشگیری است که برای همه کودکان خردسال در انگلیس به صورت رایگان در دسترس است.

هنگامی که هیچ انتقال بومی از این بیماری به مدت ۱۲ ماه در یک منطقه جغرافیایی خاص مشاهده نشود، در آن کشور ریشه‌کنی سرخک اعلام می‌شود.

هر چهار کشور اروپایی که وضعیت ریشه‌کنی سرخک را از دست داده‌اند، از میزان واکسیناسیون "بسیار بالایی" برخوردار هستند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت این زنگ خطری است که در سراسر جهان به صدا درآمده و نشان می‌دهد که توانایی دستیابی به پوشش ملی بالای واکسیناسیون برای مقابله با این بیماری کافی نیست و این پوشش باید در هر جامعه و خانواده و برای هر کودکی به دست آید.

کارشناسان بهداشت هشدار داده‌اند که انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن سرخک امکان شیوع این بیماری را در مناطق یا جوامع خاص فراهم کرده است.

اخیرا همه مناطق جهان شاهد افزایش موارد ابتلا به سرخک بوده‌اند، به جز قاره آمریکا که شاهد کاهشی جزئی در این زمینه بوده است، اگرچه ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار موارد سرخک خود را در ۲۵ سال اخیر به ثبت رسانده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت نزدیک به ۳۶۵ هزار موردِ ابتلا در سراسر جهان در سال جاری میلادی (۲۰۱۹) گزارش شده است که تقریباً سه برابر بیشتر از نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی محسوب می‌شود.

عضو دپارتمان ایمنی‌سازی سازمان جهانی بهداشت، اطلاعات غلط درباره واکسن‌ها را مقصر این شیوع دانسته و از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی و رهبران جوامع خواسته تا "اطلاعات دقیق، معتبر و موثق از نظر علمی" ارائه دهند.

جمهوری دموکراتیک کنگو، ماداگاسکار و اوکراین با بیشترین میزان شیوع سرخک مواجه هستند.

شمار موارد ابتلا به سرخک تا سال ۲۰۱۶ میلادی، یعنی تا قبل زمان فعال شدن مجدد ویروس این بیماری به طور پیوسته در سراسر جهان رو به کاهش بود.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده‌اند که دلایل گسترش مجدد سرخک در هر کشور با کشوری دیگر متفاوت است. در برخی از کشورها افراد به برنامه‌های واکسیناسیون دسترسی ندارند، در حالی که در برخی دیگر در مورد بیماری و نحوه پیشگیری از آن اطلاعات غلطی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اينها عذاب الهى است و دليلش كفر و گناه آن مردم است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج