جاباما
۹۰۲۰۴۱
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

آژانس اتمی: ذخایر اورانیوم ایران از برجام فراتر است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به کشورهای طرفین برجام اعلام کرده است که میزان ذخایر و درصد غنای اورانیم ایران از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای بسیار فراتر رفته است.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی ذخائر غنی شده ایران به ۲۴۱ کیلوگرم رسیده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این میزان بیش از حد تعیین شده در برجام، یعنی ۲۰۲ کیلوگرم است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفته شده که این نهاد از ایران خواستار همکاری کامل و به موقع بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هدف را با ایران پیگیری می‌کند.

آژانس اتمی: ذخایر اورانیوم ایران از برجام فراتر است

مطابق گزارش محرمانه آژانس، غنی‌سازی اورانیوم در ایران در سطح ۴/۵ درصدی ادامه دارد که بالاتر از سقف ۳/۷۶ درصدی است که در توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی تعیین شده است.

ایران پیش از این اعلام کرده بود که در صورت عدم پای بندی و اجرای تعهدات کشورهای اروپایی، گام سوم در کاهش سطح تعهدات خود را در برجام عملی خواهد کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران نیز در گفتگوی اخیر خود در مالزی تاکید کرد که ایران به همان اندازه دیگر اعضای برجام، به توافق (هسته‌ای) پایبند خواهد ماند.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین هم‌زمان با انتشار شانزدهمین گزارش مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، آن را نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ چندجانبه گرایی در روابط بین الملل و گواهی بر پایبندی تهران به تعهدات بینالمللیاش خواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: در این گزارش، همانند پانزده گزارش قبلی مدیرکل، تصریح شده است که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هستهای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

آژانس اتمی: ذخایر اورانیوم ایران از برجام فراتر است

وی همچنین اظهار داشت که در گزارش جدید منتشر شده از سوی مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی، اشاره صریحی به دستور شورای عالی امنیت ملی مبنی بر توقف برخی اقدامات ایران تحت برجام در چارچوب مواد ۲۶ و ۳۶ شده است.

غریب آبادی افزود: برابر این گزارش، ذخیره اورانیوم غنی شده تا ۱۹ اوت، ۲۴۱.۶ کیلوگرم شامل ۲۵.۱ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۴.۵ درصد اعلام شده است و طبق برجام، ایران حداکثر می تواند ۲۰۲.۸کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشته باشد.

نماینده کشورمان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برداشتن گام‌های اعلام شده در تصمیم اخیر خود، مصمم و جدی است و همانگونه که مکررا اعلام شد، اجرای کامل و صادقانه تعهدات همه طرف ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب و ظرف برنامه زمانی اعلام شده، تضمین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      تا کی باید یکطرفه به برجام پایبند باشید مکر اروپائیان یواش یواش برجام را نقض کردن

    • بدون نام

      اگر به کره حمله کردند به مام حمله میکنند .

    • بدون نام

      اخبارداغ سلام چکارکنم ازافسوسگی پیداکردم باتشکر

    • بدون نام

      رفت که رفت چه غلطی میکنید که تا حالا نکردید؟

    • بدون نام

      اگر ایران بخواهد یک قدم عقب نشبنی کند هرکدام ازمسولین قبول کند پس بدان ان خودش هم دست عربی ها است چون اروپا چندین بار تعهد داده است ولی عمل نکرده است

    • بدون نام

      باز لجاجت باز يك تحريم جديد باز گروني و گرفتاري جديد مردم

    • طلایه دار

      بعد از درگذشت آمانو گزارش های تخریبگرانه شروع شد

      پاسخ ها

      • ک ل

        امانوی عزیز رو صهیونیست ها کشتند و بعد از پنج روز خبرش جهانی شد. چون زیر بار دروغ نمیرفت، صهیونیسم جهانی می خواستند امانو اعلام کنه به دنیا که ایران داره غنی سازی میکنه ولی این کار رو اون مرد نکرد.بعد هم گفتند بعلت بیماری فوت کرده.

    • بدون نام

      برجام

    • بدون نام

      فقط جنگ می تواند کمک کند

    • ایران بزرگ،

      برین بابا مسخرمون کردن و کردین،پا رو از خط بیرون گذاشتین، چه سودی از برجام بردیم، روزیم که کمی سود داشت، مشغول عکس گرفتن به یه هواپیما شدین،مجلسم که دنبال سلفی گرفتنه،خدا لعنت کنه باعث و بانی این کسایی که به مجلس رفتن،دم انتخاباتم ظریف هفتاد رنگ حرفاشو صد درجه به نسبت موقع امضای برجام عوض کرده،رفته کشور گردی،چهار تا جرکت مثبتم اگه صورت گرفته که عزت کشور.رو.حفظ کرده به دستور رهبری و توسط نظامیا صورت گرفته،شما هم هی بگین دیپلماسی فعال و از انزوا خارج شدیم،انگار قبلا بیشتر از حالا در انزوا بودیم

    • شهروند

      شما از ابتدا هم اشتباه کردید چرا ۶سال وقت و هزینه مملکت را صرف یک کاغذپاره بی ارزشی مثل برجام کردید مگر از همان ابتدا رهبرعزیز نگفت که به آنها اعتمادی نیست و چرا سخن رهبری را که فرمودند گام در مقابل گام را اجرا کنید یک گام شما و یک گام طرف مقابل ؛ حالا بخترست همه گامها یکدفعه برگردد چرا همه را معطل کاغذ پاره خودتون کردید فکر کردید با این کارها میتونید وجهه خراب شده خودتون را درست کنید.؟

    • بدون نام

      ايراد نداره
      از يك طرف تحريمشون كنيد و از طرف ديگر وقتى با پولهاى غارتى تشريف فرماى كشورهاتون ميشن با آغوش باز ازشون استقبال كنيد

    • بدون نام

      امیدوارم ایران به هیچ عنوان از خواسته های قانونیش تو برجام کوتاه نیاد و با یه اجازه فروش نفت کل قافیه رو نبازه

    • ناخدا غلام

      خوب حالا چه شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج