۹۰۲۴۹۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

جان بولتون از سیاست افغانستان کنار گذاشته شد

روزنامه آمریکایی اعلام کرد که مشاور امنیت ملی ترامپ که مخالف توافق صلح و پایان جنگ طولانی آمریکا است از سیاست افغانستان کنار گذاشته شد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه آمریکایی اعلام کرد که مشاور امنیت ملی ترامپ که مخالف توافق صلح و پایان جنگ طولانی آمریکا است از سیاست افغانستان کنار گذاشته شد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اظهار داشت که جان بولتون از حضور نظامی آمریکا در نقاط مختلف جهان دفاع می‌کند و به یکی از مخالفان داخلی برای توافق صلح و پایان دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش، بولتون مخالف انجام مذاکره آمریکا و طالبان است و به همین دلیل نیز از سیاست افغانستان به حاشیه رانده شده است حتی گفته می‌شود که اجازه مشاهده توافقنامه صلح را نیز نداشته است.

روزنامه آمریکایی فاش کرد که مشاور امنیت ملی ترامپ خواستار نسخه‌ای از پیش‌نویس توافقنامه احتمالی آمریکا و طالبان شده بود، اما زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، درخواست او را رد کرده است.

جان بولتون از سیاست افغانستان کنار گذاشته شد

انزوای بولتون از موضوع افغانستان زمانی آشکار شد که مقام‌های ارشد دولت ترامپ در مرکز تفریحی گلف نیوجرسی کنار هم جمع شدند تا در مورد توافق صلح مقامات افغانستان و طالبان بحث کنند اما از حضور وی خبری نبود.

در این نشست که ۱۶ آگوست برگزار شد، مقاماتی همچون مارک اسپر، وزیر دفاع، ژنرال دنفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش، مایک پنس، معاون رئیس جمهور، مایک پامپئو وزیر امورخارجه، جینا هاسپل مدیر سازمان سیا و خلیلزاد حضور داشتند.

چندین مقام امریکایی اظهار داشتند که بولتون به خاطر برخی نگرانی‌ها در مورد مخالفت تیم او با صلح افغانستان به این نشست دعوت نشده بود.اما جان بولتون این ادعاها را رد کرد و در بیانیه‌ای گفت: من قاطعانه این ادعاها را رد می‌کنم.

مقام‌های آمریکایی یادآور شده‌اند که پنتاگون و مقامات وزارت امورخارجه آمریکا از طرح‌های گسترده برنامه خلیلزاد راضی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ادم جنگ طلب و خطرناک اگه از موضوع ایران هم کنار گذاشته بشه احتمال حل مشکل ایران و امریکا بالاتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوهوم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج