۹۰۲۵۴۶
۵۳ نظر
۵۰۰۸
۵۳ نظر
۵۰۰۸
پ

دختر جوان همزمان با جراحی بینی، مرگ مغزی شد

سحر اسکندری ۱۸ ساله که شاگرد اول مدرسه شان بود و تمام اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب می‌گذراند ، با توجه به این که در رشته پزشکی قبول شده بود می خواست پرستار شود تا بتواند بیشتر به مردم خدمت کند.

خراسان نوشت: سحر اسکندری ۱۸ ساله که شاگرد اول مدرسه شان بود و تمام اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب می‌گذراند ، با توجه به این که در رشته پزشکی قبول شده بود می خواست پرستار شود تا بتواند بیشتر به مردم خدمت کند.

دختر جوان در شرایط سختی بزرگ شده بود و هر روز رویاها و کارهایی را که قصد داشت انجام دهد در دفترش می‌نوشت و در دست نوشته‌هایش همیشه با فرشته نگهبان حرف می‌زد و حرف‌هایش را به او می‌گفت. در این میان، غضروف روی بینی او باعث شده بود نوک بینی‌اش کج شود و به همین دلیل آرزو داشت با عمل زیبایی نقص آن را رفع کند تا این که خانواده‌اش به سختی توانستند هزینه جراحی را تهیه کنند و تنها دختر خانواده را در یک قدمی رسیدن به رویایش قرار دهند.

آخرین دیدار روز ششم مرداد سحر همراه خانواده‌اش به بیمارستان مدرس تهران رفت و با خوشحالی ، لباس اتاق عمل را پوشید و با خانواده‌اش خداحافظی کرد. عقربه‌ها ساعت ۱۱ صبح ششم مرداد را نشان می‌داد که سحر وارد اتاق عمل شد و خانواده‌اش پشت در اتاق عمل منتظر ماندند. لحظات به سختی می‌گذشت و همه چشم انتظار بودند .

پدر و مادر سحر پشت در اتاق عمل زیر لب دعا می‌خواندند تا دخترشان به سلامت از اتاق خارج شود. در ساعت ۴ بعد از ظهر، پزشکان یکی پس از دیگری به اتاق عمل می رفتند و خارج می شدند و این رفت و آمدها باعث نگرانی خانواده سحر شده بود . هیچ کس جواب درستی به آن ها نمی‌داد تا این که یکی از پزشکان از اتاق خارج شد و خواست پدر و مادر سحر وارد اتاق اوشوند. پزشک جوان به پدر و مادر سحر گفت که دخترتان به داروها واکنش نشان داده است، باید امروز در بیمارستان زیر نظر باشد و فردا از بیمارستان مرخص می‌شود.

سحر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و ۱۸ روز زیر نظر پزشکان بود تا این که با تمام رویاها و آرزوهایش روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شد و دیگر نتوانست نتیجه عمل زیبایی اش را در آینه ببیند. خانه‌ای در سکوت خانه قدیمی یک طبقه با دیوارهای آجری که روی دیوارها بنرهایی از غم و سوگواری دیده می‌شد و روی همه آن ها اسم سحر نوشته شده بود، نشان از آن داشت که خانه دختر با محبت و دلسوز خانواده اسکندری است. خانه در سکوت بود و روی صندلی اتاق دختر جوان یک پارچه سیاه کشیده شده بود.

مادر او وقتی تصاویر و تقدیرنامه‌های دخترش را روی دیوار اتاق دید، اشک روی گونه‌هایش جاری شد و زیر لب می‌گفت: دخترم را از من گرفتند. پدر سحر سعی داشت با خونسردی داغ دخترش را پشت تلخندهایش پنهان نگه ‌‍‌دارد اما وقتی درباره دخترش شروع به صحبت کرد، خیلی زود سکوت کرد و داغ از دست دادن دخترشان را در گلویش نگه داشت.

پدر سحر گفت: روز ششم مرداد دخترم به اتاق عمل رفت و هرچه منتظر ماندیم از اتاق بیرون نیامد تا این که یکی از پزشکان اعلام کرد دخترتان به داروها واکنش نشان داده و باید شب در بیمارستان بستری شود. وی افزود: شوکه شده بودیم، چون دخترم همه آزمایش های قبل از عمل جراحی را انجام داده بود و هیچ مشکلی در آزمایش ها نبود. قرار بود دخترم فردای روز عمل از بیمارستان مرخص شود اما ۱۹ روز در بخش مراقبت‌های ویژه زیر نظر بود.

پدر این دختر جوان ادامه داد: سحر ۱۸ سال داشت، همیشه درس می خواند و تنها سرمایه‌های من در زندگی فرزندانم هستند که یکی از آن ها را پزشکان از من گرفتند.

وی افزود: روزهایی که دخترم در بیمارستان بود، پزشکان هر روز حرف‌های جدیدی می زدند و به ما امید می‌دادند، این در حالی بود که من از چند پزشک دیگر خارج از بیمارستان درخواست کمک کردم و هرکسی دخترم را می دید تاکید می کرد که او مرگ مغزی شده و اکسیژن به مغزش نرسیده است. من آخرین بار جسد دخترم را دیدم، پزشکان حرف های دروغ زیادی به ما زدند، با این که خودم دخترم را به خاک سپردم اما هنوز منتظر معجزه هستم تا سحر از در اتاق بیرون بیاید و با همان صدای همیشگی بگوید: «سلام بابا». پدر داغدیده درباره اهدای اعضای بدن دخترش گفت: تصمیم گرفتیم اعضای بدن او را اهدا کنیم که مادر و برادرم با هم صحبت کردند و خواستند تا روز شنبه صبر کنیم شاید اتفاقی بیفتد، به همین دلیل پنج شنبه به بیمارستان رفتیم و همان روز با یکی از پزشکان جر وبحث لفظی کردم. قرار بود درباره رضایت مان برای اهدای عضو صحبت کنیم که ساعت ۱۲:۳۰ اعلام کردند دخترتان دیگر نفس نمی کشد و به کام مرگ فرو رفته است.

وی افزود: در وزارت بهداشت از کل مجموعه بیمارستان شکایت کردیم و یک شکایت نیز در دادسرای جرایم پزشکی ارائه دادیم. دخترم دیگر بر نمی گردد اما با این پیگیری‌‎ها می‌خواهیم خانواده دیگری داغ فرزند نبیند. داغ فرزند مادر سحر نیز گفت: قرار بود سحر روز ۱۰ مرداد به اتاق عمل برود که پزشک دخترم با من تماس گرفت و خواست عمل جراحی را زودتر انجام دهیم که دخترم نیز پذیرفت. وی افزود: همان روز یک دختر جوان دیگر برای عمل برداشتن زگیل از کف پایش به بیمارستان آمده بود که همسن دخترم بود و گویا سحر را می شناخت و با هم به اتاق عمل رفتند.

دختر جوان از همان روز نخست به مادرش گفته بود که پزشکان سحر را کشتند، صورتش کبود شده بود و روی صورتش یک ملحفه سفید کشیده بودند. مادر دختر جوان ادامه داد: مادر آن دختر شماره تلفنم را گرفت اما هیچ وقت حرفی نزد و هر روز پیگیر حال سحر بود تا این که دخترم فوت کرد و همان روز گفت دخترش دیده که سحر از روز نخست در اتاق عمل فوت کرده و آن حرف ها برای امید واهی دادن به ما بوده است. این مادر داغدیده افزود: دخترم درس خوان بود و پزشکی قبول شد اما دوست داشت رشته پرستاری بخواند تا بعد از چهار سال بتواند به مردم خدمت کند که این اتفاق افتاد و مغز استخوان و دریچه قلبش را اهدا کردیم.

هیچ یک از مسئولان پاسخ گو نبودند و حتی از بیمارستان یک پیامک تسلیت نفرستادند و پیگیر نشدند. دخترم هدف داشت و چون به سختی بزرگ شده بود، می خواست به همنوعان خودش کمک و خدمت کند اما پزشکان جان او را گرفتند، دکترها در حق دخترم کوتاهی کردند.درد بزرگی است که من مادر را می سوزاند و تا قیامت باید داغ بچه‌ام را ببینم.

وی گفت: هنوز باور نداریم که فرزندمان فوت کرده است. بنا بر این گزارش، تحقیقات در خصوص علت مرگ این دختر جوان از سوی مراجع قضایی ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دراکولا تا به تا

      چه قدر طرز نوشتن خبر بد هست. مگه فیلم هندی تعریف یکنید اخه؟! لازم نیست اینجوری بنویسید تا درد و رنج یک مادر و پدر و از دست رفتن ارزوهاشون رو متوجه بشیم.
      خدا بیامرزتش. امیدوارم، اجازه طبابت پزشکان متخلف، باطل شه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این پزشکان با سهمیه و پارتی بازی قبول شدن و مدرک گرفتن به همین راحتی که نمیشه پروانشون رو باطل کرد

      • بدون نام

        سهمیه و خود کنکور مانع پیشرفت استعدادهای واقعی پزشکیه.طرف چون عربی و مثلا ریاضی خوبی نداره رد میشه ولی یه نفر دیگه خیلی راحت با سهمیه میاد پزشکی میخونه.ایا برای رشته پزشکی درس های غیر مرتبط مثل عربی و ریاضی و فیزیک و دینی در اینده شغلی و تشخیص استعداد و هوش فرد تاثیر داره؟ یعنی هر کی عربیش بد باشه دکتر خوبی نمیشه؟

      • بدون نام

        تمام وقتش رو با کتاب خوندن می گذروند بعد تو هیجده سالگی رفت دماغ عمل کنه؟ مجبورید چرند بنویسید؟

      • بدون نام

        چه ربطی داره بینیش مشکل داشته مجبور بوده عمل کنه زیر هجده سالم نمیشه عمل کرد هیجده سالش شده رفته عمل کرده...جراحی زیبایی برای تنوع طلبی که نبوده نوک بینیش کج بوده مجبور بوده ترمیمش کنه

      • بدون نام

        دوستان یک بار برید این متنو با دقت بخونید،نوشته نوک بینیش انحراف داشته!معنیشو میفهمید؟یعنی نوک بینیش به یه سمت کج بوده!مجبور بوده جراحی ترمیمی انجام بده!هر کس جراحی بینی میکنه که برای تنوع طلبی و به قول شما بینی عروسکی نیست که اینقدر نوشتید چرا جراحی زیبایی کرده یا چیزای دیگه!همه ی کسایی که بینیشون انحراف داره مجبورن عمل کنن منتها زیر هجده سال نمیشه برای همین این طفلک هیجده سالش شده رفته جراحی کرده!بعدم اگه حتی برای تنوعم رفته بود خدایی حقش مرگ نبود که بعضیاتون اینقدر بیرحمانه نظر میدید...به هر دلیلی باشه پزشک حق نداره وقتی کارشو بلد نیست با جون مریض بازی کنه

    • بدون نام

      این داستان دقیقا مشابه حال فامیل ما هست که گفتن به دارو واکنش نشان داده و الان در بیمارستان میلاد کما رفته .... خدا شر این وارد کنندگانودارو ها و کل وزیر وکیل رو از سر ملت کم میکنه . هیچ ظلمی بدون جواب نمونده و نخواهد موند .

    • بدون نام

      ای بابا حالا نمیشد بااون بینی زندگی کنه که به این جا بکشه بهترین نقاش عالم مارا میافریند بعد خودمان دست به کار خالق میزنیم بعدهم میخوایم ستلم از اتاق عمل بیتیم بیرون آخرش مرگ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متنو درست بخونید،نوک بینیش انحراف داشته برای تنوع نمیخواسته عمل کنه که متاسفانه اشتباه پزشکی باعث مرگش شده

    • بدون نام

      یعنی اینهمه دعایی که خواندند هیچ اثری نداشت؟

      پاسخ ها

      • .....

        نه عزیز دعا اثر دعا داره خدا هست فرشته هاش هستن اینا خرافات نیست
        میگن خدا آدمای خوب و زود میبره!

    • محمد جواد

      خدا صبرتان بدهد خدا بیامرزتش ما در ایران مسئولی نداریم همه به فکر جیب خود هستند

    • بدون نام

      روحش شاد، خدا لعنت کند پزشکان بی مسئولیت و بی وجدان را، شکایت کنید و کوتاه نیایید.

    • بدون نام

      روحش شاد خدا به پدر ومادرش صبر بده

    • بدون نام

      خبر ناراحت کننده ای بود برترینها ممنون بابت اطلاع رسانی ولی لطف کنید تو اخبار اینجوری نام پزشک معالج رو هم بنویسید

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      خوبش شد.‌ عقده ایای جهان سومی. بازور عمل خاست خودشو جاکنه ب ی پسرخشگل. زیبایی مصنوعی ب چ دردی میخوره. انسانیت مهمه ک نیست دیگه

      پاسخ ها

      • s gh

        .... چرا باید خودش به توالدنگ وامثال تو آویزون کنه. طرف شاگرد برتر بوده پرستار بوده مگه نمیخواسته بعدا هم خرج یکی مث تورو بده. تو همینکه استقلالی هستی معلومه طرز تفکرت چیه. پسرک خرفت
        خبری لطفا بچاب بفهمه درمورد دخترا چجوری باید حرف بزنه.

      • بدون نام

        اولا که برات متاسفم،دوما تو که عقده ای و جهان سومی نیستی یه نگاه به متن خبر بنداز نوشته نوک بینیش انحراف داشته پس مجبور بوده عمل کنه!و با قسمت آخر حرفتم کاملا موافقم انسانیت مهمه که دیگه نیست نمونشم خود تو

      • جمشیدی

        نکنه توام میخوای دماغتو عمل کنی پولشو نداری الان زورت میاد؟بیا تا من خرجتو بدم بری عمل کنی عقده ای نشی توو این ور اونور عقده هاتو بگشایی

      • Omid faghihi

        استقلالی سوراخ و بی ادب،اینجا جای این حرفا نیست

      • پرستش

        09/15متاسفم برا طرز فکرت مثلا فکر میکنی پسرا چه تحفه ای هستن که دخترا بخوان خودشون جا کنن بهشون خفه بشی بهتره حرف نزن سکوت کن پسرای امروزی با ارایش و ابرو برداری و موهای دم اسبیشون شلوارهای ساپورتشون فکر میکنن کی هستن پروها یه دختر میارزه به صدتا پسرای امروزی

      • اسی

        توچی بلغورمیکنی کیسسسسه کششش

      • لیلا

        اسم خودت رو آدمیزاد هم میزاری .واقعا که متاسفم برای این طرز حرف زدنت عزیزی از خانواده ای از دست رفته ...از خدا برات طلب آمرزش وعقل سلیم میخوام

    • بدون نام

      منم بچه دارم واقعا متاسفم غم بزرگیه خدا بهتون صبر بده امیدوارم پزشکی قانونی و کارشناسان پزشکی درباره علت مرگ بخاطر خدا درست قضاوت کنن.روحش شاد

      پاسخ ها

      • ی

        لطفا تحت هیچ عنوان ' دماغ خود را از حالت طبیعی و خدادادی دستکاری نکنید!

      • بدون نام

        ۱۴:۵۱
        عکس این دختر و دیدم چادری بود جالبه که حتی چادریهای تهرانم عمل میکنن

      • عجب

        12/43همدانی بود نه تهرانی .راستی چه ربطی داره چادری باشه یه بی چادر؟

    • بدون نام

      خیلی تاسف بار بود خدا به خانواده اش صبر بدهد. حالا جدا از اینکه اجلش رسیده بوده یا کوتاهی تو کار پزشکان بوده که اونو فقط خدا می دونه ایکاش اینقدر تب عملهای زیبایی تو کشور ما داغ نبود و هر کسی به اون قیافه ای که از طرف حضرت دوست به او داده شده راضی بود البته غیر از مواقعی که اون مشکل باعث ایجاد ناراحتی و بیماری او بشه. در این صورت دیگه یه دختر جوون و موفق با دنیایی از آرزوهای خودش و پدر و مادرش مجبور نبود خودش و بدست تیغ جراحی بسپاره.

    • بدون نام

      خدا صبر بده ..

    • زهرا

      خدالعنت کنه این دکتری که این مرحوم روعمل کرده خدابه خانوادش صبربده سردردشدم بخدا

    • بدون نام

      حقش بود بمیرد دیگه باشه کسی در امر خداوند دخالت نکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرطان گرفتی دنبال درمون نرو خواست خداست. سردردم گرفتی استامینوفن نخور خدا خواسته سردرد بشی زجر بکشی!!!

      • بدون نام

        ای کاش میشد در کار طبیعت یا به قول خودت امر خدا دخالت کرد و جلوی بوجود اومدن موجوداتی مثل تو رو گرفت

      • بدون نام

        الان دماغ رو با سرطان مقایسه میکنی؟ ...

    • ضحی

      خدا لعنت کنه چنین دکترای بی وجدان وبی مسئولیت و ناشی کار رو....برا منم سال ۱۳۹۴ چنین اتفاقی افتاد بااین تفاوت که برامن سر زایمانم بود.....دکتر عمدن بالا سرم نیومد بعد از اینکه تمام بدنم عفونت کرد دکتر بعد از ۱۹ساعت منو برد اتاق عمل...البته بعدها ازش شکایت کردیم...به معاون بیمارستان هم اطلاع دادیم...حتی نظام پزشکی....ولی به دلیل حال بد من دیگه پیگیری نکردیم...بعد دوسال همون دکتر پاش از بالای زانو قطع شد....به نظرمن شما با جدیت تمام از تمام کسایی که دراین عمل کوتاهی کردند شکایت کنید تا درس عبرتی بشه برا دیگر دکترا....تا با جان بیماران بازی نکنند....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتره راست بگی ذحی.

    • علی ترکاشوند

      تو ایران از این اتفاقات زیاده یه عده پزشک و پرستار تازه دوره دیده میرن یه خانواده رو داغ دار میکنند شکی درش نیست

    • بدون نام

      داروهای تقلبی و مشکل دار باعث این مشکلات است

    • بی نام بی نام

      کاربر بی نام 8/44 مگه با دعا مریض خوب میشه ؟پس اگه اینطوریه دیگه کسی پزشک نشه همه بریم دانشگاه رشته دعا خونی

    • بدون نام

      جوونها مراقب باشند و اینهمه بیمار گونه از فیزیک بدنشون ایراد نگیرند بخدا تربیت و ادب و شخصیت زیبایی ست و پایدار و شما رو عاقبت به خیر میکنه نه این ماسک ها و پروتز های دروغین که هزار تبعات و عوارض بعدی دارن و شمارو متوهم میکنن که خیلی زیبا شدین در حالیکه از قیافه انسانی خود خارج شده شبییه ربات میشین پر افاده متوهم بدون هیچ خاصیت دیگه ای

    • ناشناس

      مایکل جکسون به حد کافی حتی زیاد داریم.بسه عمل های زیبایی.خفه شدیم از دیدن قیافه مترسکی .تازه خودمون دکترها رو پولدار کردیم.واسه هر ویزیت وقتی مریض کادو چند صد هزار تومنی کادو پیچ میکنه ویا سکه میده که دکتر بیشتر وقت بذاره دقت کنه همین میشه. خواهرم سیرت زیبا نه صورت زیبا.تازه با عمل که زیبا نمیشه هیچ کس فقط کج وکولگی اش نامتقارن میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته

      • ......

        تو عقل داری ، چی میگی

    • بدون نام

      بابای منم به دلیل اشتباهات پزشگی جونشو از دست داد

    • بدون نام

      سهمیه پارتی پول چه بدبختی سر این مردم آورده خدایا خودت رحمی بکن

    • بدون نام

      اینها دام پزشک هستن نه دکتر

      پاسخ ها

      • دامپزشک

        توهین نکن دوست عزیز

    • بدون نام

      تموم قبولی رشته پزشکی شده سهمیه ای، در ابنده شک نکنید جرایم و مرگ ناشی ققور پرشکی از ایران خودرو و سایپا بیشتر میشه، نتیجه کناز زدن نخبگان همینه، کل مملکت ریدن اینم روش...

    • m.r

      یک مشت بیواد بچسب پزشکی به خود زده اند؟؟؟؟!!!!
      هر10پزشک شاید 1پزشک شاید

    • گندم مجیدی . قزوین

      منم میخواستم عمل کنم ولي الان با این خبر دیگه منصرف شدم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین کارخویی میکنی

    • مرمر

      برا من اتفاقی افتاد سر همین قصور پزشکی هم جنینمو از دست دادم هم برای همیشه نمیتونم طعم مادر شدنا بچشم پزشک مربوطه نخواست قبول کنه اشتباه کرده البته من شکایت نکردم ولی چند وقت بعد سرطان گرفت و خودش پیدام کرد ازم حلالیت طلبید

    • م

      واقعابرای بعضی ازادمهای بی سوادخانوادگی نه اجتماعی متأسفم چونکه همچوادمهایی ازدرون خانواده به رشدکاملی نرسیدن ویاخانواده دررشدصحیح ودرست فرزندان خودبه شیوه ی تربیتی آگاهی کامل ندارندکه اینگونه بچه هایی رووارداجتماع میکنند.که بلدنیستن چگونه دراجتماع باهمنوعان خودگفتاررفتاری کنند...پس ماانسانهابایدیادبگیریم که چطوروچگونه راجب اون چیزی که فقط بیان شده ومیشودنظربدهیم واینکه همدردی درگفتارنوشتاریمون کنیم وداشته باشیم ...اماهیچوقت حق قضاوت کردن چه درست چه غلط درمورددیگران رانداریم ...باآرزوی سلامتی وسربلندی برای جامعه بشریت بارفتاروکردارانسانیت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج