جاباما
۹۰۲۵۴۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

منچستریونایتد در سال‌های اخیر خریدهای ناموفق و عجیب زیادی داشته است.

فرهیختگان: منچستریونایتد در سال‌های اخیر خریدهای ناموفق و عجیب زیادی داشته است. ستاره‌هایی که به امید درخشش در اولدترافورد راهی این باشگاه شدند اما درنهایت به یک ناکامی بزرگ تبدیل شدند. از زمان سرالکس فرگوسن نیز که این تیم در اوج قدرت و موفقیت بود تا دوران ناموفق لوئیس فن‌خال و ژوزه مورینیو این خریدها ادامه داشته که آخرین مورد آنها الکسیس سانچز شیلیایی بود که چند روز پیش به صورت قرضی راهی اینترمیلان شد.

سانچز در یونایتد هفته‌ای ۵۶۰ هزار پوند دستمزد می‌گرفت و یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های لیگ برتر بود اما حضور ۱۸ ماهه‌اش در یونایتد تنها با پنج گل در ۴۵ مسابقه، فاجعه‌بار بود. در ادامه نگاهی به ۱۰ خرید ناموفق شیاطین سرخ در سال‌های اخیر خواهیم داشت.

10- فرد(52 میلیون پوند)

پس از یک فصل حضور در لیگ برتر و نمایش ضعیفی که داشته کمتر فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کرده است. او هنوز فرصت دارد تا ثابت کند که خرید ناموفقی نبوده اما تنها خرید مهم مورینیو در فصل گذشته، در مدت حضورش در این تیم تنها یک گل و یک پاس‌گل در کارنامه‌اش ثبت شده که برای یک هافبک طراح در میانه میدان آمار بدی است. او در این فصل در حضور نفراتی چون مک‌تومینای، پوگبا و آندریاس پریرا شانس زیادی برای بازی ندارد.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

۹- اریک جمبا جمبا(۳.۵ میلیون پوند)

در تابستان 2003، فرگوسن هافبکی ناشناس را از نانت فرانسه به خدمت گرفت تا جانشین روی کین، کاپیتان نامدار یونایتد شود. او اصلا در حد تیمی چون یونایتد نبود و در طول دو فصل تنها 39 بازی انجام داد و درنهایت راهی استون‌ویلا شد. در این تیم هم نتوانست به موفقیتی برسد و در ادامه حضور در لیگ‌های قطر، هند، اندونزی، صربستان، دانمارک و اسکاتلند را تجربه کرد.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

8- ممفیس دپای(25 میلیون پوند)

وینگر هلندی آیندهوون در سال ۲۰۱۵ به جمع شیاطین سرخ پیوست و پیراهن شماره ۷ معروف این تیم را به تن کرد. دپای نتوانست خود را با فضای دشوار فوتبال انگلیس وفق دهد و تنها درخشش او در طول یک سال‌ونیم حضورش در این باشگاه، انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن زمین در دیدار لیگ اروپا مقابل میدیالند دانمارک بود. درنهایت انتقادها از عدم‌آمادگی‌بدنی و همچنین فقدان خلاقیتش در میدان سبب شد که در سال ۲۰۱۷ به لیون فروخته شود. او در لیون احیا شد و نشان داد که توانایی تبدیل شدن به یک ستاره را دارد.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

۷- باستین شواین‌اشتایگر(۶.۵ میلیون پوند)

کاپیتان باسابقه ژرمن‌ها در سال 2015 و با نظر لوئیس فن‌خال که قبلا در بایرن‌مونیخ هم مربی او بود، راهی اولدترافورد شد. با رفتن مربی هلندی و حضور مورینیو روی نیمکت منچستریونایتد، او از ترکیب اصلی دور شد و حتی در دیدارهای پیش‌فصل به تیم زیر 23 سال تبعید شد. شواینی که روزگاری یکی از بهترین‌های فوتبال آلمان بود نتوانست در لیگ برتر نمایش خوبی داشته باشد و درنهایت راهی MLS شد تا در شیکاگو فایر بازی کند.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

6- کلبرسون(6 میلیون پوند)

پس از قهرمانی به همراه تیم ملی برزیل در جام‌جهانی ۲۰۰۲ و به‌خصوص درخشش مقابل انگلیس در یک‌چهارم نهایی، بسیاری از تیم‌های اروپایی به دنبال خرید او بودند و درنهایت فرگوسن موفق شد در سال ۲۰۰۳ و درست در همان روزی که قرارداد کریس رونالدو با یونایتد امضا شد، او را به خدمت بگیرد. مصدومیت در دومین بازی‌اش برای یونایتد درنهایت باعث شد تا او دو سال بعد و در حالی که در ۳۰ بازی دو گل برای تیمش زده بود به بشیکتاش برود.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

۵- به‌به(۷.۴ میلیون پوند)

فرگوسن در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود پیش از امضای قرارداد با این مهاجم پرتغالی در تابستان 2010 اصلا بازی او را ندیده بود و گفته می‌شد او با توصیه کارلوس کی‌روش، دستیار آن زمان فرگوسن خریداری شد. تنها هفت بازی برای یونایتد کافی بود تا او سه سال به تیم‌های دیگر قرض داده شود و درنهایت این خرید عجیب در سال 2014 به بنفیکا رفت.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

4- رادامل فالکائو(6 میلیون پوند قرضی)

این مهاجم کلمبیایی در اتلتیکو مادرید یکی از بهترین مهاجمان اروپا بود و پس از آن در موناکو نیز عملکرد بسیار خوبی داشت اما انتقال قرضی او به یونایتد اصلا مطابق انتشار پیش نرفت و تنها چهار گل زده، سران باشگاه را به این نتیجه رساند که قراردادش را دائمی نکنند.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

۳- خوان ورون(۲۸.۱ میلیون پوند)

یکی دیگر از خریدهای ناکام فرگوسن، ورون در لاتزیو آنقدر خوب بود که در سال 2001 به‌عنوان گران‌ترین خرید لیگ برتر تا آن زمان راهی یونایتد شود. مصدومیت این هافبک آرژانتینی باعث شد تا نتواند دوران موفقی در این تیم داشته باشد و به چلسی فروخته شد.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

2- آنخل دی‌ماریا(59.7 میلیون پوند)

دیگر شماره‌ ۷ ناموفق تاریخ باشگاه که تنها یک فصل در این تیم دوام آورد، دی‌ماریا در رئال یکی از بهترین‌ها بود اما در یونایتد نتوانست موفق باشد که یکی از دلایل آن استفاده فن‌خال از او در پست غیرتخصصی‌اش بود. درنهایت یک‌سال بعد از حضور از تمرینات پیش‌فصل امتناع کرد و به پاری‌سن‌ژرمن فروخته شد.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

۱- الکسیس سانچز(معاوضه با مخیتاریان)

سانچز را می‌توان بدترین خرید تاریخ باشگاه دانست. سه سال‌ونیم حضور موفق در آرسنال باعث شد تا یونایتد در نیم‌فصل و در حالی که رقابت نزدیکی برای خرید او با سیتی داشت موفق به امضای قرارداد با ستاره شیلیایی شود. در ازای خرید او هنریک مخیتاریان راهی آرسنال شد. دستمزد هفتگی 560 میلیون پوندی او انتظارها را بسیار بالا برد اما نه مورینیو و نه سولشر نتوانستند او را به روزهای اوجش برگردانند تا درنهایت راه ایتالیا را در پیش بگیرد، به این امید که آنتونیو کونته بتواند او را احیا کند.

۱۰ خرید فاجعه‌آمیز شیاطین سرخ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mr.United

      شواینی و دی ماریا خریدهای بدی برای یونایتد نبودند فقط شواینی قربانی جاه طلبی مورینیو شد ودی ماریا نیاز به زمان داشت تا خودشو ثابت کنه ولی عجله روسای باشگاه این فرصت و نداد خودشو ثابت کنه

      پاسخ ها

      • بددون نام

        شواین‌اشتایگر در آلمان هم تمام شده بود اما فن خال هم احمق فکر میکرد میتواند مثل افنبرگ او را احیا کند شاید به دلیل تشابه پست بازی و قیافه ولی غافل از اینکه فن خال خودش یک استعداد کش بزرگه نمونه‌اش خراب کردن ریوالدو بزرگ، فیگو هم از دستش فرار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج