جاباما
۹۰۲۵۹۵
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

هشدار درباره نفوذ جاسوس‌ها به ارکان نظام

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات که گفته بود جاسوس‌ها را در جاهایی یافتیم که تعجب مسئولان را برانگیخت، بحث جاسوسی را یک امر مرسوم در همه کشورها دانست و بر موضوع جلوگیری از نفوذ جاسوس‌ها به بخش‌های مختلف تاکید کرد.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات که گفته بود جاسوس‌ها را در جاهایی یافتیم که تعجب مسئولان را برانگیخت، بحث جاسوسی را یک امر مرسوم در همه کشورها دانست و بر موضوع جلوگیری از نفوذ جاسوس‌ها به بخش‌های مختلف تاکید کرد.

محمدعلی پورمختار درباره اظهارات سیدمحمود علوی که چندی پیش گفته بود جاسوس‌ها را در جاهایی یافتیم که تعجب مسئولان را برانگیخت، در پاسخ به این سوال که از آنجایی که این اظهارات وزیر اطلاعات وجود جاسوس‌ها را در نهادهای حساس به ذهن متبادر می‌کند چرا ما نباید ساز و کاری داشته باشیم که جاسوس‌ها نتوانند به این نهادها ورود کنند؟، گفت: بحث جاسوسی و نفوذ یک امر مرسوم در همه کشورها است.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: همه کشورها به نوعی تلاش دارند در ارکان مختلف حکومتی حتی در بخش‌های فرهنگی و صنعتی و اجتماعی نفوذ داشته باشند و گزارش دهند که حوادث و تصمیم‌گیری‌ها به آن نحوی که مدنظر خودشان است، اتفاق بیفتد. وقتی می‌بینیم یکی از اهداف سرویس‌های جاسوسی دنیا از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و به نوعی کشورهایی که در ایران سفارتخانه دارند نفوذ به جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران است، بر این مبنا طبیعی است که از این اتفاقات رخ دهد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ تصریح کرد: در این بخش مهم‌تر این است که مراقبت‌ها تشدید شود، مخصوصا در به‌کارگیری اشخاص و افرادی که شناخت دقیقی روی آن‌ها نیست مراقبت‌ها باید تشدید شود علاوه بر آن مراقبت در حین خدمت هم باید جدی گرفته شود چون خیلی از افراد ناخواسته به ابزار جاسوس‌ها و سرویس‌های جاسوسی تبدیل می‌شوند و از طرق مختلف در دام آن‌ها می‌افتند، چراکه آن‌ها روش‌های گوناگونی دارند.

این عضو فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: به این دلیل که جاسوس‌ها نوعا یک رفتار دارند، براین اساس اطلاع‌رسانی دقیق از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و حراست‌ها، دادن آموزش‌های کافی و شناساندن رفتار جاسوس‌ها می‌تواند از نفوذ جاسوس در بخش‌های مختلف پیشگیری و جلوگیری به عمل آورد. اینکه وزارت اطلاعات کلیت این موارد را مطرح و اخبار خوبی هم در این رابطه منعکس می‌کند نشان‌دهنده فعالیت بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی است.

پورمختار در پاسخ به این سوال که یکی از مواردی که توسط وزیر اطلاعات عنوان شد این بود که نفوذی‌ها افرادی هستند که داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را سر می‌دهند، حال فکر می‌کنید این ویژگی چقدر در بین این افراد نهادینه باشد؟، گفت: افراد نفوذی می‌خواهند خود را در شکل و شمایل نیروهای مورداعتماد یک تشکیلات حکومتی و یک نظام در بیاورند درنتیجه نگاهشان این است که آنجا چه چیزی ارزش هست و اهمیت دارد، آن‌ها این ارزش‌ها را خیلی خوب شناسایی می‌کنند و آموزش‌های لازم را می‌دهند تا ادای دیگران را در بیاورند. به همین مناسبت تنها این نیست که فقط در شعارها باشد.

وی در پاسخ به این سوال که از دیگر مواردی که وزیر اطلاعات به آن اشاره کرد این بود که گفتند نفوذی‌ها دیگران را متهم به ضدیت با نظام می‌کنند حال در این بخش چقدر ضرورت دارد که به اندازه کافی دقت داشته باشیم که دچار اشتباه نشویم؟، گفت: بر اساس فرمایش وزیر اطلاعات این خصیصه هم یک خصیصه واقعی است اما در عین حال خیلی هم پیچیده است. می‌توان گفت این خصیصه حتی غیر قابل مرزبندی با کسانی است که به طور واقعی دلسوز نظام و کشور و ملت هستند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: وقتی شخصی تذکری به دیگری می‌دهد که باید در این حرف یا رفتارت نسبت به یک مسئول مراقبت کنی تا برای کشور مشکل درست نشود یا وقتی شخصی به دیگری می‌گوید خطت برخلاف مشی نظام است باید حواسمان باشد که این‌ها را متهم به جاسوس‌ بودن نکنیم. اصلا تفاوت‌ها خیلی زود آشکار می‌شود آن کسی که از روی دلسوزی حرفی می‌زند این حرفش را مرتب از روی منطق و استدلال می‌گوید و مباحثش را مطرح می‌کند اما نفوذی‌ها اینگونه نیستند بلکه فقط در این حد است که یک حرفی را به صورت خیلی خشک و بی‌مغز و بدون پشتوانه بزنند و ممکن است چنین بحث‌هایی را هم مطرح کنند.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که از آنجایی که وزیر اطلاعات مطرح کردند نفوذی‌ها به دستگاه اطلاعاتی حمله می‌کنند، حال شما ارزیابی‌تان در این بخش چیست؟ و آیا نفوذی‌ها اصلا امکان تضعیف دستگاه اطلاعاتی کشور ما را دارند؟، گفت: به نظر من نه، به نظر بنده این مورد نمی‌تواند از خصایص نفوذی‌ها باشد، نفوذی‌ها برعکس کسانی هستند که بیشتر همراهی می‌کنند و به‌به و چه‌چه زیادی می‌کنند به‌خاطر اینکه شناخته نشوند. بالاخره افرادی که مرتب نقد می‌کنند و حمله می‌کنند یک‌جایی گیر می‌افتند و با آن‌ها برخورد می‌شود و پیگیری می‌کنند و آن‌جا چهره‌شان روشن می‌شود.

این عضو فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: به نظر من نفوذی‌ها به طور صددرصدی خودشان را با شرایط محیط تطبیق می‌دهند و هیچ وقت خودشان را با یک دستگاه اطلاعاتی اینچنینی که بالاخره حساسیت هم وجود دارد درگیر نمی‌کنند که بعد وقتی با آن‌ها برخورد شود، هویت‌شان کشف شود.

پورمختار در پاسخ به این سوال که از آنجایی که وزیر اطلاعات این موضوع را مطرح کردند که مسئولان از کشف جاسوس‌ها در جاهایی متعجب شدند، حال فکر می‌کنید منظور ایشان ناظر به چه جاهایی بوده و آیا فکر می‌کنید تعداد این افراد کشف شده زیاد بوده که موضوع را رسانه‌ای کردند؟، گفت: من بعید می‌دانم زیاد باشد ولی بالاخره محدودیت اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات زیاد است و خیلی نمی‌توانند روی موضوعات به صورت مصداقی یا از منظر تعداد یا جاهایی که این مسائل اتفاق افتاده اطلاع‌رسانی کنند و این خصیصه این وزارت‌خانه است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌آید آقای علوی بیش از این می‌توانسته اعلام کند ولی در جلسات خصوصی و محدود می‌توانند اسم بیاورند و بگویند ولی در حالت کلی برای حفظ نظام است نه اینکه اعتمادی ندارند، به خاطر این است که این روش‌ها در مقابل سرویس‌های جاسوسی لو نرود معمولا اینگونه صحبت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب پور مختار با وجود مسئولین خوب در زمینه حیف ومیل اموال عمومی وسبقت برای کسب قدرت ومیز هیچ نیازی به حضور جاسوس سایر کشورها نیست چون بعد از مدتی مسئولین ویا فرزندانشان به آن کشورها مهاجرت واخبار تحویل خواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرمن باوجودچنین مسئولینی اینحرف درسته اول ازهمه خوددولت بررسی بشه که جاسوسهابه اون نفوذنکنن

      • بدون نام

        به نظرمن اینحرف باوجودچنین مسئولینی درسته واول خود دولت کنترل بشه

    • بدون نام

      ما تااین مدیران ومسعولین .....راداریم
      احتیاجی به جاسوس نداریم

    • خسته

      این شکور پراز هشدار است به کی؟؟؟ مردم ول معطلند!!!!

    • amOOSOOma

      اگر یک نفر میخواد ابدارچی یک اداره معمولی بشه باید از هفت خوان فیلتر رد بشه.باید تا هفت پشت خاله و دایی جدش را ثابت کنه اون ادمهای درست وانقلابی باشند تا شاید قبول بشه.حالا همیشه هم تحت نظره...حالا اینها چطور به این جایگاههای حساس نظام رسیدن که برای جان و ناموس ومال ادمها تصمیم بگیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج