۹۰۲۷۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

۶۹هزار میلیارد، بدهی شهرداری در دوران قالیباف

عضو شورای پنجم شهر تهران لیست بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران را منتشر کرد، این در حالی است که معاون قالیباف میزان بدهی شهرداری را ۱۶ هزار میلیارد تومان عنوان و تاکید می کند که سند هم داریم.

خبرگزاری فارس: عضو شورای پنجم شهر تهران لیست بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران را منتشر کرد، این در حالی است که معاون قالیباف میزان بدهی شهرداری را ۱۶ هزار میلیارد تومان عنوان و تاکید می کند که سند هم داریم.

در حال حاضر به گفته محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران بدهی‌های شهرداری ۶۹ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان است.

۶۹هزار میلیارد، بدهی شهرداری در دوران قالیباف

محمدعلی نجفی شهردار اول اصلاح طلبان ابتدا میزان بدهی‌های شهرداری را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و دو ماه نگذشته معاونش 22 هزار میلیارد تومان بر روی بدهی‌ها گذاشت و همچنین میرزایی معاون برنامه ریزی نجفی میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران را 9 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش از این بدهی‌ها فاقد سند است.

قدرت‌الله گودرزی معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران در زمان قالیباف به خبرنگار فارس در این باره ، گفت: وقتی که شهرداری را تحویل دادیم میزان بدهی‌ها 16 هزار میلیارد تومان است و البته یک عددی هم از سال 95 اضافه شده است، تمام اسناد ریز به ریز موجود است و ما کاملاً در این زمینه شفاف هستیم و ما اعلام می‌کنیم که اگر کسی شک و شبهه‌ای دارد اسناد ما موجود است و می‌توانند آن را ببینند و ابایی هم نداریم.

اما محمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: طی تذکرات پیاپی که به شهرداری دادیم، شهرداری جدول بدهی‌ها را برای ما ارسال کرد.

۶۹هزار میلیارد، بدهی شهرداری در دوران قالیباف

جمع کل جدول نهایی (ردیف ۱ و ۲): کلیه ارقام با واحد میلیارد تومان است.

۶۹هزار میلیارد، بدهی شهرداری در دوران قالیباف

لازم به ذکر است که مبلغ ثبت نشده در حساب‌ها با ارزش تقریبی برآورد شده است که در زمان ثبت در حساب‌های شهرداری امکان تغییر آن وجود دارد. با عنایت به گزارش و جداول فوق‌الاشاره به اطلاع می‌رساند شهرداری تهران با ایجاد و راه‌اندازی و عملیاتی کردن سیستم‌های مکانیزه برگزاری مناقصات، قراردادها، صورت‌وضعیت‌ها و سامانه شفافیت به منظور نظارت و کنترل تمامی معاملات و قراردادها و جلوگیری از انعقاد هر گونه قراردادی بدون تشریفات قانونی اقدام نموده است.

نیاز به ذکر است شهرداری در نظر دارد سامانه جامع معاملات شهرداری تهران برای ورود تمامی معاملات اعم از تدارکاتی و قرارداد و تأمین اعتبار تا سقف اعتبار مصوب و تعهد اعتبار تا سقف اعتبار تخصیصی به صورت مکانیزه در سامانه قراردادها و صورت‌وضعیت و همچنین راه‌اندازی بازار تهاتر آنلاین برای کاهش دیون سنواتی و جلوگیری از دیون جدید اقدام کند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: در حال سروسامان دادن دیون شهرداری تهران هستیم. بدهی شهرداری به بانک‌ها حدود 30 هزار میلیارد تومان بوده که 20 هزار میلیارد تومان آن اصل و 10 هزار میلیارد تومان سود بوده است.

وی ادامه داد: پیمانکاران از سال 93 طلبکار بودند و در حال پرداخت دیون هستیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر 69 هزار میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: قبلاً عددهای مختلفی اعلام می‌شد اما مدام زوایای پنهان دیون مشخص می‌شد اما شهرداری جدول دیون را برای ما ارسال کرد.

بعد از صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران در خصوص رقم بدهی ها محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران با حضور در برنامه تلویزیون بدون توقف بدهی 50 هزار میلیاردی دوران خود را دروغ بزرگ عنوان کرد و گفت: این افراد برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زدوبند کنند و در واقع چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.

اما و اگرهایی در خصوص انتشار لیست بدهی‌ها مطرح بود و با وجود اینکه اعضای شورا بارها از شهرداری خواسته بودند که لیست بدهی را منتشر کنند اما پیروز حناچی شهردار سوم اصلاح‌طلبان تأکید کرد که ترجیح می‌دهیم به کار خود ادامه دهیم.

در حالی که مسؤولین جدید شهری میزان بدهی‌ شهرداری به بانک‌ها را 30 هزار میلیارد تومان عنوان می‌کنند اما بر اساس گزارش مدیران اسبق شهرداری میزان دیون شهرداری تا اول شهریور 96 به بانک ملی 2563 میلیارد تومان بوده است. همچنین میزان بدهی به بانک ملت 481 میلیارد تومان، بانک سپه 165 میلیارد تومان، بانک سرمایه 167 میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن 450 میلیارد تومان و بانک سامان 7 میلیارد تومان، بانک تجارت 2781 میلیارد و بانک صادرات 813 میلیارد تومان بوده است.

همچنین میزان بدهی شهرداری به بانک شهر 10 هزار و 529 میلیارد تومان بوده است که طی تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ 13 تیر ماه سال 96 بسته شده است با واگذاری املاک در حاشیه چمران، دردشت و ملکی در کرج همچنین پرداخت 2 هزار میلیارد تومان عوارض بخشی از بدهی‌های بانک شهر کاسته و میزان بدهی‌ها 2547 میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، مدیران شهری میزان بدهی دوره قالیباف را 69 هزار میلیارد تومان عنوان می‌کنند، این در حالی است که مدیران قبلی این رقم را رد می‌کنند و معتقدند که بر اساس اسنادی که آنها دارند رقم بسیار پایین است و گودرزی معاون قالیباف تاکید کرده بود تا زمانی که ما بودیم میزان بدهی به بانک‌ها 12 هزار میلیارد تومان و بدهی به پیمانکار، بیمه و املاک 4 هزار میلیارد تومان و در مجموع شهرداری تهران 16 هزار میلیارد تومان بدهکار بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نتیجه مدیریت جهادی اینه دیگه ( مدیریت 96 درصدی ) ! یکسری بی خانمان خونه دار شدند ( املاک نجومی ) ! یک بنیاد خیریه پولدار شد ( بنیاد خانم قالیباف ) ! کلی کارهای خوب انجام شده !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط اسفالت های شهرتو دیدی

      • بدون نام

        زمانی که اقای قالیباف امد شهر داری آن موقع شهرداری چقدر بدهی داشته بدهی زمان شروع کار را هم بگید بعد هم اقای قالیباف خیلی کار کرد هر کجایی که رفت مدریت کرد

    • بدون نام

      ای باوبا پولی نی ۶۹ هزار میلیارد تومن ،حالا گیر دادین ها در عوضش کلی زحمت کشیده خو...!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی زحمت کشیدن کل تهران واطرافش را فروختند چیزی دیگه باقی نگذاشتند با زد وبند چهارتا اتوبان هم کشیدند برای رفاه مرفهان است کاری نکردند با اینهمه سرمایه وامکاناتی که دستشون بوده خجالتهم نمی کشند از خود متشکران برید گم شید

    • بدون نام

      هرچقدر هم بدهی داشته برای تهران هزینه شده و سردار قالیباف زحمت کشیده و شهر پیشرفت کرده و رفاه به بار آورده است شهردار فعلی که فقط دوچرخه سواری بلد است کاری نمیشود بدهی هم ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که رفاهی ندیدیم

    • احد

      خوب عزیزم بدهی یعنی کار انجام شده اون زمان دلار چهارهزار تومانی
      یعنی هم مردم در رفاه قرار گرفتند و هم ارزان تر الان برای مردم تمام شده
      خوب خیلی هم خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا کار انجام دادند خدمت کردند گل و گلکاری کردند و۰۰۰ قرار نیست فی سبیل الله اقایان ودوبریشان خدمت کنند خرج دارن حالا شما گیردادید به ۶۹ ملیارد اخه ۶۹ ملیاردهم رقمی

    • بی نام

      حالا همین آقای شهردار می خواهد کاندید برای مجلس و ریاست جمهوری شود تا اوضاع بر این منوال است و تشخیص افراد صلاحیت دار و ضعیف و ناتوان مشخص نباشد اصلاح امور دور از ذهن است

    • بدون نام

      خوب بگید شتر بارش بردن خدا ازشون نگذره

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      اگر دروغ نمی گویید، خوب هم قالیباف حی وحاظر است و هم رئیسی، اینقدر هم مردم را با بازیهای سیاسی خودتون درگیر نکنید( ما مردم به اندازه کافی از جانب شما گرفتاری داریم...)

    • بدون نام

      خخخخ
      مطمئن باشید اگه بدهی قالیباف اینقدر باشه مطمئنا مال شماها حداقل 15 برابر این خواهد بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شک نکن

    • بدون نام

      رسما ۵ عنوان و و ده تا شغل داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی زنشو نمیکشه

    • بدون نام

      خدا ازت نگذره قالیباف البته اگه خدایی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج