۹۰۲۷۷۶
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

هاشمی طبا: مردم تعیین‌کننده اصلی‌اند

معمولا در جریان برگزاری انتخابات و هر کنش سیاسی دیگر، نیرو‌های سیاسی به ویژه آن‌هایی که با هم در تعارض هستند و اختلاف سلیقه دارند، سعی می‌کنند با بیان نقاط ضعف یکدیگر، سبد رأی یا فضای عمومی را به سمت خود سوق دهند؛ از این روی، فضای رقابتی امروز بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در همین شکل و نوع است.

تابناک: معمولا در جریان برگزاری انتخابات و هر کنش سیاسی دیگر، نیروهای سیاسی به ویژه آنهایی که با هم در تعارض هستند و اختلاف سلیقه دارند، سعی می‌کنند با بیان نقاط ضعف یکدیگر، سبد رأی یا فضای عمومی را به سمت خود سوق دهند؛ از این روی، فضای رقابتی امروز بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در همین شکل و نوع است.

یک چهره سیاسی گفت: اظهارنظر درباره اینکه کدام جریان پیروز انتخابات مجلس خواهد بود، پذیرفته نیست و تنها ماهیت رقابتی دارد.

مصطفی هاشمی‌طبا از فعالین سیاسی درباره فضای سیاسی حاکم در کشور، با توجه به برگزاری انتخابات مجلس و تأکید اصولگرایان بر شکست اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات به دلیل عملکرد مجلس دهم و دولت روحانی اظهار کرد: بنده بر این باورم که بر خلاف ادعا و اظهارات برخی چهره‌های سیاسی، این دوره از انتخابات مجلس نیز به مانند ادوار گذشته و در یک قالب مشخص صورت می‌گیرد.

وی افزود: معمولا در جریان برگزاری انتخابات و هر کنش سیاسی دیگر نیروهای سیاسی به خصوص آنهایی که با هم در تعارض هستند و اختلاف سلیقه دارند، سعی می‌کنند با بیان نقاط ضعف یکدیگر، سبد رأی یا فضای عمومی را به سمت خود سوق دهند؛ از این روی، فضای رقابتی امروز بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در همین شکل و نوع است.

این چهره سیاسی تصریح کرد: از نظر بنده اینکه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان را بازنده انتخابات آینده معرفی می‌کنند، رویکردی غیرقابل پذیرش است، چون اصلاح‌طلبان نیز به مانند رقیب سنتی خود، وارد گود انتخابات شدند؛ از این روی، می‌توان با یک نگاه شفاف، عملکرد احزاب و جریانات هر دو جناح را یکسان ارزیابی کرد.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند اصلاح‌طلبان شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس ندارند، رویکردی قابل قبول نیست، چون این امر قابل پیش‌بینی نیست.

وی تأکید نمود: در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ نیز عده‌ای تأکید داشتند که ناطق نوری بر خاتمی غلبه خواهد کرد، ولی برعکس شد؛ بنابراین، اظهاراتی که در پیش‌بینی انتخابات مجلس از سوی برخی چهره‌های سیاسی مطرح می‌شود، به هیچ وجه قابل استناد نیست.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تفاوت ماهوی میان جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور وجود نداشته و همیشه رقابت بین آنها وجود دارد و این رویکرد نتیجه برقراری دموکراسی است که به زعم بسیاری قابل قبول نیست.

هاشمی‌طبا با اشاره به اینکه باید بستر حمایت از مردم و جریانات سیاسی مشخص شود، اظهار کرد: بدون شک در این دوره از انتخابات نیز به مانند ادوار گذشته، مردم مشارکت قابل قبولی خواهند داشت؛ اما اینکه به کدام جریان یا حزب سیاسی رأی دهند، به عملکرد نمایندگان احزاب مختلف در مجلس ارتباط دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخ.حدس میزنم انتخاباتی چیزی نزدیکه. ها؟ درست میگم؟!

    • جواد

      آری اینچنین است .

    • بدون نام

      منظور شما از مردم همان آقازاده ها هستند دیگه؟

    • بدون نام

      مردم نادان یا دانا

    • مینا

      همون مسولین اگه مردمدار باشند خودش کافیه دیگه اصلا نیازی به مردم نیست اگه هرمسولی خودش مردمی باشه ودرستکار باشه واهل پیشرفت باشه اونوقت هریه نفر خودش یه لشکره.هروقت مردم مردم کردید معلوم میشه مسولین یه جای کارشون لنگه.

    • بدون نام

      اطمینان داری
      ببین همشهری فصل هندونه دارتموم میشه
      یه چیز دیگه پیداکن که زیربقل جابشه

    • بدون نام

      چرا هاشمی تباه از جریان اصلاحطلب روحانی و جهانگیری در انتخابات گذشته چشم بسته حمایت کرد ؟؟!!!؟؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

    • بدون نام

      واقعا که این مسئولین چقد حال بهم زن و غیر قابل تحمل شدن.فقط در مواقع نیاز شون یاد مردم میفتن.

    • بدون نام

      مردم ؟؟؟شما خودتون میبرید ومیدوزید مردم چکارن .فقط موقع رای گیری یادتون به مردم میافتد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج