۹۰۲۷۹۰
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

خجسته: زمان مرگ اژد‌های فساد فرا رسیده است

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، گفت: سکوت دستگاه‌های نظارتی در برابر فساد مدیران رده‌بالا، آنها را در ادامه کارشان گستاخ کرده است و دلیل این سکوت هم موضوعات سیاسی است. اگر بدون چشم‌پوشی از گرایش‌های سیاسی با مفسدان برخورد جدی شود، دیگر کسی فکر غارت اموال بیت‌المال را به ذهنش راه نمی‌دهد.

اعتمادآنلاین: امیر خجسته، نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس، در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین، با اشاره به افزایش حجم فسادهای اقتصادی در بین برخی مدیران رده‌بالا گفت: افزایش این حجم از فسادهای مالی در بین مسئولان پیامدهای زیادی در جامعه دارد. مردم وقتی ببینند برخی افراد در حال غارت اموال بیت‌المال هستند، افسوس می‌خورند چرا به کسانی رای داده‌اند که به بیت‌المال رحم نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: نمایندگان در این‌باره مسئول‌اند و حتی اگر این اتفاق برای وزرا هم رخ دهد، باز نمایندگان مجلس زیر سوال‌اند چون به بی‌دقتی آنها در رای اعتماد برمی‌گردد.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در پاسخ به این پرسش که «چرا چنین اتفاقی می‌افتد و برخی مسئولان حق مردم را رعایت نمی‌کنند» گفت: برخی تصور می‌کنند دیر آمده و جا مانده‌اند و حالا باید جبران کنند. به نظر من این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

خجسته ادامه داد: مردم اگر ببینند با انواع مفاسد، بدون توجه به سمت و جایگاه و مسئولیت افراد به طور قاطع برخورد می‌شود، امیدوار می‌شوند و اعتماد تضعیف‌شده‌شان به نظام و مسئولان برمی‌گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مردم شخصی را که در مقابل فساد می‌ایستد و برای گرفتن حق مردم با کسی تعارف ندارد دوست دارند. بنابراین باید در این راه آبرو گذاشت و کوتاه نیامد.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گفت: امروز نهصت خوبی در مقابله با فساد شروع شده است و مطالبه مردم و رهبری برای مبارزه با مفاسد در اولویت است. اگر با این قدرت پیش برویم و در قبال کسی اغماض نکنیم، مژده می‌دهم که زمان مرگ اژدهای هفت‌سر فساد فرا رسیده است.

او اضافه کرد: باید با قدرت در برابر مفسدان بایستیم و با هر شخص و هر مسئولیتی و از هر جناح و دسته سیاسی که فسادی دارد برخورد کنیم. در مواجهه با فساد باید جناح‌بازی‌ها را کنار بگذاریم و این حرف‌ها را که «فلان شخص از دسته و گروه ماست پس نباید آبرویش را ببریم» دور بریزیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر شخص متخلف از نزدیکان مسئولی است، نباید در برابر خطایش سکوت کنیم، بلکه باید خود مسئول با آن فرد برخورد کند تا کسی جرات نداشته باشد فساد کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که «چرا هرچه با فساد برخورد می‌شود باز هم وجود دارد» گفت: دلیل این امر نبود نظارت کافی و صحیح است. هر کس هر جا فعالیت می‌کند خبر دارد که چه اتفاقی در آن فضا می‌افتد؛ مثلاً در مجلس حراست و بازرسی، هیات‌رئیسه و حتی نمایندگان از کیفیت یک اتفاق خبر دارند، چطور دستگاه‌های امنیتی و نظارتی ما از این حجم مفاسد بی‌خبرند؟!

او در همین راستا توضیح داد: یکی از قوی‌ترین سیستم‌های امنیتی و اطلاعاتی دنیا را داریم، ولی ورود نکردن به مفاسد اقتصادی مدیران رده‌بالا ناشی از عوامل سیاسی است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس سکوت سیستم‌های نظارتی در برابر فساد را علت گستاخی افراد در بروز مفاسد بیشتر دانست و گفت: به دلیل این سکوت، افراد در بروز مفاسد گستاخ شده‌اند و این نشانه نظارت ضعیف دستگاه‌های نظارتی است. اگر از همان اول که شخصی قدم‌های اولیه تخلفی را برمی‌دارد دستگاه‌های نظارتی و امنیتی ترمزش را بکشند، دیگر فسادی رخ نمی‌دهد.

خجسته صراحتاً گفت: اگر کسی از تخلفی اطلاع دارد و جرات پیگیری آن را ندارد، به من اطلاع دهد تا شخصاً وارد شوم و جلوی آن را بگیرم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس یکی از دلایل سکوت و چشم‌پوشی دستگاه‌های ذیربط و مسئول در قبال مفسدان را بده‌بستان جریان‌های سیاسی در مواجهه با مفاسد برشمرد: مثلاً گفته می‌شود اگر فلان فساد و انحراف را علنی کنید، ما هم فلان انحراف مربوط به جناح شما را اعلام می‌کنیم. به همین دلیل جناح‌های سیاسی از گناه و خطای یکدیگر چشم می‌پوشند و مفاسد برای مدت طولانی مخفی می‌ماند.

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس، با تاکید بر اینکه «دستگاه‌های نظارتی نباید در مواجهه با فساد برخورد سلیقه‌ای داشته باشند»، صحبت‌های خود را این‌طور پایان داد: نسبت به اقدامات اخیر قوه قضاییه در مواجهه با فساد خوش‌بین هستم. اگر همه قوا در کنار قوه قضاییه به موضوع مبارزه با مفاسد ورود کنند و در مقابل مفسدان دانه‌درشت سکوت نکنند، آینده خوبی را برای کشور پیش‌بینی می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز نزدیک انتخابات شد و شعارهای قشنگ سرداده شد

    • بدون نام

      درود بر جناب آقای رئیسی دوزدان رو بگیر این دوزدها نه ایران رو میفهممن نه شهدای عزیز رو که جانشان رد دادن تا این انقلاب این ملت سر پا به استند وووو..

    • بدون نام

      وقتی دولت اصلاحطلب و اکثر نمایندگان مجلس و شوراهای شهر اصلاحطلب باشند وضع همین است...............ازماست که بر ماست.......

    • بدون نام

      این گاررانکنیدبی اژدهامی مانیم. البته بچه اژدهاها رفتن خارجه بزودی برمی گردن

    • بدون نام

      دمت گرم خداییش حرف همه مردم را زدی شما .انشاءالله آقای رییسی ریاست محترم قضایی با قاطعیت اموال مردم را که سرمایه آینده فرزندان ماست را برگرداند .انشالله کارتن خواب شود هرکس اموال مردم را به چپاول میبرد

    • بدون نام

      دمت گرم خداییش حرف همه مردم را زدی شما .انشاءالله آقای رییسی ریاست محترم قضایی با قاطعیت اموال مردم را که سرمایه آینده فرزندان ماست را برگرداند .انشالله کارتن خواب شود هرکس اموال مردم را به چپاول میبرد

    • صدرا

      هر چه بگندد نمکش میزنن وای ....... الان خود نماینده ها ی سر اژدها هستند بعد شما میفرماین نماینده ها جلو فساد رو بگیرن .

    • بدون نام

      بدون شک مردم کسانی راکه باناعدالتی وفسادمبارزه می کنن دوست دارند

    • مسلمان

      جناب آقا . این گوی و میدان . بفرمائید . فساد رو نابود کنید . مردم با شما هستن . مبارزه با فساد دیگه صدای بلند نمیخواد . رگ گردن کلفت کردن نمیخواد . ژست های آنچنانی نمیخواد . بسم الله . شروع کنید

    • بدون نام

      درود معلم گرامی. خجسته عزیز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه درودی چه عزیزی.؟! حالاکه آقای رئیسی اومده با فسادمبارزه کنه صدای اینا دراومدقبلازبون نداشتن.چرا چیزی ازفسادمسئولین نمیگفتن؟وای برماچقدر ساده ایم

    • بی نام

      پر واضح است، دزدان و فاسدان رو ، مقامت بالا کمک و همراهی میکنند ،اگر واقعا راست میگید ، و دلسوزید ، بروید سراغ مقامات سه قوه ، مسؤل و جوابگوی اصلی انهایند ، چرا محا کمه و بگیر ببند دستگاه قضا کمترین اثری برای دزدان و خلافکاران دولتی نداره ?!!!چرا قوه مجریه به عوض برکناری یک مسؤل فاسد و بیلیاقت و باز پس گرفتن پولهای دزدی کاملا خونسردو بی اراده است؟؟؟!!!!چرا مجلس نمایندگان فاسد و بیلیاقت رو به قوه قضاییه معرفی نمیکند و در کمال تعجب از اونها دفاع هم میکند ، پس ببینید ، مشکل در همین سه قوه وجود داره ، مسلما طبقات پایین تر هم وسوسه میشن و انها هم می‌دزدند و حرفها نمایشی که سالهاست برای مردم زده میشه و مردم رو خسته تر و نا امید تر و ..... میکند
      این مشکلات اگر در عقب افتاده نرین کشورهاهم بود تا کنون نتایج مثبت رو داده بود

    • عبداله

      رای بی رای

    • بدون نام

      خدا به داد تو برسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج