۹۰۳۱۴۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ژنتیک، عامل ۷۵درصد اختلال بیش فعالی

پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عامل ۷۵ درصد اختلال بیش فعالی (ADHD) ژنتیک است.

خبرگزاری ایسنا: پزشک متخصص اعصاب و روان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عامل ۷۵ درصد اختلال بیش فعالی (ADHD) ژنتیک است.

‌دکتر مریم صفایی افزود: بیش فعالی (‌ADHD ) نوعی اختلال روانپزشکی است که احتمال ابتلا به آن در کودکان پیش دبستانی، دبستانی، نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد.

وی به آگاهی از علایم بیش فعالی اشاره کرد و افزود: کاهش پایدار توجه، افزایش ایجاد بیش فعالی و تکانشگری از علایم این اختلال به شمار می رود.

ژنتیک، عامل ۷۵درصد اختلال بیش فعالی

وی تصریح کرد: کودکان مبتلا به این اختلال به طور معمول نمی توانند توجه خود را روی تکالیف مدرسه حفظ کنند و روی کارها و وظایف خود تمرکز نمی کنند و آن ها را به پایان نمی رسانند.

وی با بیان این که بی توجهی در کودکان بیش فعال ممکن است به شکل حواس پرتی، جا گذاشتن و گم کردن وسایل باشد، اظهار کرد: کودکان دارای این اختلال قبل از فکر کردن به سؤالات پاسخ می دهند.

وی به شیوع دو تا ۹ برابری اختلال بیش فعالی ( ADHD ) در پسران نسبت به دختران اشاره و عنوان کرد: مواجهه با مواد سمی قبل از تولد ، ضربه ها، افزودنی های غیر مجاز و ... از دلایل محیطی ابتلا به بیش فعالی به شمار می رود.

وی بر اهمیت تشخیص و درمان به موقع تأکید و خاطرنشان کرد: کودکان مبتلا به این اختلال در معرض خطر بسیاری از مشکلات و اختلالات دیگر نظیر افسردگی و اضطراب هستند، بنابراین آگاهی از علایم و مراجعه به موقع و درمان زودهنگام در پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر تأثیر بسزایی دارد.

صفایی به تصور اشتباه عموم در خصوص درمان اختلالات در کودکان اشاره کرد و گفت: بسیاری از والدین به دلیل تصورات اشتباه و باور غلط از مراجعه به روانپزشک ممانعت می کنند، غافل از آن که بدانند درمان نشدن این اختلال در آینده ، فرد را در معرض خطر بزهکاری و مصرف مواد مخدر قرار می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج