۹۰۳۱۷۶
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

نیروی انتظامی در برخورد با منکرات جدی باشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در اسلام کلیه محرمات نهی از منکر و کلیه واجبات معروف محسوب می‌شود و نیروی انتظامی در برخورد با منکرات باید جدی باشد.

خبرگزاری مهر: سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم به همراه جمعی از معاونان این نیرو، امروز با حضور در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

نیروی انتظامی در برخورد با منکرات جدی باشد

آیت‌الله یزدی نیز پس از استماع این گزارش، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام‌شده، آن‌ها را بسیار خوب توصیف کرد و از خدمات فرمانده نیروی انتظامی در قم تقدیر نمود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه با اشاره به گزارش فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: خدمات شما خدمت به‌نظام و انقلاب است و ان‌شاءالله که مورد قبول خداوند متعال قرار می‌گیرد.

وی در ادامه ضمن بیان توصیه‌های اخلاقی ابراز داشت: همه مسئولان باید هر شب این مسئله را برای خود یادآورشوند که یک روزی هم نوبت به آن‌ها می‌رسد و باید پاسخگوی رفتار و کردار خود باشند، بنابراین باید به‌گونه‌ای خدمت کرد که در روز قیامت هنگامی‌که اعضای بدن گواهی می‌دهند پشیمان نشویم.

آیت الله یزدی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی فرمود: امر به‌معروف و نهی از منکر یکی از فروع مهم دین است که البته می‌توان گفت در کنار اصول دین نیز قرار می‌گیرد زیرا اگر موردتوجه قرار نگیرد به اصول دین هم آسیب می‌رسد.

وی ادامه داد: البته همانگونه که فقها تصریح کرده اند، امربه‌معروف و نهی از منکر ۳ درجه دارد؛ اول: امربه‌معروف و نهی از منکر قلبی است، یعنی هر مسلمانی از انجام یک منکر ناراحت شود و نسبت به وقوع آن حساس باشد و از تحقق یک معروف خرسند شود. یکی از خطرات جدی برای نظام اسلامی بی‌تفاوتی عامه مردم و عدم اعتقاد در درجه اول نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر است. دوم: امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی است، بدین معنی که هر فردی هر کار زشتی را مشاهده کرد با زبان تذکر دهد و یادآوری نماید و البته شرط اول همان‌گونه که فقها هم گفته‌اند این است که احتمال تأثیر بدهید و اگر کسی احتمال اثر بدهد تذکر واجب است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: درجه دیگر آن نیز درجه اجرایی و عملی امربه‌معروف و نهی از منکر است که برای عامه مردم نیست و مربوط به حکومت می‌شود و اجرای آن بر عهده کسانی است که مسئولیت رسمی دارند که البته باید بر اساس مقررات و قانون عمل کنند.

آیت‌الله یزدی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد جدی نیروی انتظامی با منکرات در جامعه افزود: در اسلام کلیه محرمات نهی از منکر و کلیه واجبات معروف محسوب می‌گردد و نیروی انتظامی در برخورد با منکرات باید جدی باشد و در اجرای وظیفه قانونی خود دقیق عمل کند.

در ابتدای این دیدار سردار آقاخانی ضمن تشکر از هماهنگی به‌عمل‌آمده برای این دیدار خطاب به آیت‌الله یزدی گفت: ان‌شاءالله رهنمودهای حضرت‌عالی مایه خیر برای این‌جانب و همکاران قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در استان پرداخت و از تشکیل قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی با محوریت موضوعات فرهنگی استان قم به‌ویژه حجاب و عفاف خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      لطفا با مانتوجلوباز هم برخورد جدی بشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا چرا متوجه نیستی باید باد بخوره که گرم نشه

    • رازقندی

      با منکرات بالایی ها چطور ؟

    • بدون نام

      با اشخاصی با نفوذی که به واسطه شغل ومسیولیتی که داشتند و دارندوبه بیت المال دست اندازی کرده‌اند منجمله خوداین جناب برخورد جدی شودو اگر شده بود اختلاس ودزدی وغارت بیت المال بین مسئولین فراگیر نمی شد

    • بدون نام

      نیروی انتظامی دست از سر ملت بردارد و به دزد و زور گیر و کیف قاپ و .... بپردازد، لطفا، لطفا ،لطفا

    • بدون نام

      اختلاس و کم کاری دولت چی

    • بهمن حسن شاهی۷۰ساله

      واقعا توی این مملکت زندگی نمیکنید یا در رویاها بسر میبرید بیکاری فساد اعتیاد افسردگی گرانی تورم نداشتن اینده روشن بی اعتمادی به مسعولین وعده ووعیدهای پوچ شرمنده زن وبچه شدن این حقیقتی است انکار نا پذیر اول این مساعل را حل کنید







      مردم به تنگ امده اند مثل اینستکه جای گرم ونرم وبدون دغدغه ای دارید بعد دنبال مساعل حجاب وعفاف بروید بخداوندی خدا چیزی از جسم وجان روحمان باقی نمانده

    • منهی

      همه مردم باید در برابر منکرات جدی باشند وقانون آنها را حمایت کند در جامعه دینی اسلام همه در برابر منکرات جلوگیری از منکرات باید جدی وسرسخت باشند پای نیروی انتظامی را وسط کشیدن در این مورد وضع بد تر می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج