جاباما
۹۰۳۱۷۹
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

رپورتاژ آگهی

سفری به دنیای پلتفرم‌های گردشگری

همه ما دلمون می‌خواد مواقعی که خسته از کار و دود و شلوغی‌ایم، کوله بارمون رو ببندیم و بریم یه جایی که خستگیمون در بیاد، یا بریم یه جایی که حتی برای یه مدت کوتاه، از فکر دیر رسیدن و فیش حقوقی و غذا پختن و ... خلاص بشیم و آسوده خاطر، خوش بگذرونیم.

برترین‌ها: همه ما دلمون می‌خواد مواقعی که خسته از کار و دود و شلوغی‌ایم، کوله بارمون رو ببندیم و بریم یه جایی که خستگیمون در بیاد، یا بریم یه جایی که حتی برای یه مدت کوتاه، از فکر دیر رسیدن و فیش حقوقی و غذا پختن و ... خلاص بشیم و آسوده خاطر، خوش بگذرونیم. دارم از سفر حرف می‌زنم؛ معجزه‌ای که مواقع کسلی و خستگی، به داد ما انسان‌های شهرنشین می‌رسه و بهمون حس رویاپردازی و رهایی میده.

درسته که وقتی حرف از سفر میشه، هممون قند تو دلمون آب میشه و بدون معطلی میگیم دلمون میخاد تجربه‌ش کنیم، اما یه موانعی هست که تجربه این حس شیرین رو به تعویق میندازه. یکی از اونا مسئله مالیه. ما می‌خوایم کاری کنیم که بهمون خوش بگذره، ولی نگرانیمون بخاطر هزینه‌های گزاف تور‌ها باعث میشه برای رفتن تردید کنیم و ترجیح بدیم خونه بمونیم. برنامه ریزی دقیق، ایمنی سفر و مناسب بودن شرایط سفر با سبک زندگی و سلیقه‌مون، همگی می‌تونن از نگرانی‌های ما قبل از سفر باشن.

وقتی به قصد سفر شروع به وب‌گردی می‌کنیم، سایت‌های زیادی رو می‌بینیم که در این زمینه فعالیت می‌کنن و همشون آماده ارائه دادن خدمات خاصی به مشتری‌هاشونن. بعضی از این سایت‌ها، خدماتی مثل تور، بلیط و هتل دارند و بعضی دیگه، مکان‌های گردشگری رو معرفی می‌کنن، البته بعضی از سایت‌ها هم هستن که هر دو این خدمات رو همزمان در اختیار مشتری‌هاشون قرار میدن.

سفری به دنیای پلتفرم‌های گردشگری

وقتی عزممون رو برای سفر کردن جزم می‌کنیم و به دنبال یک سایت خوب برای انتخاب هتل می‌گردیم، با پیشنهاد‌های زیادی برای خرید ارزان رو به رو میشیم. «اسنپ تریپ» یکی از همین سایت‌هاست که اسمش رو زیاد می‌شنویم. این سایت به ما که دوست داریم همزمان قیمت هتل‌های مختلف رو مقایسه کنیم، در یک صفحه گزینه‌های زیادی پیشنهاد میده که می‌تونیم هرکدوم رو خواستیم انتخاب کنیم. قیمت‌های پایین هتل، وجه تمایز «اسنپ تریپ» با بقیه وبسایت‌های فروش هتل محسوب میشه.

یکی دیگه از سایت‌هایی که در اولین جست وجو‌های سفرگردی در اینترنت نمایش داده میشه، سایت الی گشت‌ه. این سایت گزینه خرید تور، بلیط و مجله گردشگری رو با هم داره. ما در «الی گشت» می‌تونیم سبک سفرمون رو انتخاب کنیم و خیالمون راحت باشه که این سایت بهترین گزینه‌هاش رو بهمون پیشنهاد میده. اطمینان خاطر در سفر، یکی دیگه از مزیت‌های این پلتفرم گردشگری به حساب میاد.

«لست سکند»، «کارناوال» و «کجارو»، مثال‌های دیگه‌ای از وبسایت‌های گردشگری هستن که برای سفرمون خدمات ویژه و خوبی ارائه میدن. مثلا در سایت «لست سکند»، آژانس‌های مسافرتی می‌تونن پکیج تور‌های خودشون رو به صورت مستقیم در قسمت مشخص شده وارد کنن که بعد از تایید درستی اطلاعات، روی وبسایت منتشر میشه. این یعنی یک تیر و دو نشون. هم ما می‌تونیم توری که دوست داریم رو پیدا کنیم، هم خیلی از آژانس‌ها راهی برای ارائه خدماتشون دارن. «کارناوال» هم مرجع خوبیه برای پیدا کردن اطلاعات کافی درمورد تور‌ها مثل هزینه، مدت زمان لازم برای بازدید، بهترین زمان سفر، وجود پمپ بنزین، گاز و رستوران در راه و غیره.

اگه از اون دسته آدم‌هایی باشیم که زمان زیادی برای سفر کردن نداشته باشیم، در عین حال دلمون لک زده باشه برای طبیعت‌گردی کم هزینه توی کشور خودمون، باید بگردیم سراغ خدمات برند‌های دیگه در این حوزه.

اگه نخوایم به روش همیشگی سفر کنیم و مثل همیشه تور بخریم، و در عین حال قصد کنیم سفرمون رو خودمون بسازیم و حق انتخاب داشته باشیم، کمتر سایت گردشگری‌ای رو پیدا می‌کنیم که این امکان رو در اختیارمون قرار بده.

از امروز که تصمیم می‌گیریم سفر کنیم، تا اون روزی که چمدون‌هامون رو می‌بندیم و راه میوفتیم، به برنامه ریزی دقیقی نیاز داریم. بدون برنامه درست حسابی، نمی‌تونیم اونطور که دوست داریم از روز‌های در سفرمون لذت ببریم و وقتی رسیدیم به مقصد مورد نظرمون، تازه به فکر این میوفتیم که کجا بمونیم، چی بخوریم و کجا رو ببینیم. غفلت از برنامه سفر، ما رو در برآورد هزینه سفرمون با مشکل رو به رو می‌کنه و ممکنه وسط گشت و گذار، حساب و کتاب جیب خودمون رو از دست بدیم و ندونیم بقیه روزامون رو چطوری سپری کنیم. برنامه ریزی هوشمند برای سفر به ما حس آسودگی میده و اجازه میده بدون دغدغه، از تعطیلاتمون استفاده کنیم.

در جست و جو‌های گردشگری و سفر، با سایتی مثل سفرزون هم آشنا میشیم که جالبی سایتش داشتن گزینه برنامه‌ریز سفره و میتونه خیلی از نیاز‌های مارو برطرف کنه؛ یعنی سفرمون رو خودمون می‌سازیم و خودمون تصمیم می‌گیریم کجا بریم و چیکار کنیم. انگار اطلاعات سه تا سایت مختلف، جمع شدن داخل یک سایت؛ هم درباره جاذبه‌های مختلف می‌خونیم، هم می‌تونیم بلاگ نویسی از سفر‌های خودمون رو تجربه کنیم و هم بلیط بخریم.

تور‌های قیمت خوب یک روزه و چند روزه‌ای که خود این سایت برگزار می‌کنه هم گزینه دیگه‌ایه که انگار ما رو از جستجو‌های اضافه راحت می‌کنه! توی یک سایت می‌مونیم و با صرف زمان کم، دست پر میایم بیرون.

بین شلوغی‌های برند‌های گردشگری، ما به مرجعی نیاز داریم که از سردرگمی نجاتمون بده و بهمون سفری رو پیشنهاد کنه که متناسب با بودجه و سلیقه‌مون باشه.

جالب اینجاست تورلیدر‌هایی که تا امروز جایی برای نشون دادن توانایی خودشون در برگزاری تور نداشتن، با سفرزون می‌تونن تجربه لذت بخش تورلیدری رو بچشن و متناسب با توانمندیشون، توری که دوست دارن رو برگزار کنن.

نویسنده‌هایی که دوست دارن از سفرشون بگن، اما حوصله راه انداختن بلاگ جدا ندارن، در قسمت مجله سایت می‌تونن با قلم خودشون از تجربیاتشون بنویسن و به اسم خودشون منتشر کنن. مهم‌تر اینکه ما بدون دغدغه می‌تونیم سفر کنیم. یه کوله پشتی می‌بندیم و با حالِ خوش، ماجراجوییمون رو شروع می‌کنیم.

اگه شما هم دنبال برنامه ریزیِ سفر برای تعطیلات بعدی هستین، حتما به سفرزون یک سری بزنید و سفرتون رو بسازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج