جاباما
۹۰۳۲۱۴
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

ریزش نرخ مسکن ادامه‌دار است

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت بازار مسکن گفت: مجموعه شواهد نشان می‌دهد که افت قیمت مسکن در بازار مقطعی و موقتی نیست و این روند ادامه خواهد داشت.

ایلنا نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت بازار مسکن گفت: مجموعه شواهد نشان می‌دهد که افت قیمت مسکن در بازار مقطعی و موقتی نیست و این روند ادامه خواهد داشت.

پس از گذشت یک سال از خیز قیمت‌ها در بازار مسکن، آخرین گزارش‌ها از بازار پایتخت نشان می‌دهد که در پی افت شدید حجم معاملات، در مرداد ماه قیمت مسکن نزولی شد و تا ۳ درصد کاهش یافت.

تعداد معاملات مسکن در تهران در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت ۵۴.۹ درصدی و قیمت مسکن هم با افزایش ۹۸.۲ درصدی مواجه شد اما با آغاز دوره رکود، شکست قیمت هم آغاز شد به طوری که قیمت مسکن در مرداد ماه نسبت به تیر ماه گذشته ۳.۱ درصد کاهش داشت.

در حالی که از ابتدای سال تا پایان مردادماه مجموعا ۳۰ هزار و ۲۰۱ فقره مبایعه‌نامه منعقد شده، این عدد در مدت مشابه در سال گذشته نزدیک ۶۷ هزار فقره مبایعه نامه بوده است که افت حدود ۵۵ درصدی حجم معاملات مسکن را نشان می‌دهد. همین کاهش تقاضا در کنار عدم افزایش قدرت خرید مردم باعث شد تا بازار مسکن وارد دوره رکود شود و معمولا هم دوره رکود با افت قیمت همراه است.

در این بین عده‌ای بر این باور هستند که اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن هم در این ریزش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است. فرج الله رجبی، عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه آغاز برنامه‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی و گلنگ‌زنی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی سیگنال مثبتی در بازار بوده است، گفت: این اقدام دولت در فضای عمومی و جو حاکم در بازار مسکن بی‌تاثیر نبود و قشر مخاطب این برنامه را به صاحب‌خانه شدن امیدوار کرد.

وی افزود: به طور قطع اثر واقعی این اقدام به تدریج در بازار نمایان می‌شود و می‌تواند تاثیر بیشتری در جهت آرامش و ثبات بازار داشته باشد.

رجبی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های مربوطه به صورت یکپارچه بر روی تحقق برنامه ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی متمرکز شده‌اند، اظهار داشت: پیش از این دستگاه‌های مختلف به صورت جزیره‌ای اقدامات خود را در بخش مسکن انجام می‌دادند اما امروز تمام سازمان‌های دولتی، غیردولتی و نهادها به دنبال تحقق یک برنامه واحد هستند.

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: مجموعه شواهد نشان می‌دهد که افت قیمت مسکن در بازار مقطعی و موقتی نیست و این روند ادامه خواهد داشت.

در جدول زیر قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف پایتخت آمده است:

ریزش نرخ مسکن ادامه‌دار است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نماینده مجلس
      ۳۰۰ درصد گرون شده اونوقت اومدی میگی ۳ درصد ارزون شده
      الان مارو چی فرض کرد؟

    • بدون نام

      کجا قیمت افت داشته!!!!?
      چه خبره !!!

    • بدون نام

      کاهش ،ریزش؟! یکی این این آقا رو بیدار کنه لطفا

    • کامران

      طبق معمول جداول قیمتها اشتباه!!!!! آپارتمان بدون پارکینگ و آسانسور توی نیروی هوایی متری ۷ تومن هم خریدار نداره و توی خیابان آدربایجان نوساز هم نمیشه ۸ تومن فروخت .مثل همیشه ثیمتها بالاتر از واقعیت و بدون بررسی و آنالیز!!!!

    • بدون نام

      چقدر این خبرها دروغ ند کدام افت مسکن کدام پتیین امدن مسکن ما داخل شهر اهواز مرکز خوزستان هستیم اپارتمانی که پارسال دو یست میلیون بود امسال پانصد میلیون شده پس بی زحمت یه سری اهواز بزنید البته ببخشید فلافل پارسال هزارو پانصد تومان بود امسال سه هزار تومان است اگر بهتون فشار اومد سریع برگردین تهران اخه اینجا همه چی خیلی گرونه خوش بحال تون تهرانی ها قلب اقتصاد ایران خوزستان در فقر وگرانی دست وپا میزنند پول نفت نوش جانتون

    • بدون نام

      لعنت برشما..۳۰۰درصد افزایش حالا۳ درصد کاهش

    • مسعود. الف

      چرت نگو، قیمت مسکن در شهرکها و روستاهای اطراف تهران هم بقدری افزایش یافته که کسی قدرت خرید نداره! اونوقت شما میگی 3درصد درتهران کاهش داشته؟ شما خودت مسکنت رو با3درصد تخفیف میفروشی؟؟؟!!!.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیاز به رای دارند ودم انتخابات باز شروع کردند به چرت گویی

    • بدون نام

      از فروش مسکن به اتباع خارجی به شدت خودداری فرمایید. مگر در قوانین چنین معضلی پیش بینی نشده؟ متاسفانه به دلیل افت ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی حتی در مقابل ارزهای کشورهای جنگ زده همسایه زمینه فروش املاک به اتباع بیگانه فراهم شده که سریعا باید برای جلوگیری از ان چاره ای اندیشید.

    • فلاح

      ما که ندیدیم افت قیمتی فقط راکد شده

    • گنزق

      زرشک

    • بدون نام

      کدوم ارزون شدن؟تازه اگرم دو سه درصد باشه بعد انتخابات برمیگرده سر جاش

    • بدون نام

      گرونی مسکن کار خو دشونه می خواستن آپارتمان ها شونو در اتوبان خر رازی بفر وشن که رودستشون مو نده.بود

    • بدون نام

      به متولیان و مسئولین امیدی نیست . فقط خدا بازار ما رو درست کنه . دیگه توان خرید وجود ندارد

    • بدون نام

      انشاالله انقدر رکود بشه تا اینهایی که خون مردم را تو شیشه کردند وروزگار سیاه برای مستاجرین ومردم درست کردند ورشکست بشوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج