دربارهی کارمزد اخذ شده از حساب مشترکان بانکی
این هزینه بر اساس قراردادی که بین مشتری و بانک نوشته میشود اخذ شده و مشتریان خدمات مورد نظر خود را انتخاب میکنند.
خبرگزاری ایسنا: وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به این که کلیه هزینههای اخذ شده بابت ارائه سرویس از حساب مشتریان بانکی بر اساس قراردادی که بین مشتری و بانک تنظیم شده است گفت: کارمزدی که از حساب مشترکان بانکی بابت ارائه خدمات اخذ میشود در چارچوب تعرفههای بانک مرکزی بوده و مشتریانی که سرویسها نمیخواهند در همان ابتدا میتوانند این موضوع را اعلام کنند.
فرهاد دژپسند در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به سوال منصور مرادی مبنی بر علت عدم اطلاع رسانی قبلی به مشتریان بانکها مبنی بر فعال سازی سامانه ارسال پیامک و برداشت کارمزد بدون اجازه از حساب مشتریان بیان کرد: بنده در کمیسیون نیز عرض کردم این کارمزد به موجب قراردادی که بین مشتری و بانک منعقد میشود از حساب مشترکان بانکی اخذ میشود. در این قرارداد بانک سرویسها را اعلام کرده و مشتری سرویس مورد نظر خود را انتخاب میکند. بر اساس ماده ۱۵ این قرارداد هزینه ارائه سرویسها به عهده مشتری است و مشتری نیز با امضای خود این موضوع را میپذیرد.
وی درادامه اظهار کرد: خدماتی که بانکها ارائه میدهند به منظور تسهیل امور مشتریان است و این خدمات برای بانکها هزینهای دارد که تبعا باید منبعی برای تامین این هزینهها در نظر گرفته شود. بانکها حق ندارند از محل سود دریافتی تسهیلات اعطایی هزینهی دیگری را پوشش دهند و لذا بهترین راه حل برای تامین منبع هزینهی خدمات مشتریان سرویس ها است.
وزیر اقتصاد و امور دارایی در ادامه تاکید کرد: این هزینه بر اساس قراردادی که بین مشتری و بانک نوشته میشود اخذ شده و مشتریان خدمات مورد نظر خود را انتخاب میکنند. این گونه نیست که بانکاین هزینه را به مشتریان تحمیل کنند. بر اساس ماده ۱۵ این قرارداد هزینه اشتراک خدمات بر عهده مشتری بوده و کاملا تصریح شده که بانک وکالت دارد کلیه هزینه خدمات را طبق تعرفه اعلام شده از سوی بانک مرکزی از حساب مشتریان برداشت نماید.
وی در ادامه تاکید کرد: مشتریانی که این خدمات را نمیخواهند در ابتدا اعلام کرده و دیگر هزینهای پرداخت نمیکنند. تمام کارمزدی که از حساب مشتریان پخش میشود بر اساس قرارداد بین بانک و مشتری و در چارچوب تعرفههای بانک مرکزی است. اگر هزینهای غیر از این کسر شود، مشتریان میتوانند به نهادهای نظارتی مراجعه کنند.
نظر کاربران
به جز حقه بازی چیز دیگه ای بلدید،وزیر اقتصاد
مسئول افزایش بیرویه وبدون اطلاع مشتریان هم لابد خود مشتریان هستند واقعا این فرافکنی ها وفرار از مسئولیتها را مسئولین قبل از پذیرش مسئولیت می آمدزند وبموقع استفاده میکنند
بانک مرکزی چرا بابت پولهایی که در حسابها است سود نمی دهد مثلا من سه چار ملیون توحسابم همیشه است ولی یک ریال هم سود نمی دهند
بانک ها و ارگانهای دولتی شدند دکان ، اما فرقشان
با دکان اینست که مغازه دار خودش نرخ تعیین نمیکنه اما بانکها و ارگانهای دولتی خودشان نرخ تعیین میکنند و مردم را میچاپند ،و مقامات بالا تر هم مثل ای اقا میایند و اصول دین میگویند ، واقعا عجب مملکت اسلامی شده
مگه این پولی
که قر ض الحسنه نزد بانگ هست به اندازه ده تومان ادزس نداره
به لایه برید شکایت کنید
بیخود بیشر بانکها وموسسات بدون هماهنگی وبدون اطلاع مشتری پیامکو فعال میکنن و مشتی اصن خبر نداره وبا رضایت نیست
یه اپلیکشن بانکی دارم پول انتقال میدم هزینه کم میکنه. استعلام میگیرم هزینه کم میکنه. گردش حساب میگیرم هزینه کم میکنه. خلاصه هر کاری میکنی هزینه کم میکنه
بیخود کردید به ضرر مردم قرارداد بستید از کیسه خلیفه میبخشید
سلام،با وجود کارت های اعتباری اولا کُلی پول همیشه در حساب مشتری وجود دارد که ریالی سود به آن تعلق نمی گیرد،دوما با وجود الکترونیکی شدن بانکداری ،کلی از امور بانکی توسط مردم انجام میشود و این باعث کاهش حضور مردم در بانکها و به سبب ان باعث کاهش تعداد کارمندان بانک شده است و این یعنی به نفع بانکها،چرا باید برای جابجایی چند صد هزار تومان کُلی پول بابت جابجایی و نیز پیامک دریافت کنند ،بانکها به پول زور گرفتند عادت کردند.