۹۰۳۲۳۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

تاکید لاوروف برای تقویت همکاری‌ها با ایران

وزیر امورخارجه روسیه گفتگو‌های خود با محمدجواد ظریف را مفید توصیف و تاکید کرد: وضعیت کنونی پیرامون برجام نتیجه تصمیم غیرسازنده آمریکا برای خروج از توافق است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امورخارجه روسیه گفت‌وگوهای خود با محمدجواد ظریف را مفید توصیف و تاکید کرد: وضعیت کنونی پیرامون برجام نتیجه تصمیم غیرسازنده آمریکا برای خروج از توافق است.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در مسکو اظهار داشت: ما امروز رایزنی‌های خوبی با یکدیگر داشتیم و درباره موضوعات متعددی که این روزها در دستور کار ایران و روسیه قرار دارد رایزنی کردیم، ازجمله درباره توافقاتی که میان دو کشور در جریان دیدارها در سوچی در ماه فوریه و بیشکک در ژوئیه حاصل شد.

لاوروف ادامه داد: هر دو طرف همچنین بر لزوم تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، مبارزه با تروریسم و تجارت تاکید داریم. تجارت میان ایران و روسیه رشد ۱۷ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: ما باید توجه جدی و عمیق‌تری به روابط تجاری میان دو کشور داشته باشیم تا ببینیم چگونه می‌توان دستورالعمل‌های تعیین شده در حوزه انرژی هسته‌ای، حمل و نقل، بانکداری و همکاری‌های اقتصادی را اجرایی کرد.

وزیر امورخارجه روسیه افزود: ما توافق کردیم که به تلاش‌های خود برای توسعه و تسهیل راه‌های تجارت با تهران ادامه دهیم. ما درباره موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای و به‌ویژه برجام رایزنی کردیم. ما بر تعهد خود به این توافق که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، تاکیدکردیم .

وی تصریح کرد: بر این باوریم که وضعیت کنونی پیرامون برجام نتیجه مستقیم اقدام غیرسازنده آمریکا برای خروج از این توافق است. اکنون آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا سایرین را متقاعد به کنار رفتن از توافق کند. هرچند که برجام در شورای امنیت به تصویب رسید.

لاوروف تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد که آمریکا با این اقدامات خود سبب شد تا همکاران ایرانی ما تصمیم به تعلیق اجرای برخی تعهداشان ذیل برجام بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نشست بعدی درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه قرار است در ترکیه برگزار شود، گفت: ما همچنین درباره این گفت‌وگوها به تبادل نظر پرداختیم و درباره بازسازی سوریه و بازگرداندن پناهندگان سوری رایزنی کردیم. ما درباره حل‌وفصل سیاسی مشکلات با تمرکز بر تشکیل هرچه زودتر کمیته قانون اساسی سوریه به گفت‌وگو پرداختیم و امیدواریم که دیگر تلاشی برای مانع‌تراشی در این مسیر وجود نداشته باشد.

این مقام ارشد روس همچنین گفت‌وگوهای خود با همتای ایرانی‌اش را مفید توصیف کرد و گفت: ما برای تضمین ایمنی و امنیت منطقه خلیج فارس که اکنون با مسائلی پیچیده روبروست، توافق کردیم. ایران و روسیه بر این باورند که به نفع تمام کشورهای ذی‌نفع در منطقه است که امنیت این نقطه از جهان تامین شود. ابتکار عمل‌های از سوی ایران و روسیه درخصوص این مسئله وجود دارد، آنها شفاف و مشخص هستند و ما منافع تمام طرف‌هایی که دخیل هستند را در نظر می‌گیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به روسیه ی تزاری که کاری جز چپاول ایران نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج