۹۰۳۳
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

گزارش تصویری

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز گفت: آبشار رنگين‌كمان كارون طولاني‌ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك‌سو ۱۵۰ متر و از سوي ديگر به ۲۰۰ متر مي‌رسد و در كناره‌هاي پل هفتم اهواز ايجاد شده است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز گفت: آبشار رنگين‌كمان كارون طولاني‌ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك‌سو ۱۵۰ متر و از سوي ديگر به ۲۰۰ متر مي‌رسد و در كناره‌هاي پل هفتم اهواز ايجاد شده است.

ارسلان جعفري‌شهني در گفت ‌وگو با ايسنا، منطقه خوزستان، اظهار كرد:‌ محيط شهري اثر مستقيمي بر ذهن و روان شهروندان دارد و هرچه محيط زندگي از خشونت سختي اشباع شده باشد، رفتار شهروندان هم متاثر از اين محيط، خشن مي‌شود؛ در مقابل هرچه محيط شهري ‌آرام‌تر بوده و رنگ‌هاي ملايم در فضاهاي شهري استفاده شود، رفتار شهروندان هم ملايم‌تر مي‌شود.

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران

وي افزود: ارتقای كيفيت فضاهاي شهري و عناصر متنوع سازنده محيط از مهمترين وظايف شهرداري است و در اين زمينه مي‌توان از عناصري مانند آب، نور، گياه و زمين استفاده كرد. شهر اهواز داراي اقليمي خاصي و‌ آب و هوايي گرم است و گذر طولاني‌ترين رودخانه كشور از ميان اين شهر، تضاد زيبايي ايجاد كرده است. اگر اين تضاد به‌درستي مورد استفاده قرار گيرد، مي‌توان با استفاده از عنصر آب، موجب زيبايي منظر شهر شد و اين ظرفيت موجود را براي بهسازي شهر به كار برد.

جعفري‌شهني تصريح كرد: با استفاده از رودخانه كارون و ساختارهاي فيزيكي متفاوت پل‌ها مي‌توان تركيبي از نورپردازي و آبنماها را در شهر ايجاد كرد؛ نورپردازي پل «سفيد»، نخستين اقدامي بود كه در اين زمينه انجام شد و پروژه نورپردازي و آبنماي پل هفتم هم شب گذشته به بهره‌برداري رسيد. نورپردازي پل هشتم اهواز هم بزودي آغاز مي‌شود و در اين پروژه، با استفاده از دو عنصر آب و نور، تركيبي زيبا ايجاد مي‌شود.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: در اين پروژه 6 الكتروپمپ 90 كيلواتي، آب را به بالاي پل انتقال مي‌دهند و پس از فيلتر كردن، آب از ارتفاع 35 متري به صورت آبشار در 2 رديف به پايين سرازير مي‌شود. 2 هزار و 750 نازل تمام‌استيل در اين آبشار استفاده شده و روشنايي و نورپردازي اين آبشار هم از طريق750 لامپ LED و 80 پروژكتور رنگي اجرايي شده است.

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران

وي ادامه داد: لوله‌هاي استفاده شده براي مكش آب از جنس فولاد با قطر 12 اينچ هستند. يك هدر مكش به قطر20 اينچ هم استفاده شده و لوله‌هاي رانش از جنس پلي‌اتيلن با قطرهاي 10 و 14 اينچ هستند. سيستم الكتريكال اين آبنما بسيار دقيق‌ نصب شده و از تابلوهاي برق «سافت‌درايو» در آن استفاده شده و پست برق 700 كيلو واتي هم براي اين آبشار به‌كار رفته است.

جعفري‌شهني گفت: در اين پروژه از كابل‌هايي استفاده شده كه مانع ايجاد حرارت بالا در پمپ‌ها مي‌شوند و به اين ترتيب عوامل تخريب پمپ‌ها حذف شده‌ است.

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز افزود: نورپردازي پل‌ها و ايجاد آبنماهاي موزيكال در اندازه بزرگ در پارك‌هاي ساحلي كارون در دستور كار قرار گرفته است؛ همچنين طراحي تعدادي از ميدان‌ها و ورودي‌هاي شهر اهواز و نصب مجسمه‌هاي سنگي و برنزي در پارك‌ها از ديگر برنامه‌هاي سازمان زيباسازي شهرداري اهواز است.

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران

وي تصريح كرد: اين پروژه‌هاي شهري پس از افتتاح در اختيار شهرداري‌هاي مناطق قرار مي‌گيرند. همچنين با آموزش تعدادي از پرسنل مناطق، كار حفاظت و نگهداري از اين تجهيزات انجام مي‌شود.

جعفري‌شهني با اشاره به اين‌كه نمونه آبشار پل هفتم در كشور وجود ندارد، گفت: نمونه چنين آبشاري با اين وسعت تنها در كشور كره جنوبي اجرايي شده است و تلاش مي‌كنيم اين نوع آبنما را در شكل‌ها و فرم‌هاي متنوع در مناطق مختلف اهواز ايجاد كنيم.


منبع : ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • arosakiiiiiiiiiiiiiiiiii

      man in absharo az nazdik didam vay nemidunid vaghti ba ghayeghe az kenarash rad mishim va khis mishim ch ba hale jaye hamegi sabz

    • هانا

      ضمن تبریک ابداع این آبشار لازم میدونم به همه همشهریای عزیزم کسب رتبه اول آلوده ترین شهر جهان رو توسط شهر بی نظیر ولی دوست داشتنی مون از صمیم دل تبریک بگم به امید ثبت در رکوردهای گینس.

    • bahar

      فکر کنم امسال اب زیاده نه؟

    • behnaz

      ای کاش مسئولینی مثل ارسلان جعفري‌شهني که اینقدر به فکر زیبایی و پیشرفت شهرها هستند و امکانات رو می بینند و ازشون به این خوبی استفاده می کنند، بیشتر بود. اونوقت همه ی شهرهای ایران قشنگ تر می شد.

    • ahvaz

      bahar jan man dar javab b shoma migam :in abshar daraye chand pompe bozorg hast k abe abshare ro bar migardone 2o rodkhone va chizi hadar nemire va baese zibaei shab mishe

    • کتولی

      خوشحال شدم به اهواز آبادان و خوزستان هر چه رسیذگی بشه بازهم کمه

    • marziyeh

      khily aliyeh.kash hamey shahramoun ziba beshan

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج