۹۰۳۳۲۰
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

مردم را در خوف‌ و رجا نگه‌نداریم، اروپا استقلال ندارد

نطق میان دستور و تذکرهای شفاهی نمایندگان مجلس در جلسه عصر امروز مجلس حاشیه‌هایی به همراه داشت.

خبرآنلاین: نطق میان دستور و تذکرهای شفاهی نمایندگان مجلس در جلسه عصر امروز مجلس حاشیه‌هایی به همراه داشت.

موضوع فساد، حقوق کارگران، خصوصی‌سازی‌ها، برجام، مذاکره با اروپا و نرخ ارز مباحثی بود که در نطق میان دستور و تذکرهای شفاهی نمایندگان مطرح شد.

علیرضا محجوب در نطق میان دستور خود گفت: وقتی به بودجه دولت رجایی نگاه می‌کنیم نشان می‌دهند دقت، صرفه‌جویی، هزینه‌ها و انضباط مالی ارکان اساسی دولت‌ها را در کنترل فساد تشکیل می‌دهد. دولتی که این ۴ رکن را داشته باشد فاسد نیست.

وی افزود: در زمان شهید رجایی حقوق کارگران نزدیک به ۳ هزار ۵۰۰ تومان بود، ایشان گفتند که حقوق نخست‌وزیر نباید بیشتر از ۷ هزار تومان باشد، حقوق نخست‌وزیر در آن زمان ۲ برابر متوسط حقوق کارگر و ۳.۵ برابر حقوق حداقل‌بگیران بود، اما حالا مقامات و مسئولان در شرایط فعلی حتی به حقوق ۱۰ برابری نسبت به کارگران نیز راضی نیستند.

نماینده مردم تهران گفت: قانون فساد اداری هم‌اکنون تعطیل است و دیگران این پیام را می‌گیرند که مجلس و دولت به فساد حساسیت کافی را ندارد و انتظار می‌رود که قانونی که از جریان افتاده را دوباره به جریان بیاندازد.

محجوب اضافه کرد: در این سالها شاهد پرونده‌های بزرگ فساد و چند هزار میلیاردی بوده‌ایم، ما به فساد خُرد هم بپردازیم هرچقدر هم که فساد کوچکی باشد باز هم فساد است، آثار فساد بزرگ روز به روز بیشتر می‌شود. مهمترین موضوع، شناخت ریشه‌های فساد است، ریشه فساد در درجه اول فرهنگی و اجتماعی است و بعد از آن فساد اقتصادی، فساد سیاسی و در آخر فساد اداری است، ریشه فساد فرهنگی و اجتماعی یعنی چه؟ یعنی رشوه گرفتن می‌شود هنجار و نگرفتن آن ناهنجار می‌شود و ارزش می‌شود ضد ارزش و ضد ارزش به ارزش تبدیل می‌شود. فساد متکی بر مادی‌گرایی، مصرف‌گرایی، بهم ریختگی در نظم اجتماعی است.

مردم را در خوف‌ و رجا نگه‌نداریم، اروپا استقلال ندارد

وی در پایان گفت: بسیاری از کسانی که به نام خصوصی‌سازی واحدهایی را گرفتند و اداره کردند، به چه شکل اداره کردند؟ اول حقوق مردم را ندادند و بعد مجموعه کارگران و کارمندان را دعوت به فساد کردند. بدانید این واگذاری‌ها و شیوه واگذاری‌ها یعنی افزایش فساد، باید به کارگران و دهک‌های پایین فکر کنیم.

نباید تجربه تلخ برجام تکرار شود

سیدراضی نوری در جلسه علنی عصر در نطق میان دستور خود گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در برداشتن گام دوم انقلاب و نقش بسیار مهم و اساسی جوانان در عظمت انقلاب، موفقیت در مسیر طی شده انقلاب و چشم انداز روشن آن، مسئولان ارشد نظام باید گام دوم را در سرلیست برنامه های راهبردی خود قرار داده و با اعتماد به توانمندی ظرفیت های داخلی، زمینه اقتصاد مقاومتی که نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور است را فراهم کنند.

نماینده مردم شوش گفت: نباید تجربه تلخ برجام را تکرار کنیم و باید با حمایت از بخش خصوصی و تعاونی و اعتماد به نیروی داخلی و جوان، قله های خودکفایی اقتصادی را در این جنگ تمام عیار اقتصادی فتح و تحریم اقتصادی را به یک فرصت تاریخی مبدل کنیم.

نوری هم‌چنین با انتقاد از کم کاری دستگاه های نظارتی گفت: با وجود کاهش نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت ها در بازار نیستیم. این امر به شدت به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار آورده و آنها را زمین گیر کرده و مردم امروز قاطع تر از گذشته برخورد با مدیران و کارگزاران فاسد به خصوص یقه سفیدها و آقازاده ها را از قوه قضاییه مطالبه می‌کنند و از هر اقدامی که لکه ننگ فساد را از دامن انقلاب اسلامی بزداید و امیدواری را افزایش دهد، حمایت می کنند و خواستار پیاده شدن فرمان ۸ ماده ای رهبری در مبارزه با فساد اقتصادی هستند گرچه به ذائقه برخی خوش نیاید.

مردم را در خوف و رجا نگه نداریم، اروپا استقلال ندارد

یحیی کمالی پور نیز در نطق میان دستور خود با انتقاد از دستگاه دیپلماسی گفت: تا کی می‌خواهیم این مردم را در خوف و رجاء نگه داریم،‌ باور نداریم که اروپایی‌ها نمی‌توانند استقلالی از خود نشان دهند و در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا بایستند و به عهد خودشان پایبند باشند؟ آنچه تا به امروز از آنها شنیده‌ایم فقط حرف است و ما یک بار برای همیشه با آنها اتمام حجت کنیم که اینقدر ملت‌مان را در تنگنا نگه نداریم و با ابتکارهای خود و مبتنی بر سرمایه‌های ملی خود به داد مردممان برسیم.

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: شما فقر و گرفتاری مردم، مشکلات جوانان و فارغ التحصیلان بیکار را می‌دانید و باید برای رفع این گرفتاری‌ها کاری انجام دهید. ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا از دنیا برای ما چیزی عاید شود و ما بر سر آن سفره بنشینیم.

کمالی‌پور هم‌چنین از ریاست قوه قضائیه خواست جلوی انتقال آب را از سرشاخه‌های هلیل بگیرند.

حاشیه‌های گاندو پایانی ندارد

تذکرهای شفاهی نمایندگان نیز با حاشیه‌های همراه بود. روز گذشته احمد مازنی نماینده عضو فراکسیون امید در تذکری در صحن علنی مجلس به قرائت بیانیه تعدادی از نمایندگان در حمایت از سریال گاندو اعتراض کرد و گفت که تعداد امضاهای این بیانیه به حد نصاب نرسیده بود.

اما احمد امیرآبادی فراهانی نماینده اصولگرای مجلس در جلسه عصر امروز در اخطاری در پاسخ به تذکر روز گذشته مازنی گفت: ۱۵۵ نفر از نمایندگان مجلس بیانیه حمایت از عوامل سریال گاندو را امضا کردند و پس از قرائت نیز دو نفر اقدام به امضای این بیانیه کردند که مجموع امضاکنندگان ۱۵۷ نفر شد.

وی در ادامه مدعی شد:‌ تعدادی از همکاران اعلام کردند که اسامی امضاکنندگان منتشر نشود، چون از سوی گروه‌های سیاسی و دولت تحت فشار قرار خواهند گرفت، حتی در آن زمان آقای رحیمی نماینده تهران بیانیه را در حضور من ملاحظه و امضاها را کنترل کرد.

امیرآبادی درباره تعداد امضاهای بیانیه حمایت از گاندو گفت: اسامی را برای قسمت مشروح مذاکرات مجلس ارسال کرده‌ایم. از این رو برخی از اسامی تکراری بود و بعضی مخدوش و قلم خوردگی داشت. در این رابطه یک رفت و برگشت میان کارشناسان هیأت رئیسه و اداره قوانین صورت گرفت و در نهایت معاونت قوانین مجلس امضای ۱۵۵ نفر از نمایندگان را تأیید کرد.

در ادامه جلسه ادعای امیرآبادی با واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مواجه شد و حسینعلی امیری در این باره یادداشتی به هیئت رئیسه مجلس ارسال کرد.

عبدالرضا مصری که ریاست مجلس را برعهده داشت گفت: آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با استناد به ماده ۷۴ آیین نامه مجلس یادداشتی داده‌اند مبنی بر این که در موضوعی که آقای امیرآبادی مطرح کرده درست نیست و دولت هیچ صحبتی با نمایندگان درباره بیانیه حمایت از سریال گاندو نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ooo

      خخخخخخخخخ عجب

    • بدون نام

      به حرفهاش دقت کنید ایا واقعا ارزشی داشت این شده نماینده ملتی که قرار است یک تنه با اهریمن امریکا بجنگد

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      مردم خیلی عاقل تر از آنند که امیدوار به شیطان بزرگ امریکای جنایتکار و یا اروپای مکار و پلید باشند و نیز چنان شهامتی دارند که هرگز مرعوب دشمن نمی شوند.
      والبته با چشم باز خادم و خائن را تشخیص می دهند.....

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        با عرض پوزش از حضرتعالی اتفاقا" اشکال از خود ما مردمه که اینها آنجا هستند!

    • بدون نام

      مردم الان دیگه به هیکدامتون اعتماد ندارند
      چون سال رای گیریه همتون حرفای خوب میزنید

    • بدون نام

      بگو اقای محترم جناب محجوب در درجه اول فساد اقتصادی مهمه نه اجتماعی و فرهنگی که منظورشما یقینت لباس و چهار تا موی زن و دختر ملت هستش ..فساد اقتصادی اقایون باعث شده فقر ومشکلات اقتصادی بوجود بیاد که فقر خودش منشا بقیه مشکلات و فسادها میشه

    • بدون نام

      ما نه خوفی از اروپا و آمریکا داریم و نه رجایی به آنها داریم .شما دولتیان و مجلسیان هستید که بجای خداوند متعال دل به اروپا و آمریکا بسته اید و فرزندانتان را بعنوان سفیر انقلاب!!!!!!! به کشورهای آنور آب می فرستید.

    • کارمند

      اروپا استقلال ندارد یعنی چه؟
      یعنی اینکه درواقع آمریکا کدخدای دنیاست و حتی تمام کشورهای اروپایی هم با آمریکا شاخ به شاخ نمی شوند اما ایران به قیمت زجر کشیدن مردمش با آمریکا سرشاخ شده

    • عبدالرحمن

      همگان میدانند که نوع ارتباط آدمی با خدا به نوعی در حالت خوف و رجاست بخاطر همین می فرماید نه از تو فرار است مرا و نه با تو قرار ...حالا چون مسئولان جای خدا تشریف دارند وقصدی هم برای انتقال قدرت به غیر ندارند و از طرفی هم مردم تکلیف خود را نمیدانند لذا این ارتباط ملکوتی همچنان پابرجاست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج