۹۰۳۳۲۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

پاسخ شرکت آب تهران به خبر کانال جسد

پیرو درج خبری با عنوان «کانال جسد در تهران؛ اهالی محله‌ای در پایتخت چگونه در همسایگی آبی که جسد می‌آورد زندگی می‌کنند؟» ،شرکت آب منطقه ای تهران جوابیه‌ای صادر کرد.

عصر ایران: شرکت آب منطقه ای تهران در واکنش به انتشار خبری با عنوان «کانال جسد در تهران؛ اهالی محله‌ای در پایتخت چگونه در همسایگی آبی که جسد می‌آورد زندگی می‌کنند؟» ، جوابیه‌ای ارسال کرد.

متن این جوابیه به شرح زیر است:

در پی پخش فیلمی در سایت خبری عصر ایران درخصوص کانال انتقال پساب از تصفیه خانه جنوب شهر تهران به دشت ورامین تحت عنوان «کانال جسد» و اعلام برخی موارد خلاف واقعیت، مقتضی است دستور فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی، موارد به شرح ذیل اطلاع رسانی گردد.

بحران آب جدی است و بیش از هر زمانی باید مدیریت شود. با توجه به کمبود منابع آب و افزایش مصارف شرب و کشاورزی، استفاده از فاضلاب به عنوان منبعی تجدیدپذیر برای مصارف کشاورزی اجتناب ناپذیر بوده و فرصتی است که می ‏بایست با مدیریت و برنامه ‏ریزی صحیح از آن حداکثر بهره را برد.

مطالعات پساب جنوب تهران به ورامین با همین رویکرد و با هدف جایگزینی آب سد لتیان به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده آب شرب تهران ، در دهه۵۰ انجام و با توجه به اهمیت آن، عملیات اجرایی کانال فوق الذکر در سال های ابتدایی پس از انقلاب آغاز گردید.

طراحی خط موصوف با لحاظ حداکثر ایمنی لازم در مناطق مسکونی صورت پذیرفت که احداث سیفون در محدوده قیام دشت به طول یک کیلومتر و سرپوشیده بودن کانال در محدوده پاکدشت به طول ۱۲۰۰ متر از آن جمله است. توسعه مناطق مسکونی در شهرها و روستاهای مجاور کانال و صدور مجوزهای متعدد ساخت و ساز توسط شهرداری‏ها، دهداری‏ ها و ادارات ذیربط که در بسیاری از موارد بدون توجه به وجود کانال انتقال آب صورت پذیرفته شرایطی را به وجود آورده که این وضعیت را به تهدید تبدیل نموده است.

بدیهی است وزارت نیرو به عنوان متولی تامین، تصفیه، انتقال و توزیع پساب حداکثر تلاش خود را به منظور ایجاد شرایط مطلوب به کار می‏ برد که از آن جمله می‏توان به کنترل تصفیه‏خانه جنوب تهران به منظور حفظ کیفیت مطلوب خروجی پساب، انجام عملیات لایروبی دوبار در سال، ایمن ‏سازی محدوده‏های ناایمن در برخی موارد با تغییر ساختار کانال نظیر تطویل طول سیفون قیامدشت به طول ۶۰۰ متر و نصب نرده در مناطق حادثه‏ خیز، پاکسازی آشغال گیرهای احداثی و گشت و حفاظت روزانه در مسیر کانال یادشده اشاره نمود،

علی ایحال کلیه واحدهای ذیربط که از توسعه ی مناطق مسکونی، صنعتی و تجاری در اراضی مجاور کانال دارای منافع می‏ باشند، وظایفی دراین راستا داشته که می‏ بایست نسبت به انجام آن اهتمام ورزند که متاسفانه اقدامات صورت گرفته بسیار محدود بوده و در برخی موارد نیز به صورت برنامه‏ ریزی شده و با انتقال فاضلاب و زباله به کانال، هدایت ترافیک به حریم کانال، عدم اقدام جدی در خصوص جلوگیری از سرقت نرده‏های منصوبه به منظور ایمن‏ سازی کانال، استفاده از آبروهای پیش بینی شده به منظور عبور آب‏های سطحی برای تردد خودرو و عابرپیاده و عدم پیش‏بینی مسیرهای جایگزین، زمینه ساز مشکلات موجود گردیده که در صورت رعایت موارد پیش گفته بسیاری از مشکلات مرتفع گردیده و زمینه‏ ی حل بسیاری از دغدغه های مردم شریف فراهم خواهد شد."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ی

      پس بگو'' ما تا کنون آب غنی شده به جسد می نوشیدیم !

    • علی

      ماکه نفهمیدیم این جسد به چه معنی است

    • علی

      ماکه نفهمیدیم این جسد به چه معنی است

    • علی

      خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج