جاباما
۹۰۳۳۷۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پارکر برای سومین بار از نزدیکی خورشید عبور کرد

کاوشگر خورشیدی ناسا به نام «پارکر»دیروز یکشنبه برای سومین بار از نزدیکی خورشید عبور کرد.

ایرنا: کاوشگر خورشیدی ناسا به نام «پارکر»دیروز یکشنبه برای سومین بار از نزدیکی خورشید عبور کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، سومین عبور پارکر از نزدیکی خورشید روز دوشنبه حدود ساعت ۱:۵۰ دقیقه بعداز ظهر به وقت منطقه شرقی (ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه به وقت گرینویچ) صورت گرفت.

این فضاپیما ماه اوت گذشته پرتاب شده بود و تا پیش از دیروز دو عبور از نزدیکی خورشید انجام داده بود. محققان برای سومین عبور پارکر از نزدیکی خورشید توانستند ابزارهای کاوشگر را زودتر از مانور این کاوشگر روشن کنند. این کار با کمک سطح بالا و غیر منتظره داده‌هایی صورت گرفت که از فضاپیما ارسال شده بود. اپراتورهای مستقر در زمین، داده‌ها را سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، دریافت کردند و مشاهدات پارکر را خیلی زود و در حجم بالا جمع آوری کردند.

پارکر برای سومین بار از نزدیکی خورشید عبور کرد

این بار ابزارهای پارکر به مدت ۳۵ روز مستمر کار می‌کنند که این مدت زمان سه برابر زمانی است که در دو گردش اول کار کرده بودند. این بازه طولانی‌تر رصدی به این معنی است که این کاوشگر تقریبا از فاصله‌ای دو برابری از سطح قابل مشاهده خورشید، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام می‌دهد. محققان امیدوارند که این داده‌های بیشتر به آنها در دریافت اسرار خورشید و تأثیر آن بر منظومه شمسی کمک کند.

پاکر در هر گردش به دور خورشید کمی عمیق‌تر در جو ستاره قرار می‌گیرد که به این کاوشگر شانس بیشتری برای کشف اسرار خورشید در هر دور می‌بخشد.

پارکر به گونه‌ای طراحی شده است که به محققان در درک بهتر خورشید و به ویژه جو بیرونی آن که «تاج خورشیدی» نام دارد، کمک می‌کند. دمای این تاج به میلیون‌ها درجه ( فارنهایت یا سلسیوس) می رسد که از سطح قابل رویت این ستاره بسیار داغ‌تر است. پارکر تا پایان ماموریت خود در سال ۲۰۲۵، ۲۴ شیرجه جسورانه به تاج خورشید خواهد زد.

پارکر دارای یک سپر حرارتی اسرارآمیز است که با وجود دمای هزار و ۳۷۷ درجه سانتی‌گرادی‌ (دو هزار و ۵۱۱ درجه فارنهایت) اتمسفر خورشید، تمام وسایل داخل این فضاپیما را در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد نگه می‌دارد. این امر به یُمن صفحه کامپوزیت کربنی ۱۱۴ میلی‌متری سپر حرارتی تعبیه شده روی بدنه کاوشگر امکان‌پذیر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر آمریکا

    • عبدالرحمن

      جل الخالق!

    • بدون نام

      ایول واقعا علم نهایت نداره ب دور از حواشی دانشمندان بزرگ ناسا روز ب روز دارن ی کشف جدید انجام میدن ن مرگی برا کسی میخاسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج