جاباما
۹۰۳۳۸۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

حضور آذری در استقلال چقدر جدی است؟

پس از تغییر مدیریت پرسپولیس و حضور محمدحسن انصاری‌فرد به جای ایرج عرب، حالا این خبر به گوش می‌رسد که وزارت ورزش درصدد است مدیریت استقلال را هم دستخوش تغییراتی کند.

فرهیختگان: پس از تغییر مدیریت پرسپولیس و حضور محمدحسن انصاری‌فرد به جای ایرج عرب، حالا این خبر به گوش می‌رسد که وزارت ورزش درصدد است مدیریت استقلال را هم دستخوش تغییراتی کند. به نظر می‌رسد امیرحسین فتحی طی یک سال گذشته نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بیماری و بعضا برخی تصمیمات باعث شده فتحی در آستانه بلند شدن از صندلی مدیریتی استقلال قرار داشته باشد، آن‌هم درحالی که فعلا این خبر تایید نمی‌شود.

هفته گذشته خبرهای زیادی در این زمینه منتشر و از افراد زیادی برای جایگزینی فتحی نام برده شد؛ از میرشاد ماجدی و کامران منزوی تا سعید آذری، مدیرعامل سابق جنجالی سبزقباهای ذوب‌آهن اصفهان! اما واقعیت چیست؟

آذری قدم اول را برداشت

آذری، چهارشنبه دو هفته پیش توسط هیات‌مدیره ذوب‌آهن از سمت خود عزل شد تا کمی بعد نامش برای مدیریت پرسپولیس مطرح شود. اما وزیر ورزش محمدحسن انصاری‌فرد را بر صندلی مدیریتی سرخ‌ها گمارد تا آذری بعد از گذشت یک هفته تبدیل به گزینه جانشینی امیرحسین فتحی شود.

فتحی تمام تلاش خود را در این روزها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای و بقای استقلال در آسیا می‌کند. جالب اینکه به نظر می‌رسید بعد از پذیرفتن استعفای احمد سعادتمند ظاهرا رای به ادامه کار فتحی داده شده بود، اما آذری با پست اینستاگرامی خود از مسائلی پرده برداشت. وی با حضور در وزارت ورزش و دیدار با معاون وزیر یعنی محمدرضا داورزنی بر حجم این شایعات افزود.

این دیدار درحالی رقم خورد که بسیاری از استقلالی‌ها در اینستاگرام سعید آذری کامنت‌هایی را گذاشته بودند. پس از آن مدیر سابق ذوب‌آهن با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «تا یار که را خواهد و میلش به که باشد، در مبادلات کسی که قدم اول را بردارد، اعلام می‌کند که تمایل به پذیرش مسئولیت را دارد، آن‌هم نه به خاطر خودش بلکه به خاطر عزیزانی که از او انتظار گام اول را داشتند. من گام اول را برداشتم در مبادله‌ای که دوستانم از من خواستند. ولی من هم فرصت کمی دارم برای مبادلات دیگر.»

ضمن اینکه او در گفت‌وگویی پس از صحبت با داورزنی اظهار داشت: «آقای داورزنی از دوستان قدیمی من هستند که بنده از سال ۸۳ با ایشان دوست هستم و این جلسه به درخواست بنده انجام گرفت. در این جلسه به دنبال مشورت با آقای داورزنی بودم و از ایشان خواستم به من کمک فکری کنند که ایشان هم با مشاوره خود به بنده کمک کردند.»

درواقع اصل قضیه ملاقات توسط آذری تایید شد، اما تاکید کرد که برنامه‌ای توسط وی برای استقلال به معاونت وزارت ورزش ارائه نشده و در این دیدار و گفت‌وگو، آذری بیشتر نظراتش را درباره مدیریت ورزش کشور بیان کرده و در این خصوص مشورت‌هایی را از رئیس سابق فدراسیون فوتبال والیبال گرفته است.

از حق رشد تا کل‌کل روی آنتن

آذری، قهرمان سابق وزنه‌برداری ایران است و در ۳۶ سالگی برای اولین‌بار مدیرعامل ذوب‌آهن شد و تا سال‌ها در این سمت باقی ماند. او خیلی سریع نام خود را به‌عنوان یکی از مدیران موفق در فوتبال ایران جا انداخت. با این حال، دوران مدیریت آذری در باشگاه ذوب‌آهن پر فراز و نشیب بوده و حتی منجر به جدایی وی و حضور او در تیم‌هایی مثل نساجی و استیل‌آذین شده است.

در ادامه اما آذری دوباره به ذوب‌آهن برگشته و دوره تازه این باشگاه بعد از نزول یکی دو ساله، با انتخاب یحیی گل‌محمدی و ادامه کار او توسط مجتبی حسینی و امیر قلعه‌نویی و حالا علیرضا منصوریان آغاز شده و ادامه یافته است.

شاید طی این سال‌ها اهالی فوتبال، آذری را به خاطر اظهارات گاه و بیگاهش درباره حق رشد بازیکنانی مانند شکاری یا مسلمان و دردسرهایی که وی برای پرسپولیسی‌ها به این واسطه ایجاد کرد، بشناسند و از سوی دیگر بعد از برکناری وی از مدیرعاملی تیم اصفهانی، اظهارنظرش درباره حق رشد محمدحسین میثاقی روی آنتن زنده سروصدای زیادی به پا کرد و باعث شد نام مدیر اصفهانی دوباره سر زبان‌ها بیفتد.

ذوب‌آهن مثل بچه آذری

آذری در همه این سال‌ها ذوب‌آهن را مثل بچه‌اش دوست داشت و همه‌جوره غم این تیم را خورد تا این تیم زمین نخورد و پرچمش روزبه‌روز بالاتر برود. هنوز دعواهای او را به خاطر مشکلاتی که بر سر جایگاه هواداران این تیم در بازی با پرسپولیس به وجود آمد، به یاد داریم و هنوز هم اظهاراتش را درباره بازیکنان سرباز ذوبی که باید از تراکتور بازگشته تا این تیم را در آسیا همراهی کنند، از یاد نبرده‌ایم.

پیگیری مسائل استقلال!

جالب است بدانید که آذری هنوز نیامده، به‌نوعی دلسوزی‌هایش برای استقلال آغاز شده و از دور پیگیر امور مجوز حرفه‌ای این باشگاه و عدم‌حذف آبی‌ها از آسیاست و بعضا حتی شرایط این باشگاه را رصد کرده و می‌خواهد درصورت انتخاب به‌عنوان مدیرعامل استقلال با دست پر و با قدرت کارش را آغاز کند.

به دنبال سازش؛ بدون لابی

گفته می‌شود مدیر سابق ذوب‌آهن قبل از اینکه حضورش در استقلال قطعی شود، به دنبال آن است تا مخالفان سرسخت این باشگاه طی سال‌های گذشته و مقاطع مختلف را شناسایی کند. آذری در این زمینه لیستی را تهیه کرده و می‌خواهد ابتدا این مخالفان را شناسایی کرده و سپس پروسه سازش با آنها را آغاز کند. از سوی دیگر برخلاف آنکه گفته می‌شود وی برای حضور در استقلال لابی‌های گسترده‌ای را انجام داده، اما در جمعی خصوصی او اعلام کرده به هیچ عنوان برای استقلالی شدن لابی نکرده، چون اعتقاد دارد مدیری که با لابی بیاید، یک روز هم با لابی خواهد رفت!

مهلت به استقلال

درنهایت درخصوص سعید آذری باید عنوان کرد که این مدیر از یک تیم لیگ برتری دیگر نیز پیشنهاد مدیریت دارد و صراحتا عنوان کرده بود که فقط تا دوشنبه‌شب (شب گذشته) منتظر استقلال می‌ماند و درصورتی که پالس مثبتی برای رسیدن به صندلی مدیریتی استقلال دریافت نکند، دعوت تیم فوق را لبیک گفته و مدیریت را در یک تیم شهرستانی دیگر تجربه خواهد کرد.

پیشنهاد وزارت:حضور به‌عنوان عضو هیات‌مدیره

برخی منابع می‌گویند احتمال دارد هم آذری به استقلال بیاید و هم فتحی بماند! به این شکل که او عضو هیات‌مدیره استقلال شود و مدتی بعد جای فتحی را بگیرد. باید دید آذری چنین پیشنهادی را می‌پذیرد یا خیر!

حمایت خودجوش خلیل‌زاده از فتحی

اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال روز گذشته حضور فعالی در رسانه‌ها داشت. نکته مشترک این مصاحبه‌ها حمایت از فتحی در واکنش به شایعات حضور سعید آذری بود.

وی گفت: «هفته گذشته آقای فتحی جلسه‌ای با وزیر ورزش داشت که روابط‌عمومی وزارت ورزش بعد از پایان جلسه اعلام کرد که آقای فتحی در استقلال ماندنی است و اگر قرار باشد عضوی هم به هیات‌مدیره استقلال اضافه شود، با هماهنگی فتحی و سایر اعضای کنونی هیات‌مدیره خواهد بود. درمورد آقای آذری هم تا این لحظه چیزی نشنیده‌ام.»

رئیس هیات‌مدیره استقلال گفت: «نمی‌دانم آذری چه صحبت‌هایی را مطرح کرده است، اما فتحی خوب کار می‌کند و از او حمایت می‌کنیم. تا زمانی که هیات‌مدیره فعلی هست، فتحی به کارش ادامه می‌دهد.»

خلیل‌زاده گفت: «فتحی نه‌تنها در پایان فصل در استقلال می‌ماند بلکه تا زمانی که این هیات‌مدیره هست و وزارت ورزش و جوانان هم به این نتیجه رسید که او می‌تواند به کار خود ادامه دهد، فتحی در استقلال می‌ماند و اگر خدا بخواهد و ما هم در هیات‌مدیره باشیم، سال آینده نیز مدیرعامل استقلال خواهد بود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      مدیران اصفهانی بلای تیم های تهرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج