جاباما
۹۰۳۴۱۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

معرفی متخلفان ارزی به دادگاه

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مردم نگران تأمین کالا‌های اساسی نباشند چرا که بیش از نیاز جامعه این کالا‌ها را ذخیره کرده‌ایم.

خبرگزاری ایلنا: رضا رحمانی، درباره ذخایر کالاهای اساسی و اینکه گفته می‌شود شرایط تحریمی بر تأمین مایحتاج مردم در ماه‌های آینده تاثیرگذار خواهد بود، گفت: در بحث تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم، ذخایر راهبری داریم که آمارها نشان می‌دهد این ذخایر وضعیت بسیار مطلوبی دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ذخایر کالاهای اساسی بسیار خوب است و اقلامی بیشتر از نیاز جامعه ذخیره شده است، بیان کرد: به طور مثال کالای استراتژیکی مانند گندم بیش از آن که تکلیف داریم؛ تأمین کنیم، در ذخایرمان وجود دارد.

هیچ کمبودی در تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد

وی ادامه داد: این مورد تنها درباره گندم نیست، بلکه سایر کالاها هم همین‌طور است. من هر روز آمار ذخایر را چک می‌کنم و باید بگویم اولاً درخصوص کالاهای اساسی هیچ کمبودی نداریم، ثانیاً این که حتی بیشتر از دورهای قبل مایحتاج جامعه ذخیره شده است.

رحمانی گفت: برخی اظهارات مبنی بر اینکه تأمین کالاهای اساسی با مشکلاتی روبرو است؛ یک نااطمینانی و ناامنی فکری بی‌جهت است. کشور ما به این بزرگی و با این امکانات، مگر می‌شود در تأمین نیازهای مردم دچار مشکل شود.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود کشور ما را محاصره کنند؟ دشمنان ما چنین قابلیتی را ندارند. ایران کشوری است که همسایگان بسیاری دارد که مراودات خوبی با هرکدام برقرار کرده است. هر زمان اراده کنیم همین کالاهایی که ذخیره کرده‌ایم، ۱۰ برابرش را وارد می‌کنیم اگر امروز این کار را نمی‌کنیم به دلیل مشکلات نگهداری‌ست زیرا ممکن است فاسد و خراب شوند.

وزیر صمت تاکید کرد: در تأمین کالاهای اساسی از هیچ نظر نه امروز بلکه ماه‌های آینده نگرانی وجود ندارد و مردم فکر خود را درگیر این موضوع نکنند.

شرایط تحریمی باعث رونق تولید شده است

وی درباره این که بیان می‌شود شرایط تحریمی باعث رونق تولید در برخی از صنایع شده است، گفت: در برخی از کالاها، این رونق تولید محسوس است.

رحمانی ادامه داد: در زمینه پوشاک، کفش، لوازم خانگی و بسیاری از رشته‌های دیگر شرایط موجود یک فرصت پیش آورده است اما برخی از صنایع هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده است که ما تلاش بیشتری در این قسمت به کار می‌گیریم.

وی تاکید کرد: صنایعی که شرایط تحریمی برای‌شان فرصت رونق تولید ایجاد کرده، بسیار بیشتر از صنایعی است که در آنها حرکتی رخ نداده است.

تولید گوشت قرمز ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد

وزیر صنعت معدن،تجارت درباره تامین گوشت قرمز گفت: درخصوص تأمین گوشت قرمز ما آمارمان را از جهاد کشاورزی دریافت می‌کنیم و اگر مشاهده کنیم که تولید داخل کشور کمتر از نیاز مردم است آن وقت به شرکت ها اجازه واردات خواهیم داد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر برای تأمین گوشت قرمز زیر ۱۰ درصد کمبود داریم که البته این آمار پارسال است، درمورد امسال هم جهاد کشاورزی می‌گوید به دلیل آن که بارندگی خوب بوده است حداقل ۲۰ درصد افزایش در تولید گوشت قرمز خواهیم داشت که اگر این اتفاق بیفتد دیگر نیازی به واردات نیست.

رحمانی درباره قیمت‌گذاری گوشت قرمز در بازار گفت: قیمت‌گذاری گوشت را بر اساس میانگین قیمت کشوری پیگری می‌کنیم اما برای این که قیمتش افزایش پیدا نکند ۲ کار انجام داده‌ایم نخست این که واردات با ارز نیمایی را آزاد اعلام کردیم و سپس این‌که تعرفه‌ها صفر شده است.

وی ادامه داد: نظرات بر این است که اگر واردات به این شکل صورت گیرد قیمت گوشت قرمز حداقل ۱۶ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

دستور رئیس جمهور برای تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی درحال پیگیری است

وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به این که دستور آقای رئیس جمهور درباره رصد تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی درحال پیگیری است، گفت: بانک مرکزی برای این کار یک ساختاری را ایجاد کرده است، آنان آمارها و اطلاعات را از وزارت صمت،گمرک و سایر وزارت خانه ها دریافت می‌کنند و براساس آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: همه تخصیصات شامل سوءاستفاده نیست. ممکن است در فرآیند انتقال ارز و حمل و نقل کالا مشکلاتی وجود داشته باشد و بله جایی هم ممکن است که سوءاستفاده صورت گرفته باشد.

رحمانی ادامه داد: همه این موارد را بانک مرکزی جمع بندی کرده و تا این لحظه هم تعدادی از متخلفین را به دادگاه فرستاده است. نکته مهم این است که هیچ مماشاتی با متخلفین نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیاری از شرکتها که ملزم به برگرداندن ارز ناشی از صادرات بوده اند و مواد اولیه با ارز دولتی گرفته اند از بازگرداندن ارز صادراتی در سامانه های سنا و نیما خودداری کرده اند و هنوز هم مواد اولیه دریافت می کنند وظیفه وزارت صمت این است که فورا مواد اولیه این بخش را قطع نماید تا نسبت به بازگرداندن ارز اقدام کنند در این شرایط سو استفاده به معنی خیانت به مردم اسن و نباید بدون پاسخ بماند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج