جاباما
۹۰۳۴۲۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

تاثیر بازگشت نرخ مسکن به سایت‌های اینترنتی

با اجازه مراجع قضایی، درج قیمت مسکن به آگهی‌های سایت‌های اینترنتی برگشت.

خبرگزاری ایلنا: اردیبهشت ماه امسال در جریان افزایش جهشی قیمت مسکن با پیگیری پلیس فتا و دستور دادستانی، قیمت مسکن از سایت‌های اینترنتی فروش مسکن حذف شد چراکه عده‌ای بخشی از افزایش قیمت مسکن را به دلیل درج آگهی‌های غیرواقعی در این سایت‌ها می‌دانستند.

یکی از اشکالاتی به این سایت‌ها وارد شد، این بود که هر شخصی می‌توانست آگهی فروش مسکن با قیمت دلخواه را در این سایت‌ها درج کند. حال اینکه همین موضوع به عنوان یکی از عوامل رشد قیمت مسکن در بازار به ویژه بازار مسکن تهران مطرح شد.

یکی از پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی برای رفع این مشکل و ادامه فعالیت سایت‌های اینترنتی فروش مسکن، درج میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در مناطق مختلف بود که البته این پیشنهاد هم به اجرا نرسید چراکه داده و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در این حوزه محدود بود.

همزمان با افت جزیی قیمت‌ها در بازار مسکن چند روزی است که در آگهی‌های فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی قیمت‌ها هم درج می‌شود و درج قیمت مسکن چه در بخش خرید و فروش و چه در بخش اجاره با اجازه مراجع قضایی برگشته است.

سجاد محمودخانی، عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و فعال بازار مسکن درباره برگشت اعلام قیمت مسکن در آگهی‌های فروش اینترنتی به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت:‌ یکی از اقدامات جدی در این حوزه کنترل آگهی ها و افزایش کیفیت آنها است تا اعتماد مردم و فعالان بازار به فعالیت سایت های اینترنتی افزایش یابد.

وی افزود: نمی‌توان فعالیت سایت‌های اینترنتی را عامل افزایش قیمت مسکن دانست اما برای افزایش اعتماد به آگهی‌های اینترنتی و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و در راستای حذف آگهی‌های غیر واقعی، تعداد نشر آگهی‌های رایگان کاهش یافت تا از این طریق بتوان جلوی فعالیت سودجویان در فضای مجازی در بازار مسکن را گرفت.

محمودخانی با اشاره با اشاره مزایای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در بازار مسکن اظهار داشت: حضور سایت‌های مجازی در بازار باعث رقابتی شدن قیمت‌ها خواهد شد و هزینه کاربران را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مشکل بازار مسکن نبود شفافیت در این حوزه است ادامه داد: باید اطلاعات واقعی در سایت‌های فروش به مردم ارایه شود تا از این طریق انجام معاملات مسکن در بازار سهل تر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید نرخ مسکن، کارشناسی شود و سپس اعلام شود، وگرنه هرکسی هرطور دلش بخواد نرخ میزاره! البته برای همه کالاها باید این کار رو کرد.

      پاسخ ها

      • ب

        موافقم الان قیمت مسکن و خودرو بیشتر تخیلیه تا واقعی

    • بدون نام

      باید نرخ مسکن، کارشناسی شود و سپس اعلام شود، وگرنه هرکسی هرطور دلش بخواد نرخ میزاره! البته برای همه کالاها باید این کار رو کرد.

    • اقتصاد

      قیمتها رو بله باید برداشت یه بی شرفی که میاد قیمت مسکن پارسال همین موقع مثلا ۲تومن بوده الان میگه ۸میلیون ....نمونش تو منطقه ما که دیگه اخر دنیاست قرچک وورامین ...توی قرچک ۵میلیون پارسال ۱۵۰۰بوده ورامین یا اطرافش قیمت از یک میلیون بوده تا یک و پونصد ....الان میزنه خونه ۶۰متری ۲۷۰میلیون ..پارسال همین موقع ۶۰میلیون پولش بود ..البته خرید و فروش نیست ولی باید قیمت مسوب باشه هر کی هر کی شده مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج