جاباما
۹۰۳۴۴۷
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

حاشیه‌های رای اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی؛

استقبال کمرنگ «امیدی‌ها» از روحانی

جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، خالی از حاشیه نبود.

خبرگزاری مهر: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی رأی‌اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گرفت که این جلسه خالی از حاشیه نبود.

استقبال کمرنگ «امیدی‌ها» از روحانی

- این جلسه ساعت ۸:۱۰ آغاز شد و پس از تلاوت آیات قرآن، عقربه‌های ساعت ۸:۲۰ را نشان می‌داد که رئیس‌جمهور با استقبال جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وارد صحن علنی شد اما نکته جالب توجه آن بود که در میان نمایندگان، تعدادی کمی از «امیدی‌ها» دیده می‌شدند درحالی‌که همواره نمایندگان فراکسیون امید هنگام حضور رئیس‌جمهور، وی را مشایعت می‌کردند.

- همراه با رئیس‌جمهور، دولتمردانی چون اسحاق جهانگیری، محمود واعظی، حسام‌الدین آشنا، بیژن زنگنه، محمود حجتی و انصاری در مجلس حاضر شدند و سپس علی‌اکبر صالحی، بهروز کمالوندی، محمود علوی و شهیدی هم به آنان اضافه شدند که در ردیف جلوی صندلی نمایندگان و صندلی دولتی‌ها نشستند.

- رئیس‌جمهور هنوز در صندلی سبز بهارستان تکیه نزده بود که با اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی جهت ایراد سخنرانی و دفاع از وزرای پیشنهادی خود به پشت تریبون مجلس رفت.

-از نکات قابل توجه سخنرانی رئیس‌جمهور آن بود که به جای آنکه بیشتر از عملکرد وزرای پیشنهادی خود دفاع کند، از عملکرد خود دفاع کرد.

- وی اشاره‌ای به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان کرد و دولت‌های یازدهم و دوازدهم را از مظلوم‌ترین دولت‌های جمهوری اسلامی دانست با این استدلال که از ابتدای کار خود، آماج تحریم‌های متعدد دشمنان قرار گرفته است اما با وجود این، رئیس‌جمهور از عملکرد دولتش دفاع کرد و آمار و ارقامی ارائه کرد مبنی بر اینکه با وجود تحریم‌ها، وضعیت رشد اقتصادی و پیشرفت کشور مطلوب است.

- رئیس‌جمهور به سخنان خود در دفاع از عملکردش ادامه داد تا آنکه فرصت را غنیمت شمرد تا کنایه‌ای هم به منتقدانش بزند.

- روحانی خطاب به منقدان خود گفت: در شرایط تحریم بگذارید دشمنان علیه ما بگویند اما چرا عده‌ای حنجره خود را عاریه به صدای دشمن می‌دهند و بنده معتقدم که نباید صدای دشمن را از حنجره ولو گروه مخالف دولت بشنویم.

- زمان زیادی از سخنرانی رئیس‌جمهور گذشت تا آنکه وی به دفاع از حاجی میرزایی و علی‌اصغر مونسان وزرای پیشنهادی خود پرداخت؛ البته وی پیش از آنکه از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دفاع کند، اشاره به استعفای بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش کرد و صراحتاً گفت که بطحایی به دلیل عشق به مجلس، می‌خواست در کنار شما نمایندگان باشد و بنده با آنکه ابتدا با این استعفا موافق نبودم، در نهایت با این استعفا موافقت کردم.

- رئیس‌جمهور اشاره‌ای به برنامه‌های وزرای پیشنهادی خود کرد و در نهایت پس از حدود ۵۰ دقیقه سخنرانی، از پشت تریبون مجلس پایین آمد درحالی‌که بسیاری از نمایندگان مجلس، دور وی جمع شدند و در این میان بودند نمایندگانی که برگه در دست داشتند و خواستار حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود از روحانی شدند.

- پس از پایان سخنان رئیس جمهور، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرروش در دستور کار مجلس قرار گرفت؛ نادر قاضی پور به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفت. این نماینده مجلس که با صدای رسا در حال ایراد نطق خود بود وقتی تعداد زیادی از نمایندگان اطراف حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جمع شده بودند، خطاب به آنها گفت:«آقای روحانی که دَر رفت، اجازه دهید آقای جهانگیری بشنود، از دور صندلی آقای جهانگیری کنار بروید.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناخدا

      روحانی کاری کرد تا یخی،معنی امید به کلی عوض کرد.

    • بدون نام

      مردم از لیست امید اصلاحطلب رفاهزده، خسته و نا امید شدند***********

    • بدون نام

      چون حرفها ارزش گوش کردن نداشتند و کس گوش نداده چون بیسواد بودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج