۹۰۳۶۱۸
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

ذوالنور: از تلاش برجامیِ فرانسه استقبال می‌کنیم

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: با وجود فعال کردن اینستکس تعهدات برجامی اروپایی‌ها اجرایی نشد تا ما به دنبال کاهش تعهدات برجامی‌مان نباشیم. دولت نباید فریب بخورد و به حرف اروپایی‌ها اعتماد کند.

اعتمادآنلاین: مجتبی ذوالنوری، نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به سفر ظریف و عراقچی به فرانسه و تماس تلفنی مکرون با روحانی اشاره کرد و گفت: اگر فرانسه بتواند کاری کند، ما استقبال می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم با تمامی کشورهای اروپایی ارتباط‌مان را بهبود دهیم و هیچ‌وقت از فعالیت‌های دیپلماتیک روی‌گردان نیستیم.

او ادامه داد: هر کشوری با حفظ احترام متقابل به حقوق و منافع ملت ما اهتمام بورزد و احترام بگذارد، ما آنها را از احترام متقابل‌مان بهره‌مند می‌کنیم. اکنون که غربی‌ها دیده‌اند کاهش تعهدات برجامی را آغاز کرده‌ایم، به تکاپو افتاده‌اند و می‌خواهند یک مسکن تزریق کنند تا ما این مسیر را ادامه ندهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه هنوز صداقت غربی‌ها برای محرز نشده است گفت: زمانی صداقت غربی‌ها برای ما محرز خواهد شد که ببینیم گام عملی برداشته‌اند. ما خروجی را نگاه می‌کنیم. تاکنون اقدام عملی‌ای از غربی‌ها ندیده‌ایم و پیش‌بینی من این است که اتفاق خاصی نخواهد افتاد و ما کاهش تعهدات برجامی را ادامه خواهیم داد.

ذوالنوری با اشاره به احتمال بازگشایی اینستکس از سوی فرانسه توضیح داد: اگر اتفاقی هم بیفتد هم‌تراز و هم‌سنگ تعهدات ما در برجام نیست که برگردیم به شرایط قبل از کاهش تعهدات برجامی. بنابراین ما باید به مسیر خود ادامه دهیم و گام سوم را برداریم. حتی اگر فرانسه بپذیرد که ۱۵ میلیارد یورو با خط اعتباری شارژ کند، باز هم به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند و تعهد متقابل آنها این حجم نبود.

او همچنین به تعهدات برجامی اروپایی‌ها اشاره کرد: آزادسازی مسیر فروش نفت، نقل‌وانتقال پول، توان اینکه ما بتوانیم منابع مالی‌مان را در دنیا مدیریت و روابط‌‌مان را در ابعاد اقتصادی عادی کنیم، جزو تعهدات برجامی است. اگر دست به این اقدامات بزنند، از ۲ گامی که در کاهش تعهدات برجامی برداشته‌ایم بر‌می‌گردیم.

این نماینده عضو فراکسیون ولایی در پایان گفت: با وجود فعال کردن اینستکس تعهدات برجامی اروپایی‌ها اجرایی نشد تا ما به دنبال کاهش تعهدات برجامی‌مان نباشیم. دولت نباید فریب بخورد و به حرف اروپایی‌ها اعتماد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطوری به گرگ (به قول خودت) اعتماد میکنی

    • بدون نام

      دولت نباید فریب بخوره؟؟!!
      دولت خودش دلش میخوا فریب بخوره
      کسی ک خوابه میشه بیدارش کرد ولی کسی ک خودش بخواب زده نمیشه بیدار کرد

    • بدون نام

      چه عجب یه اصولگرا دلال تحریم نیست

    • بدون نام

      تعجبه اسفند دودکنید
      1

    • بدون نام

      بخیال فرانسه انگلیس اروپا برجام داخل دریابین همه چیز حله نیازی به آن طرف آب ها نیست

    • خسته

      کفگیر خورده ته دیگ ..شروع کردید ...

    • بدون نام

      چه عجب تو حرف های خوب خوب زدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج