جاباما
۹۰۳۶۴۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پادشاه به جشنواره‌ی ونیز رسید

اگرچه فیلم تاریخی "پادشاه" (The King) به کارگردانی "دیوید میشد" براساس نمایشنامه‌های "هنری چهارم" و "هنری پنجم" نوشته‌ی "ویلیام شکسپیر" ساخته شده، اما "جوئل اجرتون" بازیگر و همکار نویسنده فیلم می‌گوید تنها ذره‌ای از آن شاعرانگی در فیلم وجود دارد و آن‌ها سعی کرده‌اند اثر مستقل خودشان را خلق کنند.

۳۰نما: اگرچه فیلم تاریخی "پادشاه" (The King) به کارگردانی "دیوید میشد" براساس نمایشنامه‌های "هنری چهارم" و "هنری پنجم" نوشته‌ی "ویلیام شکسپیر" ساخته شده، اما "جوئل اجرتون" بازیگر و همکار نویسنده‌ فیلم می‌گوید تنها ذره‌ای از آن شاعرانگی در فیلم وجود دارد و آن‌ها سعی کرده‌اند اثر مستقل خودشان را خلق کنند.

میشد که علاوه بر کارگردانی در نگارش فیلمنامه با اجرتون همکاری کرده روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی فیلم "پادشاه" در ونیز گفت: "ما از مراحل ابتدایی پروژه تصمیم گرفتیم که از نمایشنامه‌ها فاصله بگیریم. تحقیقات بسیاری انجام دادیم اما بعد از آن چیزهای زیادی را اضافه کردیم. اکنون به یاد نمی‌آورم چه چیزهایی ساختگی است و چه چیزهایی واقعی و چه چیزهایی برگرفته از شکسپیر."

پادشاه به جشنواره‌ی ونیز رسید

فیلم داستان به قدرت رسیدن "پرنس هال" جوان (تیموتی شلمی) را بازگو می‌کند که با مرگ پدر تاج و تخت را به میراث می‌برد و "هنری پنجم" نام می‌گیرد. اجرتون که در محصول جدید نت‌فلیکس نقش "جان فاستف" دوست و مشاور هال را بازی می‌کند می‌گوید: "می‌خواستیم از آن دنیای تاریخی برای بازگویی داستان قابل درک خودمان استفاده کنیم."

شلمی می‌گوید: "کاوش در اینکه قدرت در آن روزگار به افراد بسیار جوان منتقل می‌شد به نظر جدید و منحصر به فرد می‌آمد… امروز همچنان افراد جوانی وجود دارند که از طریق نسب به قدرت می‌رسند و اغلب اقدامات ترسناکی انجام می‌دهند."

"رابرت پتینسون" نیز یکی دیگر از ستارگان "پادشاه" در نقش "دوفین فرانسوی" است اما در ونیز حضور ندارد. میشد که با پتینسون در فیلم "ولگرد" همکاری کرده می‌گوید: "احساس کردم که او دوست دارد در این نقش غرق شود و آن را سرگرم‌کننده نمایش دهد. او نقش یک شخصیت مکمل را بازی می‌کند که پس از گذشت یک ساعت از فیلم ظاهر می‌شود، بنابراین بسیار اهمیت داشت که وقتی جلوی دوربین می‌آید نقشی پرزرق‌وبرق بازی کند."

"نبرد آزینکورت" در سال ۱۴۱۵ میان فرانسه و انگلستان نقشی کلیدی در داستان فیلم ایفا می‌کند و در دمای ۴۰ درجه‌ی سانتیگراد شمال مجارستان فیلم‌برداری می‌شود. این سکانس جاه‌طلبانه دو هفته به طول می‌انجامد و چند صد نفر و ۷۰ اسب را به کار می‌گیرد. اجرتون با یادآوری دشواری تصویربرداری در آن منطقه می‌گوید: "خوشحالم که میشد کارگردانی این صحنه را برعهده داشته و نه من."

بازیگران باید زره می‌پوشیدند و غرق در گل و لای می‌شدند. شلمی که پیش از آن سابقه‌ی بازی در چنین صحنه‌هایی را نداشته این تجربه را "قرون وسطایی" توصیف می‌کند.

"پادشاه" که در بخش خارج از مسابقه‌ی ونیز اکران شده، از ۱۱ اکتبر در سالن‌های سینما و از ۱ نوامبر روی شبکه‌ی نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج