جاباما
۹۰۳۷۶۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اختلافِ زیادِ مالی و طبقاتی بین تیم‌های لیگ برتر

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در لیگ امسال اختلاف مالی و طبقاتی بین تیم‌ها زیاد است و این اصلاً نکته خوبی نیست.

خبرگزاری تسنیم: محمود یاوری در گفت‌و‌گویی درباره آغاز لیگ برتر فوتبال و گذشت دو هفته از این مسابقات اظهار داشت: برای اینکه وضعیت تیم‌ها کاملاً‌ مشخص شود باید تا هفته چهارم یا پنچم صبر کنیم و هر کارشناس و بیننده‌ای می‌تواند در آن زمان وضعیت تیم‌ها را ارزیابی کند.

تا اینجای کار می‌توانیم به روند آماده‌سازی تیم‌ها اشاره کنیم که بعضی از باشگاه‌ها هزینه‌‌های زیادی کردند و بعضی‌ دیگر هنوز مشکلات مالی‌شان حل نشده و نتوانستند بازیکن جدید جذب کنند.

وی ادامه داد: تیم‌هایی مانند تراکتور خوب هزینه کرده‌اند و حتی هنوز هم این کار را ادامه می‌دهند اما تیم‌های دیگری هم وجود دارند که نتوانستند هزینه زیادی کنند و بیشتر با همان بازیکنان فصل گذشته‌شان به میدان می‌آیند.

تیم‌هایی مثل پارس جنوبی جم, نساجی یا نفت مسجد سلیمان نمی‌توانند بازیکن جذب کنند و مشکلات مالی دارند اما تیمی مثل تراکتور یا دیگر مدعیان دست‌شان باز بوده و بازیکنان خوبی گرفتند. سپاهان و شهر خودرو در بین تیم‌های مدعی تا الان خوب نتیجه گرفته و هر ۶ امتیاز دو هفته نخست را از آن خود کرده‌اند و تیم‌هایی مانند صنعت نفت و نساجی که با هزینه خیلی کم در دو هفته ۴ امتیاز گرفته‌ و کار خیلی مهمی انجام داده‌اند.

پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: تیم‌هایی مانند نساجی و نفت آبادان همیشه تا هفته‌‌های آخر به دنبال ماندن در لیگ هستند اما می‌بینیم که امسال از همین ابتدا می‌خواهند خود را بالا بکشند تا کارشان به هفته‌های آخر نرسد. بازی‌ها در ادامه زیباتر می‌شود اما در لیگ امسال اختلاف مالی و طبقاتی بین تیم‌ها زیاد است و این اصلاً نکته خوبی نیست.

یاوری تصریح کرد‌: استقلال تیمی است که در دو هفته یک باخت و یک تساوی به دست آورده و در انتهای جدول قرار دارد. نمی‌توانیم از الان بگوییم استقلال حتماً تا آخر فصل در در نیمه دوم جدول می‌ماند. باید منتظر باشیم و ببینیم که این تیم در هفته‌های آینده چه مسیری را -حداقل تا هفته چهارم- طی می‌کند.

وی با اشاره به تعطیلی مسابقات به دلیل برپایی اردوی تیم ملی عنوان کرد: این شرایط قطعاً برای تیم‌ها متفاوت خواهد بود. برای برخی که هنوز کارهای‌شان مانده و نتوانستند در دو هفته نخست به خواسته‌های‌ فنی‌شان برسند خوب است اما برای تیم‌هایی که آماده هستند و در روند صعودی قرار گرفته‌اند, خیر.

تیم‌ها باید از این تعطیلی ناخواسته استفاده بهینه کنند. تیم‌ها باید در این مدت بازی‌های تدارکاتی برگزار کنند و اجازه ندهند در زمان تعطیلی از فضای مسابقه خارج شوند.

یاوری درباره شانس‌های قهرمانی لیگ اظهار داشت: خیلی زود است که بخواهیم قهرمان را پیش بینی کنیم. حداقل برای اینکه تیم‌ها شکل بگیرند ۴ هفته و برای اینکه بتوانیم قهرمان نیم فصل را حدس بزنیم به گذشت ۸ بازی نیاز است.

وی درباره تغییرات پیاپی مدیران باشگاه‌ها عنوان کرد: این موضوع طبیعی است و می‌تواند برای همه تیم‌ها باشد, جدا از سعید آذری که گزینه خوبی برای ذوب آهن بود, مدیران سایر باشگاه‌ها که تغییر کردند, مدیران تشکیلاتی و غیر ورزشی هستند. باشگاه‌ها باید به سمتی بروند که مدیران را از بدنه خودشان انتخاب کنند.

به طور مثال الان سپاهان یک مدیر فوتبالی (مسعود تابش) از جنس خودش انتخاب کرده که مدیر موفقی هم بوده و برای باشگاه دل می‌سوزاند.

مدیریت باشگاه باید به اهلش سپرده شود و اگر ثبات نیز به وجود بیاید می‌تواند خیلی به باشگاه‌های ما کمک کند. تغییرات ناگهانی در مدیریت دقیقاً مانند مربی روی نیمکت به ضرر تیم‌ها خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال و پیروزی از نظر هزینه کلی در ردیف اول و دوم هستن و سپاهان و تراکتور هم سوم و چهارم ولی از نظر جذب بازیکنان جدید استقلال و تراکتور و پرسپولیس در ردیف اول تا سوم هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج