جاباما
۹۰۳۷۸۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

تجلیل از دانشمند برتر ایرانیِ زندانی در آمریکا

دکتر مسعود سلیمانی از محققان برتر هماتولوژی، سلول های بنیادی و نانو که به دلایل واهی در زندان آمریکا بسر می برد از سوی انجمن بیوتکنولوژی ایران به عنوان چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی، انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

ایرنا: دکتر مسعود سلیمانی از محققان برتر هماتولوژی، سلول های بنیادی و نانو که به دلایل واهی در زندان آمریکا بسر می برد از سوی انجمن بیوتکنولوژی ایران به عنوان چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی، انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

جایزه مرحوم کاظمی آشتیانی توسط انجمن بیوتکنولوژی ایران در قالب سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی که عصر روز سه شنبه در سالن همایش های رازی برگزار شد، به نماینده این محقق برتر ایرانی اهدا شده است.

در لوح تقدیر این محقق برتر ایرانی آمده است: به پاس خدمات و تلاش های ارزنده حضرتعالی برای توسعه و پیشرفت زیست فناوری در کشور و ایجاد زمینه رشد و فعالیت نیروهای جوان کشور و همچنین به واسطه کارنامه علمی درخشان به پیشنهاد اعضای انجمن بیوتکنولوژی به عنوان چهره تاثیر گذار در بیولوژی کشور شایسته دریافت جایزه زنده یاد کاظمی آشتیانی شده اید.

سرویس زینلی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران در این مورد به خبرنگار علمی ایران گفت: این انجمن هر ۲ سال از ۲ چهره تاثیرگذار حوزه بیوتکنولوژی در قالب جایزه کاظمی آشتیانی تقدیر می کند.

تجلیل از دانشمند برتر ایرانیِ زندانی در آمریکا

وی افزود: محققان تاثیر گذار در حوزه بیوتکنولوژی که نقش مهم در پیشرفت این علم در کشور داشتند، مورد تقدیر و تجلیل قرار می گیرند.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد: جایزه کاظمی آشتیانی امسال به دکتر مسعود سلیمانی و دکتر محمد حسین صنعتی تعلق گرفته است.

دکتر «مسعود سلیمانی» یکی از محققان برتر هماتولوژی( خون شناسی)، سلول ‌های بنیادی و نانو که برای سفری علمی و تحقیقاتی به امریکا سفر کرده بود، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این کشور بازداشت و در زندان به سر می‌برد.

این دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان، چند ماه پیش در قالب فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد، که از سوی پلیس آمریکا دستگیر و زندانی شد.

این دانشمند ایرانی از سوی مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد که برخلاف تمامی پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، از سوی پلیس آمریکا دستگیر شده است.

سلیمانی با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب
      دولت ایران،چرا برای آزادی این دانشمندمون کاری نمی کنه؟
      چرا به سازمان ملل یا حقوق بشر شکایت نمی کنه.
      ببینید
      اینکه دانشمند بود ،ایران براش کاری نکرده،داره تو زندان فسیل میشه.
      پس ما مردم عادی هیچیم....
      برای همینه که فقط دارن مالیات میگیرن.
      .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزاران هزار دانشجوی ایرانی...در امریکا در حال تحصیل هستند...آنهم با بورسیه خود دانشگاه...با بهترین امکانات رفاهی...بیشتر هم درمقطع دکترا ...بدون پیش شرط وتعهد!!!!
        دانشگاه دالاس تگزاس...دارای ۲۰۰ نفر دانشجوی دکترای فنی مهندسی می باشد که۴۰%آنها ایرانی هستند....معاون دانشگاه ایرانی..چندین پروفسور ودکتر مدرسین برجسته این دانشگاه...
        هر ساله نخبه های ایران را با آغوش باز پذیرش میکنند...تا بحال نشنیدم ب احدی از آنها چنین برخوردی شود!!!جای تعجب است!

    • کامران

      به خاطر دولت وبی لیاقتی آنهاگیر افتاده ولش کرده اند به امان خدا!؟

    • بدون نام

      سلبریتی ها و نماینده های مجلس نمیخوان برا ازادیش نامه به دادگاه بین الملل بزنند ایا
      فرخ نزاد و افشار کجان

    • خسته

      دلایل واهی......چقدر باحاله این کلمه ..همه چیز رو حل میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج