جاباما
۹۰۳۷۹۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اتلتیکو و اینتر، خریداران موفق تابستان

مهلت نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال اروپا دوشنبه شب رسما به پایان رسید و تیم‌های این قاره درنهایت ترکیب خود برای فصل جدید را مشخص کردند.

فرهیختگان: مهلت نقل و انتقالات تابستانی در فوتبال اروپا دوشنبه شب رسما به پایان رسید و تیم‌های این قاره درنهایت ترکیب خود برای فصل جدید را مشخص کردند. البته در انگلیس حدود سه هفته پیش این مهلت به پایان رسید اما در سایر لیگ‌های مهم این مهلت تا دوم سپتامبر ادامه داشت.

قوانین فیرپلی مالی تا حد زیادی دست باشگاه‌های بزرگ برای خریدهای پرتعداد و گرا‌ن‌قیمت را بسته و کم‌کم تیم‌ها به شیوه‌های دیگری از جمله انتقال قرضی با شرط فروش یا پرداخت پول در اقساط طولانی‌مدت روی آورده‌اند. از سویی قیمت بازیکنان در سال‌های اخیر به‌شدت روند صعودی داشته و از سوی دیگر بدهی‌های باشگاه‌ها نیز افزایش یافته و همین موضوع سبب شده تا تیمی مثل میلان به دلیل عدم اجرای درست فیرپلی مالی با جریمه روبه‌رو شود.

اتلتیکو بالاتر از 2 رقیب

لالیگا در این تابستان یکی از پرخرج‌ترین لیگ‌های اروپایی بود و در میان سه تیم برتر به نظر می‌رسد اتلتیکو مادرید عملکرد به مراتب بهتری نسبت به رئال و بارسا در بازار نقل و انتقالات داشته است. آنها نفرات باتجربه‌ای چون فیلیپه لوئیس، خوان فران و دیه‌گو گودین را از دست دادند و رودری و گریزمان نیز با پرداخت مبلغ فسخ قراردادشان راهی سیتی و بارسا شدند. انتقال لوکاس هرناندز به بایرن نیز خط دفاعی تیم را تضعیف کرد اما سیمئونه با خرید نفراتی چون تریپیه، لودی، فیلیپه، هرموسو و یورنته در کنار پدیده جوانی چون ژائو فلیکس به خوبی جای خالی جدا شده‌ها را پر کرد و در شروع لیگ نیز با سه برد پاپی در صدر جدول قرار دارد.

بارسا پس از خرید گریزمان مدت‌ها تلاش کرد تا نیمار را به نوکمپ برگرداند اما درنهایت این انتقال جنجالی به نتیجه نرسید و بارتومئو، رئیس باشگاه بارسا یکی از بازنده‌های بزرگ نقل و انتقالات لقب گرفت. آنها کوتینیو را نیز به صورت قرضی راهی بایرن کردند و تنها خریدهای مهم‌شان گریزمان و دی‌یونگ بودند.

رئال نیز یکی از دیگر تیم‌هایی بود که نتوانست خواسته‌هایش در تابستان را برآورده کند. آنها به دنبال فروش بیل و خامس رودریگز بودند تا بودجه لازم برای خرید پوگبا و حتی نیمار را فراهم کنند اما ستاره ولزی درنهایت حرف خود را به کرسی نشاند و در برنابئو ماند و زیدان درنهایت خامس را نیز حفظ کرد. هازارد، یوویچ، میلیتائو، ‌مندی و رودریگو خریدهای عمده رئالی‌ها بودند اما آنها درنهایت در خرید ستاره‌هایی چون نیمار، پوگبا، اریکسن و حتی فرناندز پرتغالی ناکام بودند.

غوغای اینتر

در ایتالیا بدون شک اینتر میلان و کونته بهترین عملکرد را داشتند و تقریبا تمام نفراتی که مورد نیاز این مربی بود، خریداری شدند. روملو لوکاکو یکی از ستاره‌های مورد علاقه کونته بود که درنهایت اصرار این مربی نتیجه داد و مهاجم بلژیکی یونایتد راهی ایتالیا شد. والنتینو لازارو، پولیتانو، رادو و گودین دیگر نفراتی بودند که به ترکیب نرآتزوری اضافه شدند. الکسیس سانچز، دیگر بازیکن یونایتد بود که در روزهای پایانی به صورت قرضی به اینتر پیوست.

خط حمله یووه جوان نشد!

یووه نیز تابستان را خوب شروع کرد و توانست ماتیاس دی‌لیخت، کاپیتان جوان آژاکس را از چنگ تیم‌هایی چون بارسا و پاری‌سن‌ژرمن درآورد. البته ربیو و رمزی که به صورت بازیکن آزاد به این تیم پیوسته‌اند هنوز به مرز آمادگی نرسیده‌اند اما می‌توانند جزء خریدهای خوب یووه لقب بگیرند.

جابه‌جایی کانسلو با دانیلو یکی از کارهای عجیب آنها بود و فروش مویزه کین، پدیده جوان و آینده‌دار باشگاه به اورتون نیز باعث تعجب هواداران این تیم شد. به نظر می‌رسید ساری برای خط حمله تیمش به سراغ نفراتی چون لوکاکو یا ایکاردی برود اما درنهایت با همان مهاجمان قبلی فصل را شروع کرد. ایگواین(۳۱ ساله)، مانژوکیچ(۳۳ ساله) و رونالدو(۳۴ ساله) تنها مهاجمان حاضر در ترکیب این تیم هستند که سن و سال بالایی دارند و در ادامه فصل شاید این موضوع برای ساری دردسرساز شود. میلان و ناپولی نیز خریدهای خوبی انجام دادند اما به نظر نمی‌رسد رقیبی جدی برای یووه باشند.

دورتموند موفق‌تر از بایرن

در آلمان، دورتموند در این تابستان عملکرد بهتری نسبت به بایرن داشت اما فصل را چندان مقتدر شروع نکرده است. آنها هوملس را برگرداندند و تورگان هازارد، شولز و برنت را به خدمت گرفتند و انتقال قرضی آلکاسر را نیز قطعی کردند. در سوی مقابل بایرن با جدایی نفراتی چون روبن، ریبری و خامس به سراغ خرید هرناندز، پاوارد و همچنین انتقال قرضی کوتینیو و پریسیچ رفتند و فصل را نیز با نتایج قابل قبولی آغاز کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقب مونده مولیتانو از پارسال تو تیمه سنسی و بارلا به تیم اضافه شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج