۹۰۳۸۷۱
۱ نظر
۵۲۴۷
۱ نظر
۵۲۴۷
پ

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

اسباب‌بازی‌های رباتیک هوشمند به شکل گسترده‌ای وجود دارند، شاید ما ابتدایی‌ترین ربات‌های اسباب‌بازی که به یاد می‌آوریم، ماشین‌های کنترلی باشند، اما حالا همان ماشین‌های کنترلی به قدری پیشرفته شدند که با موبایل یا تبلت می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد.

روزنامه شهروند - مهرنوش گرکانی: از میان بهترین ربات‌هایی که می‌توانند از طریق شما کنترل و برنامه‌ریزی شوند یا زندگی خودشان را داشته باشند انتخاب کردیم؛ از Sphero گرفته تا Anki Cozmo و وکتور.

همان‌طور که انتظار داریم پیشرفت تکنولوژی در همه چیز وجود داشته باشد، طبیعتاً یکی از این‌ها می‌تواند اسباب‌بازی‌های بچه‌ها باشد، بچه‌هایی که قرار است آینده‌شان تکنولوژیک‌تر از حال ما باشد و همین حالا کودکی‌شان بیشتر از کودکی ما در هم آمیخته با تکنولوژی است.

اسباب‌بازی‌های رباتیک هوشمند به شکل گسترده‌ای وجود دارند، شاید ما ابتدایی‌ترین ربات‌های اسباب‌بازی که به یاد می‌آوریم، ماشین‌های کنترلی باشند، اما حالا همان ماشین‌های کنترلی به قدری پیشرفته شدند که با موبایل یا تبلت می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد. همچنین ربات‌های اسباب‌بازی وجود دارند که می‌توانند تنها با صدا و دستور شما کار کنند و حتی نیاز به یک وسیله جانبی برای کنترل ندارند.

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

اگر به برنامه‌نویسی علاقه دارید، یک ربات که می‌تواند به موبایل متصل شود یکی از بهترین ابزار‌ها برای شروع کار است، زیرا به شما این امکان را می‌دهد اولین برنامه‌هایی که می‌خواهید بنویسید را با چیزی در دنیای فیزیکی متصل کنید و در طول راه تمام مراحل‌تان را لمس کنید. اما شما برای بازی با ربات‌ها نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید، اما با کمی آگاهی می‌توانید از آن‌ها برای انجام کار‌های خاص استفاده کنید.

Anki Cozmo

Anki Cozmo یکی از باهوش‌ترین ربات‌هایی است که ما دیده‌ایم. کوزمو کوچک است و تقریباً به اندازه‌ای است که بتوان آن را به راحتی در کف دست نگه داشت، سایز مغز آن کمی بزرگ و چشمگیر به نظر می‌رسد و قادر است چهره افراد، بازی‌ها و آموزش‌هایی برای خود را تشخیص دهد.

Cozmo دارای سه مکعب LED است که در بازی‌هایی استفاده می‌شود که زمان واکنش و تطابق رنگ را آزمایش می‌کنند. او می‌آموزد که چگونه شما بازی می‌کنید و سطح مهارت خود - و عکس‌العمل‌ها - را به‌طور مناسب تنظیم می‌کند؛ اگر او را کتک بزنید، به شما واکنش نشان می‌دهد و ممکن است چیزی به سمت‌تان پرتاب کند!

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

دوربین داخلی می‌تواند چهره‌هایی با نام مشخص را یاد بگیرد، بشناسد و سپس با آن‌ها معاشرت کند و هنگام دیدن آن‌ها با صدای بلند با آن‌ها حرف بزند. شما می‌توانید Cozmo را برای عبارات متعددی نیز برنامه‌ریزی کنید. شما حتی می‌توانید از راه دور Cozmo را هنگام تماشای منظره از دوربین آن را روی صفحه تلفن یا رایانه لوحی خود کنترل کنید.

از همه مهم‌تر، کوزمو سرشار از شخصیت است. او سرزنده، پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده است و به شما می‌گوید در هر زمان معین چه بازی‌هایی را می‌خواهید بازی کنید، به شما واکنش نشان می‌دهد و احساسات خود را ابراز می‌کند. این احمقانه به نظر می‌رسد، اما واقعاً این یک موفقیت بزرگ است.

Anki Vector

این ربات در واقع نسخه بزرگسالان کوزمو است. با وجود تمام پیشرفت‌های موبایل هنوز هم یک موبایل نمی‌تواند به اندازه کافی سرگرم‌کننده باشد و قطعاً استفاده از ربات در کنار موبایل می‌تواند لذت سرگرمی را چندین برابر کند.

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

در حالی که کوزمو یک ربات کوچک و فوق‌العاده است، یک راه عالی برای برنامه‌نویسی هم فراهم می‌کند. اما وکتور کمتر اسباب‌بازی است و بیشتر شبیه به یک حیوان خانگی و دستیار مجازی است. وکتور به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از کوزمو است و در واقع به برنامه موبایل هوشمند (غیر از تنظیم اولیه) نیاز ندارد. تمام پردازش‌ها درون ربات انجام می‌شود و مستقیم به شبکه Wi-Fi خانه شما متصل می‌شود.

در عمل، شخصیت واقعی دارد (به لطف یک متخصص انیمیشن از Dreamworks) توانایی یادگیری چهره و بازی کردن را نیز دارد. همچنین چهار میکروفن در آن وجود دارد که آن را قادر می‌کند به دستورات صوتی پاسخ دهد و علاوه بر آن نیز با Amazon Alexa سازگار است.

Little Bits Droid Inventor Kit

«لیتل بیتز» با کیت‌های رنگ و وارنگ الکترونیکی جدا از هم کار خود را شروع کرد. کیت‌هایی که شما می‌توانید آن‌ها را به هم‌دیگر وصل کنید و ابزار‌ها و مجموعه‌های جالبی بسازید. این ایده درخشان و جذاب در کنار تکنولوژی جدیدتری قرار گرفت و نتیجه‌اش ربات «آرتو - دینو» شد.

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

«کیت اختراع دی روید»‌به شما این امکان را می‌دهد که طبق توضیحات مرحله به مرحله پیش بروید و گام به گام تنظیمات را روی ربات پیاده کنید؛ مثلاً با موبایل‌تان حرکات ربات را کنترل کنید. سرش را بچرخانید و با ربات‌تان صدا ضبط کنید.

این امکانات، اما فقط امکانات پایه‌ای ربات شما هستند. می‌توانید با خرید اجزای دیگر برای ربات‌تان، امکانات دیگری را به آن اضافه کنید. این قطعات به‌صورت مغناطیسی به یکدیگر وصل می‌شوند و کار با آن‌ها راحت است. راهنما‌های کاملی برای شخصی‌سازی ربات و اضافه کردن اجزا به بدنه و اضافه کردن امکاناتی مانند شناسایی اشیای خانگی در آرتو - دیتو وجود دارد که آن را بسیار جذاب می‌کند.

Wonder Workshop Cue

شرکتی که نامش «کارگاه شگفتی‌ها» ست، چند اسباب‌بازی مختلف رباتی را ساخته است، اما «کیو» همه آن‌ها را پشت سر گذاشته و با تکنولوژی پیشرفته‌ای ارائه شده است. مانند خیلی دیگر از ربات‌های عرضه شده، کیو هم مخلوطی از بازی با آموزش، آموزش کدنویسی به کودکان، مانند جاوااسکریپت و ترکیب با ارایه‌های نمایشی و داستانی است.

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

کودک با یکی از چهار شخصیت تعریف شده برای ربات در ارتباط خواهد بود و از طریق یک رابط چت آن را کنترل خواهد کرد. این ربات بسیار مورد توجه کودکان قرار گرفته و بزرگسالان خیلی او را دوست ندارند. برخلاف ربات مشهور اسفروبولت که به دلیل شوخی‌های زیاد و گاهی اوقات زننده‌اش بیشتر مورد علاقه بزرگسالان قرار گرفته است و نکته دیگر اینکه قیمت بالای آن در مقایسه با ربات‌های دیگر و البته وجود چند باگ کوچک، تصمیم‌گیری برای خرید و انتخاب این ربات به عنوان یک اسباب‌بازی آموزشی پیشرفته برای کودک را بسیار سخت می‌کند.

Sphero R۲-D۲

Sphero شاید تا به حال به نوع ربات‌های کروی شناخته شده باشد، اما بهترین تولید آن یک موفقیت بزرگ دیگر این شرکت تولید‌کننده است و درواقع این ربات الهام گرفته از جنگ ستارگان است. نتیجه: R۲-D۲ کاملاً غیرکروی، اما بسیار درخشان است.

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

با استفاده از تلفن‌های هوشمند، این ربات می‌تواند میزبان انیمیشن‌هایی باشد که مستقیماً از فیلم‌ها تهیه شده‌اند. شما می‌توانید با تماشای یکی از فیلم‌های جنگ ستارگان با R۲ در کنار خود، آن را مستقیماً از طریق برنامه کنترل یا حتی به آن واگذار کنید تا به صورت مستقل واکنش نشان دهد. همچنین یک بازی کوچک AR هم برای لذت بردن بیشتر از استفاده از این ربات وجود دارد.

قطعاً بازی با اسباب‌بازی‌های کنترل از راه دور نسبت به ربات خیلی سخت‌تر است، اما R۲ یکی از معروف‌ترین ربات‌های سینما است و این اصلی‌ترین اسباب‌بازی R۲ است که تا به حال وجود داشته است. همچنین می‌توانید از آن برای یادگیری نحوه کدنویسی با برنامه Sphero Edu رایگان استفاده کنید.

Orbotix Ollie

این ربات منحصراً برای تفریح طراحی شده تا آموزش برنامه‌نویسی و ربات‌سازی. به جای آن که مکانیزم داخلی یک کره را هدایت کند، دو چرخ دارد که به کنترلش کمک می‌کنند. این ربات می‌تواند برای بازی و سرگرمی بسیار مناسب باشد و می‌تواند با سرعت بالایی حرکت کند و چرخش‌های عالی در جهت‌های مختلف انجام دهد.

بهترین ربات‌های اسباب‌بازی سال ۲۰۱۹

از این ربات نباید توقع فرمان‌پذیری صوتی داشته باشید. هنوز به این مرحله نرسیده که به قدری هوشمند باشد که صدای شما را تشخیص دهد و طبق فرمان‌تان حرکت کند، اما می‌تواند در حین حرکت‌های سرعتی از رمپ‌ها عبور کند و به حالت پرواز از رمپ درآید و یک فرود عالی به زمین داشته باشد. در واقع اگر به دنبال یک ربات غیرهوشمند می‌گردید که تنها وسیله‌ای برای سرگرمی و بازی باشد، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا جالب نبودن شبیه اسباب بازی نبودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج