۹۰۴۰۴۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کمبودی در زمینه دارو‌های ایدز وجود ندارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کشور کمبودی در زمینه داروهای مبتلایان به ایدز ندارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کشور کمبودی در زمینه داروهای مبتلایان به ایدز ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا رئیسی در خصوص برنامه های تامین و توزیع داروهای ضد رتروویروسی گفت: ارتقای سلامت افرادی که با HIV زندگی می کنند، همواره به عنوان اولویت برنامه های سلامت ملی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: برنامه کشوری کنترل HIV/AIDS در ایران همواره پیشرو در ارائه بهترین و به روزترین درمان های ضد رتروویروسی، بر اساس آخرین دستورالعمل های مراقبت و درمان HIV دنیا بوده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تمام داروهای ضد رتروویروسی مورد نیاز به رایگان در سراسر کشور در اختیار افرادی که با HIV زندگی می کنند قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پوشش درمان قابل توجه مبتلایان به HIV شناخته شده و نتایج درمان آنها با بار ویروسی مهار شده، گواه این مهم است.

رئیسی بیان داشت: یکی از نقاط قوت برنامه مراقبت و درمان، دسترسی به بروز ترین داروها برای مبتلایان به HIV است.

معاون بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر جدیدترین رژیم های دارویی (با پایه مهار کننده اینتگراز) و استفاده از داروی ارزشمند "Dolutegravir" ماه هاست که در کشور وجود دارد و برای افراد واجد شرایط در دسترس می باشد و هیچ گونه کمبودی هم در این زمینه وجود نداشته است.

وی بیان داشت: در مورد داروی ترکیبی vonavir که مشتمل بر سه داروی (تنوفوویر+ امتریسیتابین+ افاویرنز) است، از چند ماه قبل، از طرف معاونت غذا و دارو، مکاتباتی رسمی با شرکت تولید کننده داروی ووناویر شرکت EMCURE که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است در خصوص عمر قفسه ای داروهای موجود انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مذکور پس از چندین هفته بررسی و با ارائه مستندات نتایج سه مطالعه که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است اعلام کرد که عمر قفسه ای دارو تا ۱۲ ماه بعد نیز تمدید شده و دارو کیفیت مطلوب را برای درمان را خواهد داشت و این روند رسما توسط سازمان غذا و دارو به مرکز مدیریت بیماری های واگیر اعلام شد.

معاون بهداشت گفت: به همین دلیل مصرف داروها توسط مبتلایان مورد تأیید است. ضمن آن که سری جدید این دارو خریداری شده با تاریخ مصرف جدید از مهرماه در دسترس خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: وزارت بهداشت با حمایت سازمان ملل متحد و زیر مجموعه آن WHO، UNAIDS برنامه Global Fand به گونه ای عمل کرده که هرگز دارویی که از لحاظ کیفیت و طول زمانی اثر بخشی مورد تایید نباشد در اختیار مبتلایان به این عفونت قرار نگیرد.

HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود. ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را کند کنند.

رابطه جنسی محافظت نشده، انتقال خون آلوده، به اشتراک گذاشتن سرنگ آلوده، انتقال از مادر به جنین و زایمان و شیردهی، مهمترین علل انتقال بیماری هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میدونیم بخاطر زحما ت بیدریغ و شبانه روزی شماها هیییییییچ کمبودی در کشور نداریم ، فققققققققققط همه. چیز خیلی در کشور کمیابه و خیییییییییییای هم گران مثلا ده یا بیست برابر قیمت بهر ها این تحریم که بر رای شماها خیییییییییییای با برکت و دوست داشتنییه ما مردم رو له کرده ، تا میتونید مذاکره نکنید ، چون خیییییییییییای متضرر می‌شید ,, اصلا نگران مردم نباشید و همچنان ایستادگی کنید و بخودتون افتخار کنید ، هیچ کی نمیتونه مثل شما باشه ، مردم , کیلویی چنده !!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج