جاباما
۹۰۴۰۸
۲ نظر
۵۰۳۳
۲ نظر
۵۰۳۳
پ

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

گوشت قلقلی غذای بسیار خوشمزه ای است که هر فرهنگی به سبک خود آن را درست می کند. بعضی ها انواع ادویه را در آن خالی می کنند و بعضی ها از سبزیجات معطر بهره می گیرند. بعضی ها آن را ساده می خورند و برخی دیگر با سس غلیظ گوجه‌فرنگی و پاستا.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان



برترین ها: گوشت قلقلی غذای بسیار خوشمزه ای است که هر فرهنگی به سبک خود آن را درست می کند. بعضی ها انواع ادویه را در آن خالی می کنند و بعضی ها از سبزیجات معطر بهره می گیرند. بعضی ها آن را ساده می خورند و برخی دیگر با سس غلیظ گوجه‌فرنگی و پاستا.

۱. هند

در هند غذاهای متنوعی تهیه و سرو می شوند و مردم هر منطقه خوراک خاص خود را دارند. یعنی همچون ایران، شهرها و استان های مختلف سبک متفاوت از استان های دیگر در غذا پختن دارند. اما باید گفت، کوفته قلقلی رایج در هند با سیر، زنجبیل، پیاز، انواع فلفل ها، گراما ماسالا (نوعی پودر کاری) و انواع سبزیجات معطر تهیه می شود. در ضمن، داخل آن گشنیز تازه نیز هست که عطر و طعم عالی به آن می بخشد.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۲. اروگوئه

در اروگوئه انواع مختلفی از گوشت قلقلی وجود دارد. آنها تقریبا از همه کشورهای دنیا ایده گرفته اند. مثلا از مواد اصلی این کوفته ها می توان به پنیر پارمسان، گوجه فرنگی و پیاز (ایتالیایی)، جوزهندی (سوئد) و ... اشاره کرد. برخی از مدل های آن در خود کشمش دارند. برخی در آب گوشت، آویشن، پیاز و اورگانو پخته می شوند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۳. آمستردام

یکی از اسنک های مورد علاقه مردم در آمستردام، گوشت های قلقلی با سس خامه ای است. این کوفته ها از گوشت چرخ‌کرده خوک و مخلوط خامه به همراه ادویه تهیه می شود. آنها را قلقلی می کنند و در مخلوط نان خشک خرد شده می غلتانند و در روغن داغ و زیاد سرخ می کنند تا برشته و طلایی شوند. در این حالت، روی کوفته ها برشته و داخل آن آبدار است.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان


4. آلبانی

مردم آلبانی همچون کشور همسایه خود، یعنی یونان، بیشتر غذاهای خود را از گوشت گوسفند تهیه می کنند. یکی از این غذاها، گوشت قلقلی است که در آلبانی نیز «کوفته» نام دارد. این کوفته ها از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می شود و در آن نعنای تازه خرد شده، پیاز، سیر، دارچین، اورگانو، نان خشک، نمک و فلفل و پنیر فتا وجود دارد. آنها این کوفته را ابتدا در آرد می غلتانند و سپس در روغن داغ سرخ می کنند تا کاملا طلایی شوند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۵. ایالات متحده امریکا

گوشت قلقلی در آمریکا بسیار محبوب است و طعم ترش و شیرین دارد. در این کشور گوشت قلقلی های آماده و منجمد نیز به فروش می رسد. البته سس آن را باید خودشان تهیه کنند. نیمی از یک شیشه مربای انگور را با نیمی از یک شیشه سس چیلی یا کچاپ را با یکدیگر مخلوط کنید و این گوشت ها را در آن بپزید.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۶. مکزیک

گوشت قلقلی مکزیکی ها که به نام «البوندیگا» شناخته می شوند اغلب اوقات در سوپ گوجه‌فرنگی و سیر درست و با برنج، سیب زمینی یا سبزیجات دیگر سرو می شود. این کوفته ها با پیاز، سیر (یا پودر سیر) و فلفل سیاه مزه‌دار می شوند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۷. چین

آیا می دانید در چین مغز شیر را می خورند؟ بله واقعیت دارد. اما نه آن طور که شما فکر می کنید. مغز شیر نام گوشت قلقلی چینی ها است. آنها این کوفته ها را ابتدا در روغن سرخ می کنند و سپس در آب گوشت می پزند. قسمت های سفید پیازچه، زنجبیل، سس سویا به این گوشت ها طعم می دهند وسپس در آب گوشت هم انداخته و حسابی مزه‌دار می شوند. این کوفته ها را با نودل و کلم و سس سویا سرو می کنند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۸. ویتنام

در ویتنام گوشت قلقلی را در سوپ، خورش یا روی پاستا نمی بینید. آنها این کوفته ها را به صورت ساندویچ سرو می کنند. گوشت را با سس مایونز، خیارشور، ترب و هویج ترشی، گشنیز تازه و فلفلی چیلی میان باگت می گذارند و سرو می کنند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۹. سوئد

در سوئد گوشت قلقلی را در اندازه های کوچک درست می کنند و یک شام آسان و سریع به حساب می آید. این گوشت در آب گوشت یا مرغ و شوید پخته می شود. درون آن نیز جوزهندی، زنجبیل، سیر، میخک و ادویه های دیگر وجود دارد. آن را به همراه پوره سیب زمینی و مربای لینگونبری سرو می کنند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان

۱۰. ایتالیا

گوشت قلقلی در سراسر جهان محبوبیت دارد و در ایتالیا نیز پس از پاستا از محبوب ترین غذاها است. این کوفته ها با روغن زیتون، اورگانو، پنیر پارمسان، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار می شوند. آنها را در سسی از آب گوشت، سیر، پیاز، جعفری تازه و سرکه بالزامیک می پزند و اصولا با پاستا سرو می کنند.

مدل های مختلف گوشت قلقلی در سراسر جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      مربای انگورررررررررر؟یا..........

    • بدون نام

      لبنانی ها هم کوفته قلقلی های خوشمزه ای دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج