۹۰۴۲۰۳
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

افشای دام وزیر دفاع سابق آمریکا برای ایران

وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدیدش افشا کرده است بعد از تصرف پهپاد آمریکایی توسط ایران در سال ۱۳۹۰ قصد داشته با ارسال یک پهپاد دیگر ایران را به دام بیاندازد.

فرارو: وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدیدش افشا کرده است بعد از تصرف پهپاد آمریکایی توسط ایران در سال ۱۳۹۰ قصد داشته با ارسال یک پهپاد دیگر ایران را به دام بیاندازد.

میلیتاری تایمز با استناد به بخشی از کتاب جدید جیمز متیس به نام «زنگ هرج و مرج را به صدا درآورید: آموزش رهبری» می‌نویسد وزیر دفاع سابق آمریکا بعد از اینکه ایران یک پهپاد آر-کیو ۱۷۰ را در سال ۲۰۱۱ تصرف کرد، قصد داشته ایران را به دام بیاندازد.

متیس، ارتشبدی که در آن زمان فرمانده سنتکام بود می‌خواست پهپاد دیگری را همراه جنگنده‌های اف/ای ۱۸ که در آن منطقه به صورت نامحسوس حضور داشتند به پرواز دربیاورد. نقشه این بود که وقتی دوباره هواپیما‌های ایران به پهپاد دوم حمله کردند جنگنده‌ها مقابله به مثل کنند. اما دولت اوباما چنین چیزی نمی‌خواست.

افشای دام وزیر دفاع سابق آمریکا برای ایران

اخیرا بعد از اینکه ایران یک پهپاد تجسسی آر کی ۴ آمریکا را سرنگون کرد دولت ترامپ هم با شرایط مشابهی مواجه شد. رییس جمهور آمریکا قصد داشت به این اقدام ایران پاسخ نظامی دهد، اما در نهایت از تصمیم خود منصرف شد. ادعای ترامپ این بود که چون ممکن بود نیرو‌های ایرانی کشته شوند چنین پاسخی متناسب با از دست دادن یک تجهیز نظامی بدون سرنشین نیست.

جیمز متیس به دلیل تندروی در برابر ایران توسط دولت اوباما کنار گذاشته شد. او همچنین در اوایل دولت ترامپ بعد از اینکه به خاطر اختلاف با رییس جمهور استعفا داد مجبور شد از پنتاگون برود.

دام وزیر دفاع سابق آمریکا برای ایران

حالا فرمانده پیشین سنتکام و وزیر دفاع سابق آمریکا در کتاب جدیدش افشا کرده است بعد از اینکه ایران یک پهپاد جاسوسی آمریکایی را نشانده، قصد داشته دامی برای ایران پهن کند.

متیس در کتاب جدیدش به نام «زنگ هرج و مرج را به صدا درآورید: آموزش رهبری» برخی نشانه‌ها در مورد طرح هایش برای مجازات ایران بعد از تصرف لاکهید مارتین آر کیو-۱۷۰ سِنتینل را افشا کرده است.

«من به واشنگتن پیشنهاد دادم که یک پهپاد دیگر را در همان مسیر پهپاد قبلی و در موقیتی که چند جنگنده اف ۱۸ خارج از دید حضور دارند، به پرواز در آوریم و اگر ایران به پهپاد حمله کرد هواپیمای ایرانی را هدف بگیریم.»

اما کاخ سفید به دنبال چنین چیزی نبود.

از آنجایی که نمونه‌های کاملا مشابه در حال عملیات در خلیج فارس شناسایی شده اند به نظر می‌رسد ایران پهپادی که در سال ۲۰۱۱ تصرف کرد را مهندسی معکوس کرده است.

چند ماه پیش آمریکا خود را در موقعیت مشابهی دید. در اواخر ژوئن ایران یک پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک را سرنگون کرد.


افشای دام وزیر دفاع سابق آمریکا برای ایران
گلوبال هاوک

دولت ترامپ که از توافق هسته‌ای ایران در دوره اوباما خارج شد، در مواجهه با ایران تهاجمی‌تر شده است. کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ اقتصاد ایران را هدف قرار داده است.

دولت ترامپ می‌گوید این اقدامات لازم است، چون ایران مخفیانه در حال نقض برجام بود. ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد. اقدامی که بر خلاف نظر سایر امضا کنندگان برجام بود.

حادثه آر کی ۴ نزدیک بود ایران و آمریکا را به درگیری نظامی بکشاند. در حالی که آمریکا در حال آماده شدن برای مقابله به مثل بود ترامپ در دقایق آخر از حمله منصرف شد. استدلال ترامپ این بود که ممکن است در این حمله مردم ایران کشته شوند. ترامپ گفت چنین پاسخی «متناسب با سرنگونی یک پهپاد بدون سرنشین نیست.»

به نظر می‌رسد طرح متیس بعد از تصرف آر کی توسط ۱۷۰ توسط ایرانی‌ها چنین نگرانی‌هایی نداشته و احتمال افزایش تنش با ایران برایش مهم نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mojtaba khazaee

      وااای خدای من اینا چقدر احمق هستن
      مگه ایران با سرباز و دست خالی رفته آر کیو 170 رو تصرف کرده
      احمق جان آر کیو 170 قراضه شما با تکنولوژی بالاتر از خودش هک شد و به زمین نشست با چرخهای باز هم زمین نشست
      حالا شما فکر کن یا پهپاد ما رو هم میزدی فکر این رو نمیکردی پدافند ما ممکن باشه اون اف18 ها رو هم بزنه جدای از اینکه با اخلال الکترونیکی و هک سیستم پهپاد دومی ممکن بود اون رو هم از دست بدید
      با زهم خداروشکر یکی که درصد حماقتش از تو پایین تر بوده حضور داشته که جلوی این طرح مزخرف و سراپا حماقت تورو بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اووورین بدنگفتی

    • بدون نام

      چقدر زیرکانه نویسنده این خبر قصد دارد چهره خوبی از ترامپ القا کند برادر عزیز والله خیرالماکرین

    • سعید

      آمریکایی کثیف او غلط کردی بی شرف

    • بدون نام

      به زودی آمریکا را مثل پهبادشان سرنکون خواهیم گرد ...مرگ بر آمریکا و مزدوران آمریکا ...

    • سردار اسلام

      از قدیم گفتن چاه کن همیشه تحه چاهه

    • جواد

      آره احمق پیر کفتار تو بمیری. ای کاش دام میزاشتی بعدش میدیدی ایرانیها چه جهنمی برای دام گذاشتنت درست کردند.

    • بدون نام

      خال نبند بابا زیاد فیلم میبینید

    • pooya

      این مطلب بدین هندوستان 100فیلم میسازه تحویل میده.خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      خدادر دل کفاررعب ووهشت میاندازد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج